Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Må bare få ut noe aggresjon nå! :mad:

I går prøvde jeg å sette opp lokalt nettverk hjemme mellom alle pc'ene, det resulterte med at brukernavn og passord ikke virker mer. Hva skjedde? Jo IT gutta formaterte pc'n. (Dette gjelder den bærbare datamaskinen på skolen).

Skulle koble meg oppimot skriveren min hjemme i dag (etter jeg hadde fått den tilbake fra formateringa), hva skjedde? Jo passord og brukernavn sluttet å fungere! Og da blir det vel formatering i morgen også! Herregud! Det må da være lov å skrive ut filer og sende filer mellom pc'er uten at datamaskinen må formateres!

Ikke lag lokalt hjemmenettverk mellom datamaskinene hjemme! :cry:

Skrevet

Skjønner ikke nøyaktig hva du mener, men jeg kan logge på hjemmenettverket med et hvilket som helst passord og brukernavn. Hvis jeg skal logge på en katalog på C-partisjonen på den stasjonære pcen, fra skole-pcen får jeg beskjed om å skrive inn passord og brukernavn. Problemet er at jeg kan skrive inn det jeg vil, og fortsatt få logget inn.

Bortsett fra det har jeg ikke noen problemer med hjemmenettverk og skole-pc.

Skrevet
  • Forfatter

På skolen ser det ut som de har laget et domene for pc'ene = med passord og alt det der. Og det ser ut som hvis du lager et datamaskinnavn eller prøver å godta for å "joine" en gruppe låser det seg..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …