Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

I dag har jeg vert ute på tur med båt. Kanskje dette ble årets siste. Ihvertfall, dagens båt var en Hydrolift S-24 som gir en toppfart på rett over 60 knop. En meget fin båt til 900.000,-. Jeg tok noen bilder som jeg tenkte jeg skulle dele med dere. Må beklage til tider skeive bilder og litt ymse "rot" på bildene, men det er ikke alltid så lett og ta bilder når farten blir stor. Over til bildene:

Dagens båt:

hydro1.jpg

Fin cockpit:

hydro2.jpg

hydro5.jpg

Vi utfordrer Hardangerekspressen til et lite kappløp inn mot Os:

hydro7.jpg

Vi marsjer i 55 knop:

hydro8.jpg

Undertegnende drikker litt kaffe under bonkring på Os (den var varm, og jeg brant meg:

hydro10.jpg

Detaljer:

hydro12.jpg

Garmin:

hydro14.jpg

Undertegnende drikker en liten sjærgårs "brus":

hydro16.jpg

Kjølevannet:

hydro18.jpg

Det var dagens tur. Det var en fin tur selv om det begynner og bli høst. Håper dere liker bildene.

Skrevet
  • Forfatter

Nei, jeg skal nok ikke skryte på meg eierskap på denne båten, den er nok lånt. Det er en nydelig båt som har noen helt sinnsyke planegneskaper. Men det er en fryktelig dyr sjærgårdsjeep med plass til 5, så du må enten ha mye penger, eller være litt crazy for og kjøpe en slik båt, for det er nettopp det båten er, crazy.

Skrevet

Hehe

Må nok si meg enig med Hans Chr i hans betegnelse av båten (Crazy) :)

Var ute på test med en sånn på et arrangement med jobben, (Eieren av Hydrolift, Bård Eker, var der også, og han var crazy han :) ) Uansett, de som viste fram båten ville vise hvilke egenskaper den hadde, så han kjørte den opp på marsjfart, ca 55 kn, og plutselig bonna han roret til venstre. Det syke her er at båten tok en 360 grader uten et feilskjær i propellen og med en svingradius på kanskje 5 til 10 m.

Jeg vet ikke om noen båt som kan klare det samme.

Og ja jeg er litt misunnelig på den fine ettermiddagsturen til Hans Chr. :D

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …