Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Legger merke til hvor var media i Norden egentlig er på ting som angår luftfart, særlig når det gjelder SAS og Q400 selvsagt.

Når det kommer noe i media her er det f.eks. en B767 fra Austrian som har landet tilbake et par ganger i USA med samme feil. Slikt som dette hos SAS blir normalt ikke nevnt idet hele tatt.

Vi landet tilbake for litt over en uke siden med en Q400 og selv om det var brannbiler ved hver eneste exit var det ikke en liten notis i avisene engang...

Skrevet
  • Forfatter

Jeg tenkte faktisk på det når jeg leste dette at det er ikke sikkert denne saken hadde fått samme spalteplass vist det ikke hadde vert for problemene med SAS sine Q400 for litt tilbake siden. Dette er vel en relativt ufarlig sak som skjer fra tid til annen, men nå som Q400 nettopp har vert oppe i media, blir denne saken mye mer interesan for VG og "trykke".

Skrevet

Det er vel ikke så underlig at både medier og folk flest blir ekstra fokusert på Q400 etter de noe "ustabile" landingene de hadde i Danmark og Vilnius?

Skrevet
Det er vel ikke så underlig at både medier og folk flest blir ekstra fokusert på Q400 etter de noe "ustabile" landingene de hadde i Danmark og Vilnius?

En ting er ustabille landinger en annen ting er hvor mange ganger de lander i løpet av en uke. Sett dette i et større perspektiv på en mnd.

VG og andre aviser er eksperter på å skape frykt, spenning og overdriver problemet.

For meg slikt jurnalistikk er bare søppel!!!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …