Erik Karlsen Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Her lyst til å lære meg til og bli ATC. Hva gjør jeg? Siter
Kai Dreyer Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Registrer deg på vatsim.net som atc, så registrer deg på www.vaccsca.org som atc, så søker du trening under ATC Request training eller noe sånt i den duren.. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 1. Skaff medlemskap i VATSIM (forutsatt at det er her du ønsker å bli ATC) 2. Meld deg inn i en region (om du ønsker å sitte som ATC i Norge velger du selvsagt regionen Europa) 3. Meld deg inn i et VACC (for norge; VACCSCA; www.vaccsca.org) 4. Bestå S1-teorien i VATEUD-TD (http://www.vateud-td.org/, menyen til venstre -> upgrade request. Du bør også lese ting som "Rating Requirements" og annen ATC-teori)(forutsatt av at du velger europa) 5. Legg inn "training request" hos VACCSCA (evt. annen VACC) 6. Selve treningen starter når du får tilldelt instruktør/mentor. Pass på at du ikke begynner treningen med en "dette kan jeg"-holdning, da kan det nemlig lett gå galt Siter
Trond Meier Skrevet 18. oktober 2007 Skrevet 18. oktober 2007 Forøvrig har vi midlertidig stengt for nye treningssøknader, men det vil bli åpnet igjen 15 november etter at vi har fått på plass et par ting i forbindelse med nye regler. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.