Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

 

I hvilken grad er det mulig å benytte innflygingen angitt på kartene for flyplassene på vatsim? Sett at jeg ønsker å øve på radionavigasjon i tåken for å finne frem til riktig stripe. I hvilken grad gjøres dette i virkeligheten? På vatsim får man jo stort sett vektorer til innflyvningen...

 

Ble kanskje ikke kjempeklart dette...

Skrevet

STARer er jo kanskje litt tøffe å følge uten en FMC, men i den grad der er mulig mener jeg de, pluss både VOR og ILS approacher.

 

Spørsmnålet er kanskje hva som skal til, og i hvilken grad det gjøres, for å kjøre innflygningen etter disse kartene. Ber man om det selv, si man vil ha VOR app til 01L (ENGM) f.eks, eller er det noe man bare får beskjed om. Noe man skriver i kommentarfeltet for å angi hva man har av navigasjonsmuligheter/ønsker? Det er vel ikke vanlig å alltid vektoreres helt inn?

 

Prøver litt på å forstå hvordan ting henger sammen med kart, approacher og praksis.

Skrevet

La oss si du kommer til Gardemoen med en 737; om du ikke anngir noe annet i kommentarfeltet eller spør etter det over radioen, så kommer ATC mest sansynlig til å gi deg en STAR, så vektorer til en ILS... Noen vil gi visuell innflyvning (væravhengig).

 

Det viktigste for ATC er i grunnen ikke hvilke prosedyrer du bruker på innflyvningen, det viktigste er å beholde separasjonen mellom fly og trafikkflyt... Så på en lat mandag kan du antakelig be om omentrent alt mulig av innflyvningsprosedyrer.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...