Skrevet 9. oktober 2007 17 år Men mors trøst hjalp lite. Kapteinen på Ryanair-maskinen var svært lite interessert i få en skrikerunge om bord, så han nektet de to å fly. Les her.
Skrevet 9. oktober 2007 17 år Som om jeg skulle ha gjort det selv! Verste som finnes på fly er unger som skriker! Men føler litt sympati med mora. Alle har rett til å fly...
Skrevet 9. oktober 2007 17 år Skjønner lite av hele denne historien dumme meg. Får nemlig etterhvert inntrykk av at hun ble nektet fordi hun 2 ganger forserte sikkerhetskontrollen på ulovlig vis med å løpe forbi den. Ikke rart at man blir noe skeptisk til en person hvis det var dette hun gjorde. Men allikevel var det ungegrinet som kapteinen kastet dem ut av flyet på grunn av?? Eller er det slik at hun, som det også står, aldri kom lengre enn til sikkerhetskontrollen (og der altså ble nektet fordi ungen skreik og kapteinen da angivelig har måttet stått oppstilt der og lyttet til støynivået før han tok denne avgjørelsen)? Eller er det bare Dagbladet som tar en VG her? :confused: :confused:
Skrevet 9. oktober 2007 17 år "Vårt sikkerhetspersonell snakket med politiet og tok kontakt med kapteinen etter at kvinnen hadde løpt forbi sikkerhetskontrollen to ganger. " Er kanskje ikke bare en skrikende unge som er grunnen til at man ikke ønsket disse to velkommen om bord, nei. Synes kapteiner på fly bare fortjener all rett til å bestemme hvem som skal reise og ikke.
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Tydelig at ingen av dere som har svart her har unger! ENIG!!! Pluss at dere nok ikke leste alt, slik Halvdan gjorde, det gir nok ett litt annet inntrykk enn det som kommer fram av topic og av hele artikkelen forøvrig!
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Jeg har ikke unger selv, men jeg er så enig med Vidar. Man kan bare ikke kaste av en unge fordi den skriker. Enig i at det ikke er så kult å høre på, men man kan ikke bare kaste av fordi den skriker. Ser jo i artikkelen at det kanskje var andre grunner til at personellet var skeptisk til denne familien. Det er verre å sitte bakerst i en 744 Combi fra LAX til AMS, mens det er en hest i lasterommet rett bak.
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Burde ha vært et bedøvelsesmiddel i den juicen unger får i pakken sin når de kommer ombord Jeg er som regel ikke så veldig plaga av ungebråk ombord, men noe av det værste jeg vet er når spebarn hylskriker på decent og ikke gir seg før de er ute av terminalen.
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Må le av noen av innleggene her, bare vent til dere får unger selv. At en unge skriker, kan komme av mange ting, en unge på f.eks UNDER 2 år har meget vanskelig får å kommunisere på en annen måte en å skrike for å fortelle at den ikke er komfortabel med situasjonen. Ungen kan ha vondt, kan få tenner,(les ha det vondt),eller en eller annen form for sykdom, ikke så uvanelig når man er en unge. At en kaptein kaster av en MOR OG EN unge p.g.a skriking høres meget merkelig ut, Om det var grunnen er den rett og slett forkastelig. Har man unge så skriker den, ikke noe å gjøre med det. Moren ble helt sikert fortvilet og prøvde å roe ned ungen på beste vis, slutter ikke ungen dA nei vel den skriker.dere andre beklager men sånn er det.... Skal man da ikke få å lov til å fly p.g.a dette, da er jeg meget skeptisk, hva med de gammle som slipper en da, skal de få nekt, hva med de som er litt beruset skal de få nekt, hva med de som lukter rart hvor skal man sette grensen. Gadd ikke engang å lese linken det var mest diskusjonen her jeg reagerte på. husk media er media, ikke alt de får med seg. KANSKJE DET VAR HELT ANDRE GRUNNER ENN DET NOEN HER VET OM vennlig hilsen tolmodig 3 barns far
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Er enig med dere. Kan ikke bare kasteungen ford den skriker! Selv om den er litt plagsom! Men hvA med unger der forldrene ikke prøver en gang å roe ned ungen, foreldrene som ikke prøver å få ungen til å slutte å sparke i setet? Skal man godta det også? Sier jo veldig mye om foreldrene da.
