Bjørn Erik Stensby Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg tror vi bør begynne å tenke på noe annet enn klima snart. Dette er ikke akkurat noe å spøke med. Det er vel ingen som kan si hvordan dette vil gå enda. http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/1.3636291 Siter
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Hm... da er jeg 48 år gammel :grin: Det er fortsatt lenge til 2029 så jeg tar livet med god ro. Sjansen for at noe annet treffer en her i livet er mye større enn at en skulle få en asteroide eller meteoritt i hodet... Siter
Thor-Håkon Dallavara Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Det er enda mye peng som skal brukes, mange fly som skal flyes, mye øl som skal drikkes & mange damer som... yeah... you know the rest før den tid så har nåkk nasa skaffet seg en liten action squad som fikser biffen. har sett det på film før Siter
T. Paulsen Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Innen den tiden har de sikkert laget en kryssning av en Puddel og en Kjøttmeis for lengst, så da skifter den asteroiden automatisk bane og forsvinner så langt vekk ifra denne planeten som mulig.. Helt sant.. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Forskerne mener nemlig det er 2,7% sannsynlighet for at asteroiden vil treffe jorda i 2029. De siste tre årene har trusselen blitt nedjustert... Altså liten grunn til bekymring, selv om skandalepressen lager store oppslag rundt slikt. Uansett er det såpass lenge til at det skal mye til at man ikke finner en eller annen løsning om det faktisk skulle vise seg at den kommer til å treffe jorda. Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 2. oktober 2007 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg skal nok benytte meg av det tilbudet om $50 000 for å sette en innretning på denne steinen for å spore den, hehe... Må bare vinne hundre ganger så mye for å utvikle den først.... Siter
Vidar Martinsen Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Det er ikke de vi vet om som er skremmende, det er de som plutselig dukker opp i fra intet, uten forvarsel, som kan være skremmende. Tror det var i begynnelsen av nitti tallet at en asteroide snertet jorden. Den fløy så nært at distansen ville være omtrent som at en kule streifet deg 3 centimeter i fra øre til sammenligning. Problemet var at vi ikke visste om den før flere dager ETTER at den hadde passert.....makes you think... :crazy: Siter
Mattis Olsen Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Leste en artikkel om dette i Illustrert Vitenskap. Slik jeg forstod det er det ikke snakk om kollisjon i 2029, men i 2036. Fredag 13. april 2029 vil man garantert kunne se asteroiden med det blotte øye, suse forbi jorda. Men den "store" faren er at den vil komme så nær jorda at banen dens blir avbøyd akkurat såpass at den treffer jorda 7 år senere. Sannsynligheten for det skal dog være veldig liten. Astronomer har i dag kategorisert den som "ingen fare", eller 0 av 10 på en en viss fare-skala. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.