Andreas Vibeto Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Er jeg snart en av de heldige som får the red ring of death? Har fått den en gang, men bare starta den på nytt da. Men får ofte "unreadable disc" opp. Er det nok til å få garanti, eller må de kunne starte den i butikken for at det skal gå? Irriterte meg ganske mye når jeg trur jeg så sluttfilmen på Halo 3, og så kom unreadable disc... Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Ikke godt å si.. Hmm.. Må da holde å ta med maskina til butikken og et den plata du brukte. Kanskje det er plata? Kanskje det er leseren? I have no idea. Har selv aldri sett den på min maskin. Min ble kjøpt midtveis i sommer. Når kjøpte du din? Siter
Andreas Vibeto Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Skrevet 4. oktober 2007 Det er igrunn et spill det ha vært virkelig irreterende, og det var Test drive unlimited. Der skjedde det hele tiden. Men det kjøpte jeg brukt så.. Xboxen ble kjøpt rett før nyttår (27 desember 2006 hvis jeg ikke tar helt feil :whistle:) Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Stemmer.. Jeg leste utrolig mye om XBOX360 før jeg kjøpte fordi jeg har hørt mye om disse røde stygge ringene som popper opp. Det var vist mange batcher fra i fjor høst til litt ut på nyåret som alle var rimelig dårlige. Hva det kommer av aner jeg ikke - men enden på visa er at Microsoft har tapt noen kroner på å selge defekt hardware, og sinte kjøpere har krevd inn nye maskiner - antakeligvis på garantien. I en kjøpeguide jeg var innom, anbefalte de å IKKE kjøpe XBOX før tidligst i mars-april - for da skulle de siste defekte være revet bort fra butikkhyllene. Ta kontakt med butikken og hør hva som kan gjøres du Det er jo forbrukerelektronikk, og sånt er det vel 3/5 års garanti på? Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Det var vist mange batcher fra i fjor høst til litt ut på nyåret som alle var rimelig dårlige. Hva det kommer av aner jeg ikke - men enden på visa er at Microsoft har tapt noen kroner på å selge defekt hardware' date=' og sinte kjøpere har krevd inn nye maskiner - antakeligvis på garantien.[/quote']Det er visst kjølingen som er problemet. Og om jeg husker rett så reparerer MS alle maskiner med denne feilen gratis, noe som naturlig nok fører til at Xbox360 ikke akkurat har vært et innbringene prosjekt for MS (mener at de uttalte at de tidligst ventet å begynne å tjene penger på Xbox 360 om to-tre år). Ta med deg maskina til butikken hvor du kjøpte den, så vet nok de hva som bør gjøres. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Riktig som Ola sier ang garati. Så lenge varen er kjøpt av en yrkesselger og du har kjøpt en for personlig bruk gjelder Forbrukerkjøpsloven. Du kan fint sende den inn til reparasjon på garantien uansett hvor "liten" skaden er. I tilleg så kan de da se om den Xboxen du har er av de som er defekt så har du krav på ny. Uansett hva de sier... (Mener det var slik det var da) Fredrik var før meg... Siter
Andreas Vibeto Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Skrevet 5. oktober 2007 Takker for svar! Litt iriterans det med reperasjon, så jeg får seg når id jeg tar det :crazy: Siter
Andreas Vibeto Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Skrevet 5. oktober 2007 Har 2 sprs til, så jeg bare putta de her: 1. Går det ann å få overført gamescore over til en ny profil? 2. Går det ann å bruke hvilket som helst trådløst-nettverk-usb adapter på XBOXen? Syns det orginale er litt dyrt.. Siter
Stian Beinset Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Det er jo forbrukerelektronikk, og sånt er det vel 3/5 års garanti på? Bare en liten rettelse, det er ikke riktig angående garanti, men det er riktig angående reklamasjonsrett. Garanti er noe Microsoft gir deg (sannsynlig 1 eller 2 års garanti), reklamasjonsrett er norsk lov som gir deg. Der er 5 års reklamasjonsrett for Xbox, siden Playstation2 har det. Veldig lett å blande garanti og reklamasjonsrett. Produsenten gir garanti, norsk lov gir reklamasjonsrett. PS. Garanti er ingen rett. Foreslår som nevnt, ta med spilleren og spille slik at de som solgte maskinen får testet den. Om du tar den med et annet sted en der du kjøpte den, ta med kjøps bevis. Det kan være lurt å ta med kjøps bevis uansett, bare så det er nevnt. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Har 2 sprs til' date=' så jeg bare putta de her:1. Går det ann å få overført gamescore over til en ny profil? 2. Går det ann å bruke hvilket som helst trådløst-nettverk-usb adapter på XBOXen? Syns det orginale er litt dyrt.. [/quote'] 1. Tviler sterkt... Google it - men jeg kan på ingen måte tro at det lar seg gjøre. Det du KAN gjøre er å endre navn på profilen din, men du får ikke kopiert fra en til en annen. 2. Igjen - tviler. Det har med firmware/software/drivere å gjøre. Tenker nok at det ligger allerede installert i boxen, og venter bare på å få den tilkoblet. Men det er bare spekulasjon fra min side. Du burde kanskje spørre i et box-forum om det. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 Viktig å få med seg det Stian sier. Mange butikker har det som uoffisiell praksis å i første omgang si nei til folk som klager over defekte produkter, i håp om at kunden gir opp og bare kjøper nytt (og det er det veldig mange av oss som gjør). Les forbrukerkjøpsloven, referer til riktige paragrafer hvis butikken blir kranglete, dokumenter all kommunikasjon (det enkleste er da via mail) og alle reperasjoner de evt. gjør på produktet ditt. Butikken har opptil 3 forsøk på å reparere/erstatte et produkt for samme feil. Etter de 3 forsøkene har du rett til å heve kjøpet og få hele kjøpsummen tilbake mot at du leverer tilbake det defekte produktet. Forbrukerkjøpsloven gjelder også hvis du har kjøpt produktet via en nettbutikk, og der har man i tillegg en 14-dagers returrett (angrerettloven) på det du kjøper uansett årsak (forutsetter selvfølgelig at du kan levere tilbake produktet og embalasjen i samme tilstand som du fikk det). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.