Ola Haldor Voll Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Jobber med et prosjekt der jeg skal ha et verdenskart, og animasjon osv osv... Så kom jeg over www.maparchive.org På min ferd. bl.a. finner man kart fra millitære arkiv der, med planlegging av diverse landinger. Syns det var litt kult! Et eksempel fra innvaderingen av Sicilia. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Artig og interissant! Selv har jeg vært på jakt etter kart og oversiktsbilder fra Værnes under 2. verdenskrig. Har kjørt meg flere runder rundt på flyplassen og det er vistnok bunkersen og "hemmelige" ganger over hele flyplassen. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Vært på City Lade og sett for deg tyskerstripa på Lade da, Ivar? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Har ikke rukket å utforske så mye der, men det finnes jo flere tydelige tegn på deres tilstedeværelse der! Men du skal tro jeg sykklet litt ekstra raskt når jeg sykklet nedover Haakon VII gate når jeg var mindre, kan ikke gå for sakte på en flyplass! Vet du om det finnes noen bilder av flyplassen i arkivet på biblioteket eller andre steder som er åpent for allmenheten eller spessiellt interisserte? Siter
Frode Skibrek Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg tror det kan være at Folkebiblioteket ved brannstasjonen i sentrum kan ha noe bilder fra Tyskerstripa, Ivar... Mener å ha sett noen der da jeg var på jakt etter bilder fra Devle Gård i forbindelse med ett "prosjekt" jeg har. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.