Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Det er vist muligt at få cashback alligevel, men det er ikke lykkedes for alle. Her et citat fra canoneos.dk:

"Jeg har fået aoplyst hos Canons HelpDesk i dag (15. oktober 2007) at den nye kampagne kun kun gælder for køb foretaget efter 1. oktober.

Så det er bare ærgerligt for os, som købte sidst i september - ØV og tarveligt af Canon, at lave en kampagne der slutter 31. august og en ny, der starter 1. oktober."

Skrevet

Hive meg litt på denne jeg også ,på siste USA tur kjøpte jeg nytt teleobjektiv,

Canon 100-400 F4-5.6 IS L USM

EF%20100-400.jpg

Knallfornøgd med denne "kanonen".

Så da er det neste ønsket 300 2.8 IS L USM, men det blir ikke på ett par år og noen huskjøp ennå :P

Fotobagen inneholder

Canon EOS 30D/BG-E2n

Canon EF 100-400 F4-5.6 IS L USM

Canon EF 70-200 F4 L USM

Canon EF-S 17-85 F3.5-5.6 IS USM

Canon EF 1.4 Extender II

Gjett om jeg gleder meg til flyspotting sesongen begynner igjen :D

Skrevet

Canon 40D

Canon 28-135 IS USM F/3.5-F/5.6

Canon 50 USM F/1.4

Canon 70-300 IS USM F/3.5 - F/5.6

Canon Speedlite 430X

Vertikalgrep BG-E2N

Lens hood til hver enkelt objektiv.

Lowepro NOWA 5 AW

Sådan er mit udstyr nu.

Min far fik mit 350D og mit 18-55. Næste ting til ham er 17-85 mm IS USM.

Skrevet

Har selv ændret lidt i "garagen", nu har jeg følgende:

Canon EOS 40D

Canon EF 28 f/1.8 USM

Canon EF 85 f/1.8 USM

Sigma APO 100-300 f/4 EX HSM

(Tokina ATX Pro 12-24 f/4 soon to come)

Skrevet

Takk for linken, Kristian :)

I alle tester jeg har lest om det objektivet står det at den bråker mye, men tror egentlig ikke det gjør så mye for meg.

Det er den eneste ulempen jeg kan se med det objektivet, når man tenker kvalitet i forhold til prisen.

Skrevet

Det kommer jo mye ann på bruk. Om du har et godt stativ for fotografering av stillestående motiver, og utenom det bare skal ta bilder av motiver i bevegelse, så kan du like godt gå for objektivet uten IS. utenom det så er det jo bare å nevne at det er et av L objektivene til canon, og de er jo alle utrolig bra... :grin:

Vidar, sett på dette objektivet..?

Skrevet

Canon 50 USM F/1.4 er det skarpeste og beste objektivet som er å få kjøpt, for den prisen.

Du får den brukt for 2000,-

Husk bare at den er ganske bløt på F1.4 og opp til F2 eller så.

Deretter er den utrolig skarp.

Egner seg jo selvsagt ikke til flybilder, men til portretter, for eksempel.

Verdens beste autofokus, og i det hele tatt mest for penga.

Skrevet

Gratulerer, Karl! Jeg har læst at 50/1.8 ikke giver den samme "soft/nice/smooth" bokeh som 50mm f/1.4. Men det er kanskje ikke så relevant for dig...

Skrevet

Well, ville lige se hvordan mit 85 f/1.8 klarede sig med hensyn til skarphed:

img3463nl6.jpg

Det er taget ved f/2.2 og er et 100% crop.

Skrevet

Vidar, 40D kan også bruge EF-S objektiver, men det ved du vel...? :)

Og så koster et stativfæste til 70-200 f/4 omkring 800 kr. og er sjældent på lager i butikkerne. Det er rigtigt at en monopod kan afhjælpe nogle af problemerne med rystelser, men den gør jo ikke lukkertiderne hurtigere. Derfor kan f/2.8 være en god ting at have.

Skrevet

Det er 800 vel invisterte kroner isåfall, jeg kjøpte til min da jeg var i Japan for halvannet år siden, og det har vist seg at var lurt. Den er mye bedre å holde i samt at det er betraktelig bedre å feste objektivet i ett stativ en med festet som på kameraet

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...