Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Mens 1C Company finpusser på sin Rig'n'Roll, som er en lastebilsimulator basert på lastebil-transporten i USA, er det også nå en Europeisk lastebilsimulator på vei.

Euro Truck Simulator er under utvikling hos SCS Software. Dette er de samme som lagde 18 Wheels of Steel-serien, som også var en lastebilsimulator, med ruter i USA. Desverre så var det også de samme som lagde Bus Driver, som, etter min mening, var en fadese av en simulator.

De første screenshottene av Euro Truck ligger på hjemmesiden til spillet, og det ser bra ut så langt. Du kan reise longhaul mellom forskjellige europeiske land, i europeiske lastebiler. Du kan, i motsetning til Bus Driver, se lastebilene både utenfra og fra førersetet. Alle instrumentene i "cockpiten" virker, og viser reele verdier :)

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

ets_1_2t.jpg

Aj aj, denne var jeg faktisk ikke klar over - takker så mye

for tipset!

Og når et par forum-medlemmer finner denne siden:

http://www.eurotrucksimulator.com/gallery.php

så tenker jeg de muligens blir litt "ville i trusa", ser

ut som det er bl.a. noen lekre Volvo-trucks der i det

minste (i tillegg til Mercedes) - håper også Scania dukker opp.

Ser ut som de endelig har klart å lage litt ordentlige

AI-biler ute på veiene også, det var jaggu på tide!

Ser bl.a. Skoda, Audi, Ford m.m, ser lovende ut.

Skal følge med på disse sidene..

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Drit fett :D Dette skal ihvertfall jeg ha, elsker sånne spill :grin:

EDIT: Noen som vet hvorti det kommer en demo og hvorti spillet blir sluppet?

Skrevet

Lurer på hvordan spilldelen blir. Har noen timer på 18 wheels of steel, men det ble kjedelig å kjøre fra by til by etterhvert. Ble litt lite action.

Det som er artigst med simmen er jo finmanøvreringen, og det var kun to minutter i start og slutt av oppdragene. Håper denne gir mer av det morsomme.

Prøves skal den uansett.

Skrevet
Jeg blir like sjokkert hver gang jeg ser spill som dette' date=' jeg skjønner virkelig ikke at det kan være et marked for slikt, men ikke for realistiske kampflysimulatorer... [/quote']

Kanskje de blir for realistiske? :grin:

Skrevet
Jeg blir like sjokkert hver gang jeg ser spill som dette' date=' jeg skjønner virkelig ikke at det kan være et marked for slikt, men ikke for realistiske kampflysimulatorer... [/quote']

Kan være at det er større mulighet for å havne bak rattet i en lastebil enn i cockpit på ett kampfly. Med andre ord; mer realistisk :)

Skrevet
Tom' date=' hva er FPS'n din?? :o

;) [/quote']

Kommer ann på om det er morgen eller kvelden. :grin:

Jeg har ihvertfall maks 10fps på vogna mi på arbeid

Jeg har rundt 2 i fps på morgenen. Under lasting tror jeg den er nede i en halv kanskje.

Men på kvelden er den helt oppe i 80 - 90. :crazy: :grin:

Jeg var og lastet på Tollpost på Kolbotn ikveld, og da var faktisk fps`n ganske høy. Tror nok noe av det var for å rekke Bastøferga så jeg slapp å kjøre rundt men.

Har ikke prøvd å trykke på "Y" og slew`e meg over fjorden.. Og ikke har jeg tenkt til det heller.. :crazy:

Det er noe inne i meg som sier at det fungerer dårlig i real life.

Skrevet
håper også Scania dukker opp.

Det er en Scania som er avbildet på mockup-pakkningen under "The Game", så jeg vil tro man får med det også :)

Jeg håper de også har tenkt å putte mennesker inn i de ai-bilene. Det så litt dumt ut med de tomme bilene på veien :)

Paul Thomas har et poeng. Jeg har alltid likt simulatorer, men bare simulatorer hvor jeg kan lære ting det er en liten sannsynlighet for at jeg får bruk for i fremtiden. Jeg vurderte sterkt å bli pilot i forsvaret når jeg var inne til førstegangstjeneste. Når jeg nå en gang bestemte meg for ikke å gå den veien, er sannsynligheten for at du vil noen gang se meg i en F16 eller et annet militært fly, forsvinnende liten :) Dermed finner jeg personlig lastebil/buss, tog, båt og sivil flysimulator som mer interresant. Men for all del, en godt utviklet og realistisk kampfly-simulatorer hadde selvsagt vært morro å prøve :)

Når det er sagt, med unntak av Flight Simulator, så brukes stort sett simulatorer som tidtrøyte for min del, når det ikke er annet å finne på.

Det vil uansett bli interresant å teste dette spillet og ikke minst se om det blir Dx10 grafikk på det.

Digger forresten grafikken og detaljene på bilen din, Tom Arne, du må ha et rått grafikk-kort :grin:

Skrevet

Er det microbølgeovn, elektrisk brødskjærer, kjøleskap, en "stålampe" ifra en stue, brødfjøl, fotballvimpler, tv, plakat av Pamela Anderson, kaffetrakter og dilldall i disse bilene på simulatoren da?

Det har nemlig han her i sin.

polakk.jpg

Denne mannen sto og skjærte brød (med skikkelig elektrisk brødskjærer) og laget ostesmørbrød mens han ventet på båten for noen dager siden. Når bilde ble tatt lå disse og godgjorde seg i microbølgeovnen. :grin:

Er det da man burde bytte adresse til:

Petter Planke.

Renault Magnum (on the) road.

Europe. ? :grin:

Får håpe han aldri får oppleve at dette skjer da.. Da forsvinner hele kjøkkenet hans ut av frontvinduet.

2003_02_1.jpg

Skrevet

Hmm.. trudde ein måtte bremse ganske hardt eg for at ein aksling av dei dimensjonane der skulle flytje på seg...? Nokon som kjenner historia bak det biletet?

Skrevet

Kjenner ikke historien bak dette bilde, men at det har vært en ganske hard oppbremsing her er helt klart.

Er vel en kombinasjon av dårlig sikring og flat bremsepedal.

Ser ut som det gikk bra med føreren. Ser at røret har gått ut på midten, så han slapp vel med skrekken.. Spørs om ikke han har et forklaringsproblem ang. at trekkvogna har blitt litt "sigen" i fronten.

Skrevet
Lurer på hvordan spilldelen blir. Har noen timer på 18 wheels of steel' date=' men det ble kjedelig å kjøre fra by til by etterhvert. Ble litt lite action.

Det som er artigst med simmen er jo finmanøvreringen, og det var kun to minutter i start og slutt av oppdragene. Håper denne gir mer av det morsomme.

Prøves skal den uansett. [/quote']

Samme her...

Skrevet

Når jeg ser bildet av akslingen som tok seg den lettvindte avlastningsmetoden, så tipper jeg på fartsblindhet.

Tipper føreren har kjørt langt og lenge i mange km/t. (Hvis han i det hele tatt klarte å opprettholde noe hastighet).

Skal ta seg en stopp, og oppdager at han har enda langt igjen før han står i ro. Dermed tenker føttene før hodet og man jevner bremsepedalen med gulvmatten.

Det og en kombinasjon av udugelig sikring av lasten.

Han fikk en unnskyldning til å få ny lastebil ihvertfall. :confused:

Skrevet
Drit fett :D Dette skal ihvertfall jeg ha' date=' elsker sånne spill :grin:

EDIT: Noen som vet hvorti det kommer en demo og hvorti spillet blir sluppet? [/quote']

Jeg vet ikke om og når det kommer en demo, og, så vidt jeg kan se, står det heller ingen releasedato på websiden. Gamereactor.no, derimot, hevder at releasedato er første kvartal neste år, altså 2008. Jeg vet ikke hvor sikkert dette er, men det er foreløpig den eneste tidspunktet vi har å forholde oss til for øyeblikket :)

Skrevet

Bare for å følge opp denne tråden vil jeg gjøre oppmerksom på at Euro Truck Simulator er ferdig utviklet og kommer ut i slutten av denne måneden, antagelig 29. August. Den vil være tilgjengelig både i butikken og som download. En demo vil også være tilgjengelig.

En negativ ting er at det ikke vil være virkelige lastebilmerker i spillet. De skal ha prøvd flere ganger, men lastebilprodusentene skal visstnok ha nektet å la seg bruke i et dataspill.

Det skal også kun være et begrenset antall europeiske land du kan kjøre i.

Skrevet

Den tyske versjonen er allerede ute. Jeg har prøvd den, det er ikke noe å hoppe i taket for. Spillfeelingen er akkurat som de amerikanske versjonene. Riktig at det ikke er bilmerker i spillene, men man kan tydelig se at lastebilene er Volvo, Scania, Renault eller Mercedes. Ca. tre forskjellige modeller fra hver produsent. Kun sentral-europa, ergo Tyskland og Polen er lengst nord. Ikke noe Danmark, Sverige eller Norge. Igjen så har SCS eller hva de heter klart å hype opp noe som egentlig ikke er noe særlig.

Skrevet

Æsj da, dette var skuffende å høre - men den må nok

testes ut uansett ja. Enda godt det er bedre ting på vei,

som nok kommer til å slå denne og alle disse "18 Wheels of Steel.."-

simmene kraftig ned i støvlene mh.t. grafikk og detaljer.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...