Gå til innhold

Hjelp med Ubuntu installasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har kjørt Linux Ubuntu 7.04 fra CD i dag, og nå har jeg oppretta en egen partisjon som jeg tenkte å innstaler hele greia på. Men under instalasjonen får jeg ikke noe spørsmål der jeg kan velge denne partisjonen? Får bare opp de to SATA harddiskene mine som jeg kjører i Raid-0

Noen som har en løsning? Går det kanskje an å kopiere filen manuelt?

Skrevet

Tror jeg har vært borti noe lignende. Problemet var at filsystemet på stasjonen var feil, Ubuntu skjønner seg ikke helt på NTFS bestandig.

Men igjen, dette er noen år sia, mulig det har endra seg.

Ellers vil jeg anbefale å stille spørsmål som dette på Ubuntu-samfunnets fora, da de ofte er mye mer konstruktive og kunnskapsrike enn folk her kan være til tider...

Skrevet

Jo, det du seier er sant, men det eg meiner er at det kan skje at Linux (og då spesielt Ubuntu) ikkje oppdagar eller tek med dei NTFS-baserte diskane når systemet skal installerast, og at det er der problemet til Sindre kan ligge.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...