Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

På MSN for ca et år siden. Da drev du og maste både på meg, Kim og mange fler. Men det er ikke så farlig. Synes bare det var totalt latterlig at du nå står frem og skal kjøpe D700. Er kronerullinga ferdig nå liksom eller er fortsatt alle bidrag velkommne?

Skrevet
På MSN for ca et år siden. Da drev du og maste både på meg' date=' Kim og mange fler. Men det er ikke så farlig. Synes bare det var totalt latterlig at du nå står frem og skal kjøpe D700. Er kronerullinga ferdig nå liksom eller er fortsatt alle bidrag velkommne? [/quote']

Herregud, hva i svarte har dette med saken å gjøre?! Hvis han føler for å oppgradere fra sin D70 til D700 så la ham da få gjøre det uten at han skal behøve å forklare seg forran hele forumet! Kansje han har fått seg jobb eller noe, som gjør at han har nok til å kjøpe det.

Er egentlig enig med ham i det han har sagt tidligere, at det virker som sløsing å drive å bytte mellom canon og nikon som du har gjort tidligere, men jeg har ikke sagt noe om det, fordi det er din egen sak, og jeg har ingenting med det.

/Mathias :)

Skrevet

Ja, da kan vi kanskje fortsette å diskutere om våre nye babyer som denne tråden var laget for? Jeg prøver å starte:

Hvor mange objektiver har du nå, Vidar? Post gjerne bilder tatt med det nye objektivet! Macro og F/2.8 må jo være herlig :)

Skrevet
Og det er forskjell på å bytte hus hver gang en produsent lanserer et nytt og det å investere i et nytt etter å ha hatt det samme huset i tre år' date=' Agnor. [/quote']

Jeg føler mig ramt... :crazy:

Har inden for de sidste to år haft Canon EOS 1D, Canon EOS 10D, Canon EOS 40D og Canon EOS 1D Mark II. Men det er jeg nu heller ikke særligt stolt af... :(

...og nu skriver du jo selv "bytte hus". Hvis man sælger sit udstyr uden noget større tab, da behøver man jo ikke være millionær for at kunne købe nyt med korte mellemrum.

Anyways...back to topic, guys!

Skrevet

Er vel 5D som blir konkurrent med D700, iom. at D700 kom først. Men de konkurrerer jo, defintivt. Jeg ble bare imponert over HD-videoen til 5D. Men betyr ikke at D700 er dårlig og at jeg skal kaste optikken min og kjøpe 5D av den grunn.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor dere går i taket av videofunksjon på dSLR-kameraene. Pga ergonomi, vektfordeling og plassering av knapper og hjul for å justere lukker og blender og evt. andre ting får jeg ikke direkte lyst på å bruke det til å gjøre opptak til annet enn evt. feriegreier.

Nå har jeg kun sett videoene av 5D MKII på en japansk Canon-side - der står kamera dønn rolig på stativ - fair enough.. Bildene er flotte - men om det gir artifacts slik som Nikon D90 gjør, er det soleklart at jeg ikke ville brukt det til video.

http://s477.photobucket.com/albums/rr134/jamesmel9/?action=view&current=DSC_0012.flv

I ca. samme prisklasse kommer RED SCARLET. Den har en 2/3" sensor som gir steingod bokeh, og vil etter ryktene ha utskiftbar optikk bl.a. ift. hva som først var forespeilet med et fast zoom-objektiv. Denne filmer fra 720p opp til 3K oppløsning ! Og på 3K oppløsning kan den gjøre burst opptak (x antall sekunder) på inntil 180fps!! TENK dere slowmotion man kan få med det..

Skal jeg først bruke så mye penger på kamera som gjør opptak i HD++ og har saftig bokeh vs. DV/HDV kamera - blir det mer sansynligvis en RED Scarlet enn 5D MKII. :D

Skrevet

Jeg synes det er greit nok at de har lagt til funksjonen, men jeg synes ikke det er verdt det om det øker prisen vesentlig.

Men jeg synes 5D mkII er en velkommen oppgradering! Absolutt et verdig alternativ for dem med behov for fullformat, som ikke koster så ektremt mye som 1Ds mk III. Tror nok mange proffer også kommer til å benytte det (slik som mange benytter 5D), mtp å ha en lettvekter med kraft i.

Jeg synes snart Canon bør komme med noen kameraer i den billige enden også med lavere crop-faktor enn 1,6x (APS-C)... litt synd at det kun er 1D serien som har 1,3x (APS-H). Jeg synes de godt kunne spandert det på både 40D og den nye 50D.

Hilsen T

Skrevet

Nå har jeg kun sett videoene av 5D MKII på en japansk Canon-side - der står kamera dønn rolig på stativ - fair enough.. Bildene er flotte - men om det gir artifacts slik som Nikon D90 gjør' date=' er det soleklart at jeg ikke ville brukt det til video. [/quote']

Du har vel som prof et lidt andet forhold til video end mange af os andre, Ola ;)

http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=2086

Fået med dig denne?

Skrevet

Monopod er genialt, den gir deg økt stabilitet og det er veldig lett å forflytte seg med kameraet på 'poden. Jeg har en Manfrotto 679B, kjøpt i fjor vår på Elkjøp, ekstremt fornøyd. 679B er vel på det meste 165-170cm høy, har to teleskop-ledd og statisk feste (ikke muligheter for å bevege denne i forhold til resten av stanga, hvilket jeg mener er ganske tullete på en monopod). Kostet meg noen få hundrelapper

MANFROTTO_679B_Monopode_3_Sections_Noir-p-MAN679B.jpg

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...