Skrevet 20. oktober 2007 17 år Skal hjelpe en dame med å konvertere, og brenne på CD en del mp3-filer. Bruker Easy CD-DA extractor. Men hvilken filtype skal jeg brenne som, for at det skal kunne brukes på en vanlig CD-spiller ? vaw? Jan
Skrevet 20. oktober 2007 17 år vaw = wav, tenker jeg du mener. På CDer er det ikke snakk om filformat, egentlig. Ikke i den forstand du kjenner til .txt, .mp3 eller .avi, bare for å ta noen eksempel. CDDA-filene er kun referansefiler til et spor på angitt sted i plata slik at CDen kan lese den. Du skal i utgangspunktet bare kunne slenge over MP3-filene i brenneprogrammet etter eget ønske og brenne en vanlig audio-CD - MERK! Det er forskjell på data-CD og audio-CD - sistnevnte lar seg spille av i CD-spillere til lydanlegg, mens data-CDer lar seg kun benyttes i PC. Jeg kjenner ikke til det programmet du har nevnt her, og anbefaler sterkt å vurdere Nero - det egner seg til alt av DVD, CD, lyd og musikk, data, video, foto.. You name it.
Skrevet 20. oktober 2007 17 år Forfatter Takker for svar OH, ga meg dessverre ikke det jeg var ute etter. men nå er det lørdagskveld- resten blir bare surrr. takk mvh JV
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.