Skrevet 27. september 2007 17 år Hei folkens, siden det er en fly side så tar jeg sjansen på å stille dette spørsmålet her uansett.. Har veldig lyst på bil nå fortiden, og snuser litt her og der etter noe. Og har fått en bra tilbud (?) tror jeg da. Det dreier seg om en BMW 520D (2001) som har gått ca 150 000 km. Det er jo veldig fin bil syntes jeg og føler jeg får mye for penga, men er litt redd for kanskje at den har gått litt langt? Eller pleier BMW å gå jevnt og trutt og når tror dere iallefall problemene på bilen vil dukke opp? Eieren nå har ikke hatt problemer med den. Noen synspunkter? Har veldig lite peiling på "background information" når det gjelder bil se.. hehe PS: Hva mener dere en slik bil bør ligge på i pris?
Skrevet 27. september 2007 17 år Jeg vil foreslå å spørre på forumet til BMW entusiastene. Link: http://www.bimmers.no/forum.php Jeg er selv medlem i SAAB TURBO CLUB OF NORWAY der er vi veldig behjelpelig med å svare på spørsmål fra folk som lurer på å kjøpe SAAB. Og det er ikke bare de gode sidene med bilen vi forteller om også det man bør sjekke etter av svakheter. Vil tro det er det samme på Bimmers.no BTW. BMW 520D er en fin bil å se på, men jeg ville gått for en SAAB
Skrevet 27. september 2007 17 år 150000km er ikke mye for motoren ihvertfall. Det som er mest interessant er slitedeler som foringer, bremser, clutch? o.l. Er bilen langkjørt? Kjørt i Oslo? Mange eiere? Hva er gjort med bilen? skader? dokumentasjon!!!!! Min gamle BMW fikk "problemene" på passert 200tkm. Dvs at slitedeler måtte skiftes. Byttet alt av foringer, støtdempere, vindusvisker-mekanisme og bremser. Dette er fort 30-40tusen. Den hadde vært veldig variert kjørt og 3 eiere. Bilen hadde gått 301500km når jeg solgte den og det var fortsatt veldig mye bil igjen. BMW har meget god kvalitet. Sørg for at den får en skikkelig NAF-test eller grundig test hos BMW-verksted. Pris? vanskelig å si. Godt prutningsmonn vil jeg tro. Mye BMW av den typen tilsalgs pga gunstig import på de.
Skrevet 27. september 2007 17 år Tja, nå har jeg mer erfaring med bl.a. Mercedes-Benz og Audi selv - og ikke BMW. Men 150.000 kilometer har jo en slik bil fort gått, både pga. merket og årsmodellen. Men biler som har gått mindre, blir jo selvsagt fort verdt mer - ikke noe problem å finne BMW 5-serie i 2001-utgave som f.eks. har gått 75.000km osv. Jeg regner med at det er sedan du er ute etter, stasjonsvogna er jo verdt noe mer enn sedan - i tillegg er bilen verdt mer dersom den har automat og slike ting. Generellt ligger vel slike 520D på mellom Kr: 165.000 - 180.000, alt avhengig av om dette er biler med eller uten automat - og selsagt hvor mye utstyr bilene har. Ellers er det som Jørgen sier, smart å oppsøke BMW-forumer - og søk både der og på nettet; hva man skal lette etter av feil på slike modeller. Og forøvrig som Ivar sier: er bilen import, er den jo verdt mindre - enn en "norsk bil" osv. NAF-test eller lignende ved privat-kjøp er en selvfølge! I tillegg til å sjekke serviceheftet osv. , få gjerne en lokal BMW-forhandler som har verksted - til å evt. sjekke bilens historikk osv.
Skrevet 28. september 2007 17 år Sorry, kanskje lidt offtopic, men mht. brugt-priser på 520D årgang 2001, så har jeg fundet en her i Danmark, der har kørt 71.000 km. Pris? .....340.000 kroner.....
Skrevet 28. september 2007 17 år Min erfaring er å ikke se på kilometeren, men hvordan milene har rullet. En langkjørt bil tåler mange hundre tusen km. Er bilen derimot brukt til handling og barnehagedropoffs og ikke minst bykjøring (eks brostein i Bergen) vil slitasje oppstå fortere. Jeg liker godt å besøke selger hjemme for å se personen ann (like snart som å møtes på en eller annen bensinstasjon) og ikke minst se godt på interiøret. Slitasje i sete er godt synlig visst bilen er brukt mye på småturer. NAF skjekk på en såpass dyr bil er en selvfølge, jeg mener også det er en selvfølge at selger selv stiller med dette. Er det en bil du virkelig vurderer kan spleis være ett aktuellt kompromiss. Mvh Chris
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.