Erlend Andrè Larssen Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg mimrer tilbake til den tid da jeg ble medlem og innlegget der en 737 krasjet i Oslo Plaza i FS2002 og hele innlegget ble flambert av sterke ytringer og meninger. Hehe, Fightsim.no ja Jeg mener nok fortsatt at dette forumet er såpass lite at det er selvmodererende. Om folk svarer spydig som i et eksempel som ble nevnt lenger opp på siden, ødelegger man ikke for noen andre enn seg selv. Denslags sier mer om forfatteren enn noen andre.
Rune Gustafson Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg er enig i mye av det du skriver, Vidar, om hva det bør slås ned på i forumet, men det er også viktig å ikke rette "baker for smed" når du stenger en tråd, jfr. "Re; Toll? den 15/09/2007
Frode Skibrek Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Denne tråden er i utgangspunktet unødvendig Må si meg enig med Ole Jonny Snarheim i at jeg ikke skjønner hvordan denne tråden kan kalles unødvendig? Innimellom er det nødvendig å kune lufte ting, og da også få dele sine negative erfaringer . Bare ett synspunkt fra min kant av skrivebordet....
Frode Skibrek Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Så HELT til slutt en VIKTIG melding: [size:14pt]Ingen vil noen gang bli utestengt eller få reaksjoner mot seg fordi de måtte mene noe annet enn meg! KUN brudd på reglene medfører reaksjoner - INTET annet![/size] Tror det var bra at ble klargjort' date=' for etter ett par av mine tabber har jeg følt meg litt usikker.... :grin: Er kjent for å si rett ut det jeg mener, og jeg respekterer at andre mener noe annet, men å bli stoppet i dette tror jeg ikke gagner noen. ( Har ikke blitt stoppet, kun ett par vennlige advarsler), og det skal du ha Vidar. jeg opplever deg som en rettferdig fyr som gir meg beskjed raskt dersom jeg tråkker på eller er på vei over linja. DET er slikt som folk burde trekke frem, og ikke alt annet. Vidar er ett menneske, og kun det. Til sist vil jeg gjenta det en god venn av meg sa for noen år siden: INGEN mennesker er ufeilbarlige, kun admin. hehe. Ønsker alle en god helg med ett skikkelig latterbrøl fra Bill Engvall (Standup-comedy) [youtube']LDPS-_sdZMY Søk etter Blue Collar Comedy på Youtube. masse moro:-)
Bjørn Arthur Kleppe Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Etter å ha lest igjennom disse innlegga så kommer jeg til å tenke på en sang av Wenke Myre nemlig "Mange rare folk og dyr". Det hersker ingen tvil fra min side om at det er et fåtall her som bare er ute etter å lage kvalme og bråk. Dersom folk melder seg ut pga Vidars moderate moderering, ja da blir jeg glad, hjelper gjerne til med penger dersom vedkommende ønsker å flytte langt ut av landet, hjelper også gjerne til med å klippe navlesterngen først. Derimot blir jeg lei meg når ordentlige folk melder seg ut pga andres banale oppførsel. Som jeg har sagt før : Forum for fåreskaller er i Mad og ikke her. Bjørn
Vidar Martinsen Skrevet 6. oktober 2007 Skrevet 6. oktober 2007 Først må jeg bare få si at jeg syntes Vidar gjør en god jobb som moderator! Det jeg derimot har lagt merke til er at det er blitt uvanlig stille på forumet de siste månedene. Det var noe høyere takhøyde her tidligere, noe som førte til ganske livlige diskusjoner til tider, men i det øyeblikket noen ble usaklig og drev med ren personhets, så hadde vi en ganske bra "egen justis" på det. Det at det nå er blitt "en manns justis", hvor moderator har mulighet til å stenge, fjerne tråder istedenfor å irettesette offentlig i det øyeblikket dette skjer, har nok ført til at flere tenker seg om før de skriver i vilt sinne Vel og bra det, men jeg må innrømme at jeg syntes litt av sjarmen, hvis man kan kalle det det, har forsvunnet i fra flightsim.no. Nå er ikke jeg noen stor bidragsyter på sidene, men jeg har vært medlem siden 97' og det har aldri vært så stille som det er nå. Jeg har selvfølgelig ingen harde faktatall å støtte meg til når jeg sier at det er blitt mer stille, det er bare inntrykket jeg har. Uansett, jeg håper folk støtter opp om sidene, for de er gull verdt for sim-entusiaster og kommende flygerspirer!