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Tok nå å også leste orginalartikkelen i Aftonbladet. Mitt inntrykk er at Kamilla Thoresen ikke er annet enn en av den store bermen med unge mennesker som kaller jeg "journalsiter" og som sitter å hamrer på et tastatur i et alt for rask tempo med hovedmotiv å bare friste folk nok til å trykke på linken under en eller annen upresis spekulativ overskrift, fordi suksess for dem måles i antall "klikk" på det de har skrevet. Prisen er at vi daglig flommes med tullete overskrifter, artikler med "journalistisk" upresist spekulativt svada og banale skrivefeil man burde ha lagt av seg etter å ha passert 6 år med obligatorisk barneskole. Orginalartikkelen i Aftonbladet: – Vår säkerhetspersonal diskuterade med polisen och kontaktade kaptenen efter att kvinnans son sprungit in bakom säkerhetskontrollen två gånger. - Vårt sikkerhetspersonell snakket med politiet og tok kontakt med kapteinen etter at kvinnen hadde løpt forbi sikkerhetskontrollen to ganger. Å prøve å skrive er en ting, men kanskje en idé å prøve å lese først også?
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Tydelig at ingen av dere som har svart her har unger! ENIG!!! Pluss at dere nok ikke leste alt' date=' slik Halvdan gjorde, det gir nok ett litt annet inntrykk enn det som kommer fram av topic og av hele artikkelen forøvrig! [/quote'] Hvorfor har ikke vi lest alt? Du skriver som en middelmådig ungdomsskoleelev. Det gir et meget dårlig inntrykk at en som knapt kan skrive prøver å lære andre å lese. Slikt vil jeg gjerne ha meg frabedt på dette forumet om det er mulig.
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Litt uenig her. Greit at alle skal få lov til å fly, men jeg synes det blir urimelig når én unge skriker hver gang den vokner mellom København og Tokyo, og vekker 150 stk samtidig! Kortere turer går selvfølgelig greit, men når turen tar noen timer blir det tortur! Jeg synes det kunne ha vært et system eller noe slik så barn skulle ha vært på et eget området av flyet, så resten slipper å høre på.. Og kapteinen på flyet bestemmer jo, og når en person bare løper forbi kontrollen så er det ikke rart at det ikke akkurat hjelper på saken..
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Hvorfor ser du ikke saken fra flere sider, Gert? Du utviser jo en direkte egoistisk tankegang når du greier å lirke av deg at du synes det er ordentlig urimelig at et lite spedbarn skal vekke 150 andre fra skjønnhetssøvnen sin. Skal du sove, så se til å komme deg i din egen seng, for svarte. Et fly er et offentlig transportmiddel, og da bør du tolerere det meste når du faktisk gidder å begi deg ut på en reise ved hjelp av transportmiddelet. Misforstå meg rett, jeg skjønner absolutt frustrasjonen din, for jeg vet at det kan være ubehagelig å høre et lite barn gråte på en flytur, men ha heller sympati med barnet enn å irritere deg over det. Hvordan tror du barnet har det i -2000 ft/min? Hva med å se det litt fra barnet sin side også, det har samme rettigheter som deg. Det vil ikke ha det vondt, det vil ikke nødvendigvis gråte i utgangspunktet, men når selv voksne menn kan få det ubehagelig eller til og med direkte vondt i ørene eller andre deler av kroppen under nedstigning og klatring, hvordan mener du da at et lite spedbarn skal kunne overse det? Greit nok at det er ille for deg at barnet gråter og støyer litt, men tenk på barnet også og se det fra dets side, for det er ikke uten grunn at det gråter.
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Jeg synes det kunne ha vært et system eller noe slik så barn skulle ha vært på et eget området av flyet' date=' så resten slipper å høre på.. [/quote']Jeg tror ikke svaret på problemet er lengre unna enn et par gode ørepropper til 40,- Gert. Siden støy ellers i en flymaskin også er noe av det som gjør en mest sliten ved slike lange turer, er disse billige småtassene (proppene altså) uansett å anbefale.
