Skrevet 12. oktober 2007 17 år Vet inte vad man ska säga. Hur är det möjligt ?! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1003382.ab
Skrevet 12. oktober 2007 17 år :whistle: Det går bare ikke bra for SAS. Har set, at de har bestilt 2 B737-800 hos Boeing. Jeg tror, hvis jeg læser infoen rigtigt, at de kommer i den danske del af SAS.
Skrevet 12. oktober 2007 17 år Hva skjer med disse Dash-flyene nå da? Plutselig må alle returnere og nødlande og jeg vet ikke hva. Har ikke disse vært i produksjon og drift en stund da? Merkelig at mange av disse flyene skal få problemer nesten samtidig?
Skrevet 12. oktober 2007 17 år Q400 hadde jo også en hard start på livet med tekniske problemer i 2000 da SAS var første kunde til å bruke flyet, såkalte barnesykdommer. Dette førte jo til at alle leveranser ble stoppet i flere måneder. Nå er ikke jeg den rette til å uttale meg om Q400 kan betegnes som et problemfly eller ikke, men det får en til å tenke med alle hendelsene den siste tiden.
Skrevet 12. oktober 2007 17 år Så er det spørsmålet. Er det kun Bombardier og Q400 som har skylden for problemene eller selskapets vedlikehold?
Skrevet 12. oktober 2007 17 år Forfatter Inte kan väl SAS vara så dumma att dom har snålat på service ?! Det skulle ju betyda otroliga intäkts förluster för bolaget. Nej, jag väljer att tro att det är den här första modellen som SAS köpte som är orsaken till alla problem.
Skrevet 13. oktober 2007 17 år Har set' date=' at de har bestilt 2 B737-800 hos Boeing. Jeg tror, hvis jeg læser infoen rigtigt, at de kommer i den danske del af SAS. [/quote'] Begge B738-maskinene skal visstnok til SAS Norge, tviler på at SAS Danmark plutselig skal fase inn Boeing-materiell på dette tidspunktet. Dersom SAS/DK skal kjøpe inn nytt, blir det vel helst A319 (eller A321). SAS/DK har tidligere uttalt, at dersom flåten skal utvides med brukte maskiner - blir dette MD-80 eller Dash8-Q400. Hva som på sikt skal erstatte den aldrende MD-80 flåten er noe usikkert, men mye tyder på Airbus (får vi håpe..).
Skrevet 13. oktober 2007 17 år Inte kan väl SAS vara så dumma att dom har snålat på service ?!Det skulle ju betyda otroliga intäkts förluster för bolaget. Nej' date=' jag väljer att tro att det är den här första modellen som SAS köpte som är orsaken till alla problem. [/quote'] Ja jeg ville nok tro at SAS har rett og slett en modell som er problematisk. Er jo mange Dash8 Q400 i verden og stortsett så er det SAS som har problemet. Men en tign jeg vil bare si, vet ikke hvordan det er nå, men for noen år tilbake så hadde SAS mange kanseleringer pga "Tekniske Problemer" og det gir lissom mye å tenke på selv for en som ikke er fly interessert, slik som jeg var den gang.
Skrevet 13. oktober 2007 17 år SAS har hatt mye problemer med Dash8-Q400 maskinene helt siden de ble introdusert i flåten, så at det har blitt kuttet på vedlikehold - har jeg absolutt ingen tro på.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.