TOS Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Synd dette Vidar. Du har gjort ein fantastisk jobb. Eg har ikkje alltid vore enig med deg i dine avgjersler, men det betyr ingenting. Håpar forumet lærer av dette. Me har missta mykje ved at du trekjer deg som moderator. For det er noko forumet absolutt treng. Det er alt for ofte at ting tar av fullstendig utan kontroll. Og ting som går til himmels utan kontroll har ein tendens til å skada omgivnadane og andre ting på bestialsk vis, anten ved å få forumet til å virka useriøst, eller skrema vekk potensielle medlemmar. Om det ikkje er for mykje å be om, så håpar eg at du ombestemme deg og fortset som moderator. Me treng det.
Bjørn Arthur Kleppe Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Ikke gi deg Vidar, da vinner bærmen, de har jo allerede fått flere til å gi seg. Dersom du leser dette her Dag, vi da at det er mange flere her som støtter Vidar enn det er folk som er i mot. Anmoder på det sterkeste at du stenger disse ute fra forumet for godt. Bjørn.
JM Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Smart uttalelse Bjørn Arthur... :crazy: Så du mener altså at de som er uenige i/ikke liker moderatoren skal stenges ute fra forumet? Hente inspirasjon fra visse regimer er aldri dumt (...) . Forøvrig en voksen og, etter min mening riktig, avgjørelse av deg Vidar, når ting først er blitt som det er blitt.
Stian Lingås Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Ikke gi deg Vidar' date=' da vinner bærmen, de har jo allerede fått flere til å gi seg.Dersom du leser dette her Dag, vi da at det er mange flere her som støtter Vidar enn det er folk som er i mot. Anmoder på det sterkeste at du stenger disse ute fra forumet for godt. Bjørn. [/quote'] Tull og tøys
TOS Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Å utestengje folk som er uenig med moderator blir vel litt for drastisk. Det vil ikkje føre til noko godt i det heile. Einaste ein oppnår med det er at forumet vertl agt brakk. Korleis skal me kunna diskutera om alle er enige?.... Blir ien keisam diskusjon. Men at me må ha eit slags styringsorgan som kan trø til når folk går til frontalangrep på kvarandre i rein vikingstil, det er det ikkje tvil om.