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Så hvorfor ikke ha en plass for unger? Da får alle barna være med, og resten slipper å ha unger rundt seg.. Hvis jeg hadde hatt en unge selv, så hadde jeg sikkert sagt det stikk motsatte, men å ha en plass tilrettelagt for unger synes JEG hadde vært bra. Kanskje med litt større plass så de kunne ha gått litt og. Det er ikke det i dag, og jeg forstår at da må jeg kanskje sitte ved en unge og høre på skrikingen. Greit nok. Som jeg sier har alle rett til å fly, men det betyr ikke at jeg liker å høre på skrikingen. Og jeg tviler på at andre liker det og. Jeg synes det kunne ha vært et system eller noe slik så barn skulle ha vært på et eget området av flyet' date=' så resten slipper å høre på.. [/quote']Jeg tror ikke svaret på problemet er lengre unna enn et par gode ørepropper til 40,- Gert. Siden støy ellers i en flymaskin også er noe av det som gjør en mest sliten ved slike lange turer, er disse billige småtassene (proppene altså) uansett å anbefale. Joda, det er praktisk det
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Til de av dere som reiser charter osv. som er lei barne-skrik/gråt, så blir det stadig mer vanlig (spesiellt på lengre reiser) å finne både flyreiser og hoteller/leiligheter som er "barnefri"-sone - men alt koster selvsagt ekstra! Generelt vil jeg nok si, at mange foreldre dessverre tar med barna på sin første flytur ALT for tidlig. Det går ikke mange ukene fra barnet er født, før foreldrene begynner å fly både innen- og utenlandsturer. Jeg synes faktisk det først og fremst, ikke er riktig mot barnet selv - å dra med et svært ungt barn på f.eks. 5-timers chartertur. Når man tar med et barn på bare noen få uker, er det også fare for permanente skader/svekkelser dersom det skulle oppstå komplikasjoner (f.eks. hørsel osv.). Spesielt svært unge foreldre, har dessverre en tendens - til å innvie barnet til dens "første flytur" ALT for tidlig. En svært uheldig utvikling i mine øyne..
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Så du vil ha en egen avdeling for små barn? Ok, da får jeg gjenta en tidligere i tråden; Skal vi da ha en egen avdeling for de personene som greier å bruke to setebredder med benplass når de sitter på B- eller E-setene? Skal vi ha en egen avdeling for de som snorker på fly? Skal vi ha en egen avdeling for irriterende momenter, alt etter hva ilfeldige passasjerer synes er irriterende ombord på fly? De er kanskje et like stort, eller større, problem enn gråtende barn. Du kan ikke tenke i sånne baner uten å omfatte andre momenter samtidig, for det er da det plutselig kan bli betegnet som diskriminering om du fremlegger det på en uheldig måte. Det er snakk om å ta hensyn. Som sagt, jeg skjønner deg kjempegodt, og jeg er også en av de som ikke føler det som direkte behagelig når et barn gråter på fly, men du kan ikke sette de i en egen avdeling og regne med at det er uproblematisk, for spedbarn som gråter på fly er ikke nødvendigvis det største problemet på fly.
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Mange forstyrrelser, ja. Men jeg ser på skriking som verst. Kan hende at mange er uenige med meg, men det er det jeg mener. Og det med at barn burde ha sittet i en egen avdeling, så hadde det jo blitt bedre for dem selv! Det kunne jo ha blitt tilretelagt for dem! For en treåring er det å sitte stille i 5 timer på vei til syden et rent h*****. De kan ikke gå frem og tilbake, siden da bruker de midtgangen som andre folk går i for å gå til toalettet og der triller dem vogner. Men du har rett til at det er mye forstyrreler på offentlige transportmidler! Man må bare leve med det..
