Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg kommer med et litt spesielt spørsmål nå. Er det mulig og gjøre rødsrpiten "uffarlig" og drikke?

Jeg vil gjøre oppmerksom på at jeg ikke er ute etter noe oppskrift, så det holder lenge med ja, eller nei. Jeg lurer fordi jeg vet om en kar som kjøper MYE rødsprit. Vi begynte å diskutere dette "høye" forbruket med en kameratgjeng, der vi ikke greide og bli enige om det kan drikkes eller ei.

NB! For de som ikke vet det, så er rødsprit SÆRDELES farlig og drikke, og er dødelig i små mengder, så ikke prøv det.

Skrevet

Kullfilter eller en loff skal gjøre susen.. (På Torvet i Tønsberg er dette med loff og rødsprit et vanlig syn for de som går forbi).

NB! For de som ikke vet det, så er rødsprit SÆRDELES farlig og drikke, og er dødelig i små mengder, så ikke prøv det.

Nja.. Det var vel litt å overdrive.. Rødsprit er sprit tilsatt brekkmiddel og fuksin (farvestoff).

Ellers er det vanlig teknisk sprit bare.

Metanol derimot.... Det er dødelig i små doser.

Selv spylervæske kan gjøres om til vanlig sprit, men jeg ville aldri prøvd noen av delene uansett.

Ekte Trøndersk-flytende gjærbakst er nok bedre hvis man absolutt skal ha i seg noe som er hjemmelaget. :grin: :crazy:

Skrevet

Jeg hørte noen si at det ikke gikk an med loff lenger, for de hadde tilsatt noe annet i rødspriten også. Men det er mulig det bare er tull. Når det gjelder hvor vidt det er farlig og drikke eller ei, hørte jeg noen snakke om at ca 100 gram KAN være dødelig dose, men det kommer litt an på. Det er vel kanskje noe med hvordan spriten er behandlet og hvor "ren" den er. Regner med at de lager Absoulutt Vodka på en noen annen måte en de lager rødsprit.

Skrevet

Hadde denne diskusjonen med kjemilæreren min. Han bare lo av påstandene om at loff kan gjøre rødsprit drikkende. Var i hvert fall noe av det siste han ville ha gjort.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...