Tom Knudsen Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har til nå fulgt samme metoder som jeg har brukt på et annet forum. Vel det gikk ikke så bra denne gangen heller Vidar, så kanskje metodene ikke er helt riktige i et forum som dette, min mistanke er at kanskje synlighet ikke er nok, men mengde og konsistens. Til alle andre som leser mitt innlegg i denne tråden. Jeg var også en av de som fikk pisken i tryne av Vidar for ting som ikke helt var normal forum diskusjon. Jeg i affekt haglet og sprutet skit og annet respektløst ting utover eteren og takk til Vidar for smekken jeg fikk. Jeg kan med en skala fra 1 - 20 nevne personer her på forumet som i alle fall burde hatt seg en 4 dagers til ei ukes utestengelse som en klask på labben for forskjellige uttalelser og provokasjoner til forskjellige, men det får bli moderators jobb å gjøre. Og hva skjer når ting går galt, vel her skal moderatoren straffes, er det rart folk trenger et solid ræv spark??? Greit jeg må innrømme også at jeg og synes Vidar ikke alltid har tatt tak i tingene på riktig måte, men også i det fleste tilfeller sett at han driter seg ut bare for at han prøver å moderere forumet med humor som tydeligvis ikke slo helt ann. Andre ganger har han og andre moderatorer gått lang over streken eller gjort en feil som tydeligvis ikke er på linje med medlemmenes meninger. Ja ja, derfor har vi moderatorer, de er verken her for å bli likt eller godtatt, men holde alle oss andre i øra etter norsk skikk og bruk. Men en ting skal være sagt, flightsim.no er ikke et selvvalgt og enestående forum å være en del av, de er et tilbud. Like lett som Vidar sparker folk eller andre moderatorer sier at den og den skal ikke få lov til å være medlem her lenger, og aldri gir andre utestengte medlemmer ny sjanse på forumet uansett grunn er det å starte et nytt fly forum like lett skal moderatorer og administratorer vite... Men når det er sagt så skal de også vite at majoriteten av de som spytter drit og svada i øst og vest og skaper dårlig stemning og blest også setter mest sannsynlig stooor pris på flightsim.no forumet og tilbudet administrator så gledelig deler med de fleste av sin egen fritid, nokså likt våre administratorer. Derfor mener jeg vi bør legge denne moderator vs medlem debatten død en gang for alle og forsette på en ny og forbedret måte hvor moderatorene innser at moderering med jerngrep sjeldent nytter og hvor medlemmene må være såpass at de tåler en 4 dagers smekk på hånden når det således trår over den gyldne streken. Det er greit å bli forbannet, men det er enda greiere å løse dette selv med hjelp fra andre......... Til Vidar, synd at du velger å slutte, men kanskje dette er for det beste og stakkars den jævelen som blir spurt om å være din erstatter, for den jobben blir vanskelig å mette. Min vurdering totalt sett, du gjorde jobben god, fornuftig men til tider vel effektiv og urettferdig. Sett bort i fra det, forumet trenger en formidlet deg......
Enok Liknes Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg er på ingen måte en aktiv skribent på dette forumet, men har vært bruker av flightsim.no siden det lå på SOL sine servere. Etter at du Vidar begynte din moderering av dette forumet så er det blitt ryddigere her. Vi ser så si ikke lengre flaue krangletråder, ingen brautende kommentarer til folk som skriver feil om prosedyrer og hva enn det måtte være. Eneste grunnen jeg kan se om hvorfor forumet er blitt mindre besøkt, må være forandringen i billedforumet og ingenting annet. Så får si som noen ovenfor. ikke gi deg enda, ikke la bermen vinne! Stå på!
Bjørn Arthur Kleppe Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Ser ut som at enkelte føler seg truffet av mitt siste inlegg, mon tro hvorfor. Har jo lest at "folk" ønsker litt "heftige" diskusjoner her, skal en slenge dritt så bør en jaggu meg tåle å få slengt dritt tilbake. Jeg har mine meininger og mine synspunkter som alle andre, lurt eller ikke lurt. Jeg har ihvertfall såpass mye folkeskikk sammenliknet med et fåtall andre her at jeg ikke bruker personangrep for å få fram mine argumenter/synspunkter. Det som Vidar har blitt utsatt for er etter min mening regelrett hets. Så til de av dere som er så veldig missfornøyde med Vidar,det er godt muligt at noen her er missfornøyde med dere også. Bjørn
Dag Johansen Skrevet 8. oktober 2007 Skrevet 8. oktober 2007 Da gikk det vel slik det måtte gå - Vidar gikk lei av alle bekyldninger som haglet mot han. Men tro ikke at ting blir "bedre" av den grunn - Jeg vil nok sørge for at ting blir slettet eller stengt, og at folk blir utestengt herfra når innlegg tilsier det. Og når noen ikke klarer å følge de enkle reglene her kan de bare glemme å få noen forklaring på hvorfor...
Anbefalte innlegg