Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Hei, I hvilken grad er det mulig å benytte innflygingen angitt på kartene for flyplassene på vatsim? Sett at jeg ønsker å øve på radionavigasjon i tåken for å finne frem til riktig stripe. I hvilken grad gjøres dette i virkeligheten? På vatsim får man jo stort sett vektorer til innflyvningen... Ble kanskje ikke kjempeklart dette... Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Med "innflygingen angitt på kartene"; mener du STAR? Eller tenker du på noe slikt som VOR-innflyvning? Siter
Frank Olaf Sem-Jacobsen Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter Skrevet 18. oktober 2007 STARer er jo kanskje litt tøffe å følge uten en FMC, men i den grad der er mulig mener jeg de, pluss både VOR og ILS approacher. Spørsmnålet er kanskje hva som skal til, og i hvilken grad det gjøres, for å kjøre innflygningen etter disse kartene. Ber man om det selv, si man vil ha VOR app til 01L (ENGM) f.eks, eller er det noe man bare får beskjed om. Noe man skriver i kommentarfeltet for å angi hva man har av navigasjonsmuligheter/ønsker? Det er vel ikke vanlig å alltid vektoreres helt inn? Prøver litt på å forstå hvordan ting henger sammen med kart, approacher og praksis. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 La oss si du kommer til Gardemoen med en 737; om du ikke anngir noe annet i kommentarfeltet eller spør etter det over radioen, så kommer ATC mest sansynlig til å gi deg en STAR, så vektorer til en ILS... Noen vil gi visuell innflyvning (væravhengig). Det viktigste for ATC er i grunnen ikke hvilke prosedyrer du bruker på innflyvningen, det viktigste er å beholde separasjonen mellom fly og trafikkflyt... Så på en lat mandag kan du antakelig be om omentrent alt mulig av innflyvningsprosedyrer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.