Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet
Hive meg litt på denne jeg også ' date='på siste USA tur kjøpte jeg nytt teleobjektiv,

Canon 100-400 F4-5.6 IS L USM

Knallfornøgd med denne "kanonen".[/quote']

Mulig å få se noen bilder tatt med den? Går og er nesten 100% sikker på at jeg skal kjøpe den, og kanskje man slenger en 40D med i samme kjøpet. :)

Skrevet
Hive meg litt på denne jeg også ' date='på siste USA tur kjøpte jeg nytt teleobjektiv,

Canon 100-400 F4-5.6 IS L USM

Knallfornøgd med denne "kanonen".[/quote']

Mulig å få se noen bilder tatt med den? Går og er nesten 100% sikker på at jeg skal kjøpe den, og kanskje man slenger en 40D med i samme kjøpet. :)

Bare å se på bildene jeg postet fra Aviation Nation/NEllis AFB Airshow i november, alle de er tatt med 100-400 IS L

Her finner du den :)

Skrevet
Ja' date=' se der ja, smukt. :) Tror nesten jeg må ha meg den ja.

Har også sett mye flott av 24-70mm f2.8L USM... sikle, sikle, hehe, ser ut som man dropper ideen om nytt kamera og lar 350en styre på en stund til. [/quote']

Jeg anbefaler 24-70mm f2.8L USM

Skrevet
Ja' date=' se der ja, smukt. :) Tror nesten jeg må ha meg den ja.

Har også sett mye flott av 24-70mm f2.8L USM... sikle, sikle, hehe, ser ut som man dropper ideen om nytt kamera og lar 350en styre på en stund til. [/quote']

Jeg anbefaler 24-70mm f2.8L USM

Men glem endelig ikke EF-S 17-55 f/2.8 IS USM! Det skulle være endnu bedre end 24-70L, men kan selvfølgelig ikke bruges på FF. Jeg har haft begge, og likte klart bedst 17-55. Du får heller ikke meget vidvinkel på 24mm og 1.6x crop.

Skrevet

Hei, om linsa er bedre enn den 24-70 vet jeg ikke, men rangen er helt topp til innendørsbruk, du får en relativt ok vidvinkel, noe 24-70 ikke gir deg. Husk crop faktoren.

Har desverre hatt disk crash på denne PCen så alle favoritter er borte :( men jeg hadde en link til en kar som tester alle mulige objektiver til både Nikon og Canon på en god måte.

Dog noen svar får man her, http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=303&sort=7&cat=27&page=3

og her

Skrevet

Andreas,

24-70 er best for FF og 17-55 er beste range for oss som ikke kjører FF . Det påstår nå iallfall mange.

Og har man tenkt å kjøpe Full format kamera på sikt så ungå ei linse så dyr som 17-55 linsa

Skrevet

Men 17-55 er nok ikke så svær at sælge, hvis man investerer i full frame, selvom der er et vist værditab forbundet med det.

Jeg køber snart Tokina 12-24 f/4, som også kun er til crop-sensorer, selvom jeg er veldig interesseret i afløseren til 5D, når den kommer på hylderne (til sommer, kanskje?).

Skrevet

Måske, måske. Det spekuleres om dette på fora rundt omkring (5D mk II, om den blir hetende dette). Skjer det i år skjer det senest i August vil jeg tro. Har forstått at August er en typisk Canon-måned når det gjelder nylanseringer. (kanskje Nikon også).

Skrevet

I dag ankommer min Tamron 17-50 F/2.8, og i morra skal jeg virkelig få testet den når jeg skal dekke en konsert med Kent for avisa :D

EDIT: Eller ikke alikevel... Arrangørene kunne ikke gjøre et unntak fra 18-årsgrensen på konserten, ikke for en fotograf en gang :(

Men objektivet fikk jeg, og jeg er kjempefornøyd sålangt! :) Måtte le litt når jeg hørte lyden av fokuseringen. Den høres rett og slett ut som en mygg :grin:

Skrevet

Dæven Vidar du har fått opp samlinga fort... =P

wohoo, da har jeg endelig fått meg det nye stativer som jeg leenge har venta på...

manfrotto_m055xprob_stativ__black_-845921310_0.jpg

sammen med dette hode

manfrotto_m804rc2_-2040505112_0.jpg

veldig tungt å bære på i lengden, men har søren meg aldri vært borti noe liknende... stativet tar jo hele 7 kg...=P(selv veier det 2,5 kg og blir 180 høyt, pluss høyden på hode)

sikter nå mot bedre objektiver :grin:

Skrevet

Skal bytte ut mitt kamera nå, og ta et godt steg opp. Valget har falt på Eos 1D-MKIII. Gleder meg som en unge til å få bestilt og testet det ut. Skal bli godt med et solid kamera imellom hendene (350D blir for pinglete rett og slett, sånn rent fysisk.) og ha en del funksjoner som jeg har savnet. Liveview blir også bra :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...