Skrevet 15. oktober 2007 17 år Hey folks! Har investeret i en MacBook og skal også have fat i en skole/tekst-pakke. Nogen her med Mac, som kan fortælle mig, hvad dere synes er bedst? (Apple's iWork eller Microsoft's Office)
Skrevet 15. oktober 2007 17 år Forfatter Hmmm ja, det var også mit indtryk, MEN...kan man gemme iWork-dokumenter i .doc-format?
Skrevet 15. oktober 2007 17 år Forfatter Ok, kan se at man kan eksportere til Word-kompatibelt format, men hvad så med sprog? Kan man vælge norsk/dansk ordbog?
Skrevet 15. oktober 2007 17 år Nei. Det har aldri vært annet enn engelsk ordbok generelt i OS X. Det finnes sikkert løsninger om man leter litt. Og sånn btw - iWork er MYE billigere enn Office også. Og er nativt skrevet i UB. Har Office for Mac også - og den er tidvis veldig treig. Helt utrolig!
Skrevet 15. oktober 2007 17 år Office 2008 for Mac kommer etter hvert, beta sluppet i forrige uke tror jeg, så ikke kjøp Office før det kommer hvertfall.
Skrevet 15. oktober 2007 17 år Forfatter Ok, hælder nok mest til iWork, men jeg venter lige til 30-dages trial er ophørt.
Skrevet 15. oktober 2007 17 år Jeg sparer jo til Mac og leser en del om Mac, har hørt om cocoAspell , de har i hvertfall norsk stavekontroll, dansk vet jeg ikke. Har hørt det skal funke relativt bra.
Skrevet 15. oktober 2007 17 år Forfatter Skal tjekke det ud, men dit link virker ikke, så: http://people.ict.usc.edu/~leuski/cocoaspell/ Det er vel kun en stavekontrol, ikke et direkte modspil til Office-pakken. Stemmer det?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.