Skrevet 17. oktober 2007 17 år Hei. I forbindelse med TV-Aksjonen 21 Oktober ønsker jeg å utfordre dere alle til å bidra,enten som bøsse-bærere eller ved å gi penger. Mottakerene i år er barn med HIV og AIDS. www.tv-aksjonen.no for mere informasjon. En annen ting som også er med å hjelpe , er en organisasjon som heter www.kiva.org.Les mer på deres hjemmesider. Jeg har selv gitt en kvinne fra kenya 25 dollar (ca 137 kr) i lån. Kiva har 97 % tilbakebetalingrate, det vil si at 97 &% av alle lånene blir innfridd. Jeg får da mine 25 dollars tilbake, og kan låne de til noen andre. Hver måned kan jeg gi 25 dollars i lån, og til slut kan jeg ha hjulpet mange mennesker å endre sitt liv gjennom at de får muligheten til å starte / fortsette driften av en bedrift som hjelper dem å tjene penger til å forsørge seg og sine. Blant de som støtter dette programmet er Usa`s tidligere president Bill Clinton, Oprah Winfrey og tennis-stjernen Andrè Agassi. For mer info klikk Kiva.org For å lese mer om lånet jeg gav, klikk My Lender Page Min oppfordring til dere er kort sagt. Hjelp noen å få det bedre, og å hjelpe seg selv.
Skrevet 18. oktober 2007 17 år Dette innlegget til Frode støtter jeg fullt ut. Dessverre har jeg ikke mulighet til å gå som bøssebærer men jeg vil støtte aksjonen med penger. Det er en fin oppfordring du har til oss i å hjelpe noen til å få det bedre for så å kunne hjelpe seg selv.
Skrevet 18. oktober 2007 17 år Jeg kan heller ikke bidra med bøssebering, pga armen min som er brukket. Men vi har en aksjonsdag på skolen, der vi jobber en dag slik at vi får penger til å sende inn =).
Skrevet 19. oktober 2007 17 år Forfatter God å høre. Håper på enda flere som lar seg engasjere av dette, og ønsker Tv-Aksjonen 2007 lykke til.
Skrevet 21. oktober 2007 17 år Det komm dessverre ingen bøssebærere hjem til meg i dag, men heldigvis kunne jeg ringe inn å få gitt ett foreløpig bidrag. Noe positivt har kommet ut av denne dagen for meg også.
Skrevet 21. oktober 2007 17 år Hadde bare kort når de kom på døra idag, men har ringt givertelefonen 2 ganger, og vurderer og ringe en tredje gang. Oppfordrer alle andre som ikke har gitt, eller føler de kan gi mer og gjøre det samme. Tlf: 820 44 110 (175,-) Dette er et veldig bra tiltak, så det er bare og gi :-)
Skrevet 21. oktober 2007 17 år Forfatter Da er det gått over rekorden. Vi får se når siste telling er unnagjort hva resultatet blir, så vil jeg komme tilbake med det.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.