Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

For 2 år siden brant huset mitt og nå ser det endelig ut til at det ordner seg snart, behandlingen av min familie har vært så hårreisende at nå har TV Norge laget et innslag om saken på nyhetene kl 1800.

Jeg har bevisst ikke snakket så mye om saken min her på forumet tidligere.

Men i kveld klinker TV Norge til på nyhetene kl 1800.

Om dere har dette forsikring selskapet flytt det til et annet straks, det er mitt råd.

Skrevet

Får se om jeg ikke kan finne meg en av disse televisionsapparatene og ta en titt på dette innslaget.

Bra at ting begynner å ordne seg da, selv om det tydeligvis har tatt tid :)

Skrevet

Jeg skal se på dette i kveld Kenneth og er svært spent på hva som kommer frem i dette innslaget. Jeg vil tro det blir ganske så engasjerende ettersom det omhandler en person jeg føler å kjenne noe til med felles interesser. Du har tidligere bare såvidt nevnt at du har hatt brann, noe utover det har jeg ikke hørt noe om. Har i tillegg stor respekt for mennesker som våger å stå offentlig frem i slike saker som omhandler personlige utfordringer.

Skrevet

Sjokkerende Kenneth, håper det ordner seg. Så innslaget nå.

Skrevet

Jeg har ingenting med etterforskningen å gjøre og jeg anter de fant ut hvor brannen startet, men kunne ikke unngå å se flatskjermen. Bare en advarsel til alle som har kabel-TV, flatskjerm og jordet stikkontakt i det rommet hvor TV-en står. Sørg for å ha en skilletrafo som isolerer den fra "fjernjord". Et jordpotensiale fra kabel-TV og et annet lokalt kan få katastrofale følger. Mange branner, også dødsbranner, har startet nettopp i flatskjermTV-er som har enkeltisolert nettledning (med jordet støpsel).

Tragisk sak for deg dette Kenneth, men fint at det løste seg til slutt selv om det tok unødvendig lang tid.

Edit: Ser ved andre gangs "visning" at det står en parabolantenne på veggen og da er nok flatskjermen "frikjent" i dette tilfellet i alle fall.. men advarselen står likevel ved lag for andre som har kabel-TV.

Skrevet

Har selv vært kunde hos det aktuelle forsikrings-selskapet for noen år tilbake, og har vel ikke så mye positivt og si om det selskapet. Uten at jeg føler for å utdype det så mye. Men de har ihvertfall ikke kontroll på noe som helst.

Min bror hadde også vært kunde der i et års tid da han fikk brev fra selskapet at han var uønsket som kunde. Pga firmaets nye policy, så var min bror for ung til å være kunde der. Han hadde også kjørt skadefritt. Helt utrolig.

Stå på Kenneth.

Skrevet

Det er vel ikke så mye bedre i andre selskaper, jeg har vært i Trygg Hansa en del år nå. Aldri hatt noe trøbbel. Men en blir jo betenkt når man ser dette. Jeg mener bare at de er stort sett like kjipe/sleipe alle sammen. :)

Skrevet

Godt dette selskapet som tillater seg å kalle seg forsikringsselskap ble tvunget ned i kne. Først gikk Saddam, nå Trygg Hansa, så får vi se hvem som følger etter de!

Skrevet
  • Forfatter

takk for fine kommentarer her, jeg skal la meg være for god til å utdebatere noe her om min sak, men det finnes altså noen selskaper som er over representert i forhold til selskaps størrelse når det gjelder rettsaker, så for folk trekke sin egen konklusjon.

Avslutter med at nå pr.snart 2 år etter brannen og 2.5 mnd etter at vi vant rettsak nr 2 over Trygg Hansa, har vi enda ikke fått noen utbetaling.

Det er rart at om man er for sen med å betale premie så går fakturaen til rettslig inkasso etter 14 pluss noen dager...

Om selskapet skylder millioner må man gå til ny rettsak for å få ut de millionene selv etter at selskapet er dømt til å betale ut, rett eller galt...døm selv

Skrevet

Avslutter med at nå pr.snart 2 år etter brannen og 2.5 mnd etter at vi vant rettsak nr 2 over Trygg Hansa' date=' har vi enda ikke fått noen utbetaling.

Det er rart at om man er for sen med å betale premie så går fakturaen til rettslig inkasso etter 14 pluss noen dager...

Om selskapet skylder millioner må man gå til ny rettsak for å få ut de millionene selv etter at selskapet er dømt til å betale ut, rett eller galt...døm selv [/quote']

Så programmet på TV igår men ble så opprørt at jeg valgte å ikke komme med kommentarer da de ble så pass sterke at jeg ikke fant dem egnet å komme på trykk. Sitter enda inne med sterke følelser over denne skammelige behandlingen som selskapet utsatte dere for. I tillegg forstår jeg det som de enda ikke har klart å gjøre opp for seg. Helt utrolig, burde etter min mening ikke fått tillatelse til å drive videre med forsikring. Ellers så er jeg meget imponert over at dere valgte å stå fram på en slik flott måte som dere gjorde.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …