T. Paulsen Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 I trekkvogna mi er det en sånn Webasto-sak. Uten bruksanvisning er det ikke så lett å få den til å starte hver dag klokken 06:45 fant jeg ut. Noen som vet åssen man timer den? Fungerer den bare på dagbasis eller er det ukesbasis? Enkelt og greit. Jeg skal ha den til å starte klokken 06:45 Mandag til Fredag. Kanskje Ivar, Lars eller Roy vet dette? Siter
Anders johansen Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Vet desverre ikke hvordan den funker, men et søk på google etter Webasto sa meg at Webasto er produsent. Kanskje denne siden vil hjelpe? http://www.webasto.co.uk/home/en/homepage.html Siter
Dag Johansen Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Du kan ikke (Såfremt de ikke har endret på det). Du kan forhåndsprogrammere en del starttidspunkter, men du må velge et av disse hver gang du vil at bilen skal være varm neste morgen. Årsaken er selvfølgelig at du ikke skal kunne parkere bilen innendørs og at webastoen starter av seg selv fordi du har glemt å deaktivere den. Siter
T. Paulsen Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Skrevet 10. oktober 2007 Dag: Ja det er kanskje ikke så dumt at det er en sperre på det ang. det å parkere den innendørs. Styreenheten er lik panelet nederst på dette bilde. Siter
Per Johansen Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Har en lignende kontroll. Bruker mest direkte på/av knappen, den med bilde av flamme. Stille klokke: Trykk klokkeknapp og deretter frem/tilbake knapper. Se klokke: Trykke klokkeknapp. Min har inntil 3 mulige forhåndsinnstillinger av tidspunkt. Bare en kan aktiviseres. Ved rød displaybelysning er max tilkoblingstid 60 min Ved grønn displaybelysning er max tilkoblingstid 30 min. Programmere: Trykk SET knapp (antar det er P knappen i dette tilfellet). Trykk innen 10 sekunder på pilknapper for å innstille programmert tid. Ønskes et annet programnummer trykkes P knappen. Radere programmering: Trykk kort knappen P. Velge programmert tid; Trykk knappen P innen 10 sek inntil programnummeret med den ønskede forvalgstiden vises. Fritt oversatt fra bruksanvisning. Vær oppmerksom på at viftene til varmeanlegget trekker endel strøm. Ved mye bruk og lite langkjøring risikerer en å tappe batteriet! Siter
T. Paulsen Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Skrevet 10. oktober 2007 Takker og bukker Per. Fritt oversatt fra bruksanvisning. Vær oppmerksom på at viftene til varmeanlegget trekker endel strøm. Ved mye bruk og lite langkjøring risikerer en å tappe batteriet! Traileren rusler rundt 50 - 60 mil om dagen, så regner med at batteriene holder hvis vifta surrer og går i en times tid på morgenen. Begge batteriene er kun 1 måned gamle. (2 X 12) Har (tror iallfall) koblet den inn nå. Sto et lite "1" tall under tiden nå og det blinker på den "flamme" knappen. Så da får jeg se om det blir varmt i morgen tidlig. Siter
Ivar Hestnes Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Begynner det å bli kaldt på tærne da Tom Arne? :grin: Kan desverre ikke hjelpe deg med denne typen. Har bare vært borti Volvo og Scania sine kontroll-enheter, men du fikk vel den hjelpen du trengte ovenfor håper jeg, ellers er det jo bare og slå på tråden til en Mercedes forhandler da Siter
Tom Knudsen Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Helt trailer vet du, hva ble det av fotograf Tom Arne da? Anyway, mener å ha lest om en timerstyrt webasto før, men husker ikke om det var integrert eller eksternt. Siter
T. Paulsen Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 Jeg driver så smått med foto enda, men kjører i ukedagene og noen helger. BTW. Det var varmt i bilen på morgenen idag. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.