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Men hvA med unger der forldrene ikke prøver en gang å roe ned ungen' date=' foreldrene som ikke prøver å få ungen til å slutte å sparke i setet? Skal man godta det også?Sier jo veldig mye om foreldrene da. [/quote'] I de tilfellen jeg har vært ute for, og unnskyld språket, dævelunger og ubrukelige foreldre ombord i fly, så har jeg pleid å snu meg og si ganske klart ifra. Og om ikke foreldrene hører etter, så gir jeg ikke fem flate for å fortelle den ungen som ikke vil slutte å sparke i setet mitt om hva jeg kommer til å gjøre med'n om han ikke slutter. Og ja, jeg ER faktisk så slem at jeg skremmer hekken av småunger om de ikke hører etter eller foreldrene ikke sier ifra. Har ikke unger selv, og er egentlig veldig glad for det. Unger er fint, men jeg vil ikke ha dem (foretrekker å øve på å lage dem )
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Når jeg fløy hjem fra Minneapolis sist, så var det en kar som satt å spilte Ukulele hele turen. Det var slitsomt det! Han spilte ikke rent på tonene engang! Skulle ikke vært lov å spille instrumenter på long-haul, spør du meg!
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Jeg er som regel ikke så veldig plaga av ungebråk ombord' date=' men noe av det værste jeg vet er når spebarn hylskriker på decent og ikke gir seg før de er ute av terminalen. [/quote'] Da bør du nok tenke litt på hvordan ungene (Merk: Spedbarn og barn opp til 5-6årsalder) opplever climb og decent pga trykket.... Tenk før du skriver...
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Jeg kan også nevne at dette er grunnen til at jeg ALLTID har med meg en god bok samt en MP3-spiller med musikk når jeg er ute og reiser. Den lille perioden fra gate og opp til Seatbelt Off-høyde klarer jeg saktens å overleve ungegrining. Fordelen med å jobbe på support er at jeg har blitt sykt godt til å overse irritasjonsmomenter i hverdagen
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Hehe, er vel ikke værre enn å ha egne silent-fly som egne silent-vogner i NSB. Dessuten får man strømuttak og kaffe på silent-fly. Eller var det NSB Comfort jeg tenkte på;D
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Kjærer Marius, takk for at du er en så omtenksom og fornuftig kar, at du selv sier at du skremmer både unger og evt. foreldrene i samme slengen sier vel litt omn hvilken god menneske kjenner du er. Hadde du truet med å gjøre noen av barna mine noe som helst kan jeg garantere deg at politi hadde geleidet deg av flyet sekunder etter landing på destinasjon. Og tro meg at de hadde hentet deg, det skal du være glad for. At du er helt blottet for empati er selvsagt ikke noe du kan for, og vi andre med barn får heller si at, ja, ja det er vel håp for deg også bare du får noen år til på bena. at du faktisk klarer å dra inn at du foretrekker å øve på å lage barn, tilsier at du har en modenhet som ligger litt etter oss andre gamle med barn lykke til, forøvrig en bra diskusjon så langt ! Dagens motto: "husk at kua har vært kalv"
Skrevet 10. oktober 2007 17 år Hehe' date=' er vel ikke værre enn å ha egne silent-fly som egne silent-vogner i NSB. Dessuten får man strømuttak og kaffe på silent-fly. Eller var det NSB Comfort jeg tenkte på;D [/quote'] SAS nyeste tilbud... nå også uten motorstøy... welcome to SAS glider :grin:
Skrevet 10. oktober 2007 17 år I de tilfellen jeg har vært ute for' date=' og unnskyld språket, dævelunger og ubrukelige foreldre ombord i fly, så har jeg pleid å snu meg og si ganske klart ifra. Og om ikke foreldrene hører etter, så gir jeg ikke fem flate for å fortelle den ungen som ikke vil slutte å sparke i setet mitt om hva jeg kommer til å gjøre med'n om han ikke slutter. Og ja, jeg ER faktisk så slem at jeg skremmer hekken av småunger om de ikke hører etter eller foreldrene ikke sier ifra. Har ikke unger selv, og er egentlig veldig glad for det. Unger er fint, men jeg vil ikke ha dem (foretrekker å øve på å lage dem ) [/quote'] Forventer du virkelig at folk skal respektere deg når du oppfører og uttaler deg på den måten? Det er helt latterlig. Å nærmest true foreldre/barn er vel en av de verste måtene å takle slike situasjoner på, og viser veldig lite modenhet...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.