Eirik Vassvag Skrevet 26. juli 2001 Skrevet 26. juli 2001 Det ser ut til at dette med røykutvikling underveis er noe som har kommet for å bli. Men det er ikke spesielt taktisk i disse agurk tider. Synes jeg har sett slike nyheter ganske ofte det siste 1 1/2 - året. Og det gjeldet stort sett alltid SAS. hilsen Eirik Siter
Terje Markussen Skrevet 27. juli 2001 Skrevet 27. juli 2001 Dette skjer jo ofte med andre selskaper rundt om i verden også, ikke mange dagene siden et Alitalia-fly hadde røykutvikling med påfølgende nød/sikkerhatslanding. Her hjemme er det jo "stort nytt" når noe sånt skjer med selskap som trafikkerer her, hvis det samme skjer med et United-fly på vei fra f.eks ORD til MSY hører vi neppe om det i media her på berget. Dette fører nok til at folk flest får litt "skjevt" inntrykk av SAS kontra andre selskaper av samme størrelse. Er det noen som vet om det finnes statistikker for nød/sikkerhetslandinger på nettet et sted? airdisaster.com eller lignende? Det har riktignok vært uvanlig mange nød/sikkerhetslandinger i det siste med SAS, men selskapet uttaler i dag at dette ror på tilfeldigheter, det er jo helt forskjellige flytyper og årsaksforhold rundt disse episodene. SAS har forøvrig 1100 flyturer pr. dag, ganske naturlig at de da også vil ha sånne tilfeller oftere enn et selskap som bare har tiendeparten. Siter
Gjest Skrevet 27. juli 2001 Skrevet 27. juli 2001 mye mulig men det er ikke akkurat god PR for SAS. det er ikke "stort" nytt her i norge heller, men når et så bra og særiøst selskap som SAS har 7 nødlandinger på 3uker er det ikke rart folk tenker seg litt ekstra om. eller hva? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.