Andreas Grindvoll Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Sikkert en annen type mattskive (focusing screen på engelsk). Og her er en referanse til at det "skal være slik": However, the 30D uses a matte focusing screen, which exhibits a slightly dark, grainy characteristic at smaller apertures. http://star-techcentral.com/reviews/story.asp?file=/2006/5/30/prodit/14365406&sec=reviews&new=1&cat=8&rid=918 Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Har lenge siklet på en 70-200 2.8L IS, men ettersom jeg mest sannsynlig hadde brukt største zoom-området på det objektivet, endte jeg idag på fastobjektivet Canon EF 200mm f/2.8L II USM:D Det blir gøy! Jeg leste tidligere i tråden her at man like gjerne kunne kjøpe seg 70-200mm 2.8 , fremfor 2.8 IS versjonen, spesielt hvis man har tenkt å ta bilder av fly i bevegelse.. Stemmer dette? Finnes det ikke egen innstilling på IS'n for bilder i fart også? Er det ikke noe å hente på denne isåfall? Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Med IS kan du stabilisere bildet i høyden slik at du får panoreringsbilder som viser at bakgrunnen beveger seg i fartsretningen og ikke i sikksakk som det fort blir håndholdt. Det finnes enkelte IS'er som har 2 modes hvor mode 1 er ment for stille motiver og mode 2 er ment for panorering. -Men mode 1 fungerer godt til begge, og de objektiver som kun har én IS-mode (kan stadfestes ved at det ikke går an å velge annet enn IS ON eller OFF) fungerer like godt til panorering som IS Mode 2 mener nå jeg! Legg gjerne ut bilder fra den nye EF'en! Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Akkurat, så fordelen med IS ved bevegelsesbilder er mer fartsfølelse i fartsretningen, istedenfor at det ser ut som om det er 30knop i kastene:D? Ja, det er jo verdt noen kroner for å beholde den effekten Men da bør IS'n hvertfall gi bra utslag ved mer eller mindre stillestående motiv, og at man kanskje klarer seg en del bedre når det er litt dårligere lys enn versjonen uten IS? Jeg har hengt meg veldig opp i IS for tiden, den merkes hvertfall godt på 100-400mm syns jeg Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 7. juni 2008 Skrevet 7. juni 2008 Ja på 100-400 viser IS hva den er god for! Stativ gjør også susen på panoreringsbilder som IS gjør, og det er kanskje lettere å følge objektet lenger med stativ. Personlig foretrekker jeg å ha helt fri bevegelse og støtter alltid armen som holder objektivet mot overkroppen. Siter
K J Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Skrevet 9. juni 2008 Et wannabe-macro taget med mit nye 135 f/2L: Siter
K J Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Skrevet 3. juli 2008 Det er blevet sommer, og derfor er jeg nødt til at bruge lidt penge :crazy: Så nu er der kommet nyt kamera: Siter
Audun Braastad Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Gratulerer Kristian! Kommer nok til å legge inn en sånn post her snart jeg også.. :whistle: Siter
Nicklas Winger Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Kan jeg spørre hvor du finner det så billig? Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Nice Kristian Hvor mye måtte du gi? Fotovideo.no har en del 1DmkII til rundt 10000 på bruktmarkedet sitt da, men mulig man finner noe som er billigere på bruktmarkedet til foto.no da Siter
Nicklas Winger Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Ah noen som kort kan forklare forskjellen mellom MKIIn og MKII? Siter
K J Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Skrevet 3. juli 2008 Større skærm er vel den eneste kosmetiske forskel. Derudover forbedret batterilevetid og kanskje også lidt bedre ISO-performance. No big deal. Siter
Nicklas Winger Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Oki Det skal nevnes at jeg aldri har klart å tømme et batteri på fototur enda. Kan ha noe med å gjøre at jeg aldri har vært på noen lengre turer uten strøm tilgjengelig også men Kanskje jeg skulle gått for et slikt selv. Siter
K J Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Skrevet 3. juli 2008 Men batterilevetiden på Mark II er i forvejen OK. Når batterierne er nye, mener jeg at det estimerede antal skud på en opladning er ungefär 1000. Men det tal falder nok også lidt med tiden. Synd at et nyt batteri til Mark II koster 1300 kroner. ...og skulle du ikke have et Mark III? Siter
Nicklas Winger Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Men batterilevetiden på Mark II er i forvejen OK. Når batterierne er nye' date=' mener jeg at det estimerede antal skud på en opladning er ungefär 1000. Men det tal falder nok også lidt med tiden. Synd at et nyt batteri til Mark II koster 1300 kroner. ...og skulle du ikke have et Mark III? [/quote'] Jo, jeg skulle det. Men, nå som ferien har kommet, så ville jeg heller prioritere det å komme meg vekk litt, slappe av og kose meg. Så får jeg heller velge meg et litt billigere kamera Selv om det er surt Men, tror ferien blir verdt det Og Mark II er jo ikke akkurat noe dårlig kamera det heller Siter
K J Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Skrevet 3. juli 2008 Nej, det er det ikke Ellers vent og se hvad der sker med efterfølgeren til 5D. Nu er Canon jo nødt til at reagere, da Nikon lige har præsenteret D700. Siter
Nicklas Winger Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Sant. Det var jo snakk om et 5d MKII.. skulle vel etter ryktene være ganske likt på 1d faktisk Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Hvorfor forventer vi en 5D mk II? Når Nikon snart har brukt opp alle "hundre"-betegnelsene i sin serie så må vel Canon ikke være dårligere å lansere 4D? Siter
Nicklas Winger Skrevet 3. juli 2008 Skrevet 3. juli 2008 Sant nok Hehe.. 4D eller 6D? 5D MkII høres egentlig ganske snappy ut det og :grin: Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Hvordan du får til regnestykket om at Nikon snart har brukt opp alle hundre-betegnelsene, lurer jeg på. Det er jo bare: D100, D200, D300 og D700. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 4. juli 2008 Skrevet 4. juli 2008 Det var en overdrivelse jeg regnet med det var lett å forstå Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 6. juli 2008 Skrevet 6. juli 2008 Kjøpte dette, nikon D300 med MB-D10 når jeg var i Bangkok for 2 uker siden! :grin: Heeerligt kamera. Helt sinnsvakt faktisk. Blir denne, Nikkor 18-200mm VR f/3.5 og muligens NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED den 12 August! Gleder meg! Mathias Siter
K J Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Skrevet 7. juli 2008 og muligens NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED den 12 August! Gleder meg! You ***hole! Siter
Nicklas Winger Skrevet 7. juli 2008 Skrevet 7. juli 2008 Kjøpte det på fredag Hvor mye måtte du gi for herligheten? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.