Skrevet 10. oktober 2007 17 år Noen som vet en enkel måte å se hvilke kart i AIP Norway som er blitt endret siden sist? Utrolig arbeidskrevende å måtte se gjennom alle kart for hver update for å finne hvilke kart som er endret. Kanskje det er mulig å abonnere på noe som bare viser endringer? Hvordan gjør dere andre dette? Edit: Vet jo at det er mulig å ha AIP på en egen PC, men nå har jeg bare en og den er heller dårlig så jeg kan ikke ha stort annet enn FS på den.. :crazy: så jeg må ha papirkopi av kartene.
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Forfatter wow. Denne visste jeg ikke om. Tusen takk for info... der sparte du meg for mye arbeid gitt .
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Forfatter Det burde jo ikke være feil i denne listen? For Alta ENAT står det f.eks. at ny dato er 15. mars 2007 for AD 2 ENAT 4, 5 og 6 mens det på samtlige kart står 13. april 2006. Ble noen unødvendige utskrifter og jeg har så vidt startet på denne gjennomgangen... :crazy: Må vel sjekke to ganger likevel.
Skrevet 11. oktober 2007 17 år Hei! Det er noe feil der ja. Det hender av og til. Det kapittelet i AIP Norge skal vise hvilken dato hver side er publisert på. Du kan tipse NAK - Publikasjonsavdelingen på telefonnummer 22942300 om at det muligens er en feil. De blir vanligvis veldig glade for det. Så pleier de å rette opp til neste AMDT, sende ut NOTAM eller AIP SUP. Alt avhengig av hvor "farlig" feilen er. Eivind
Skrevet 11. oktober 2007 17 år Når du får de nyeste oppdateringene, så ligger det en side først der det står hvilke karter/papirer som skal byttes ut. Datoen for når de trer i kraft står nederst til høyre. Ådne
Skrevet 11. oktober 2007 17 år Forfatter Fint. Takk for supplerende info. Til Ådne så abonnerer jeg ikke på AIP, jeg henter det gratis ned fra ippc.no og da kan man ikke forlange for mye .
Skrevet 11. oktober 2007 17 år Jo du kan det skjønner du Du får den siden på IPPC også. Når det kommer en ny AIP oppdatering tilgjengelig så velger du denne fra IPPC. Inne på den første siden vil du oppe til høyre finne AMDT FRONTPAGE. Det er et dokument som forteller hvilke generelle endringer det er i denne AIP utgivelsen (f.eks FARRIS TMA er blitt klasse C luftrom, SID/STAR for Tromsø er endret) og hvilke konkrete sider som er blitt fornyet. Eivind
Skrevet 11. oktober 2007 17 år Forfatter Enda mer nyttig info. Tusen takk igjen... utrolig hva man lærer her inne :cool:
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.