Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Har jo etterhvert sett masse flotte båtbilder her på forumet så jeg tenkte legge ut litt av min samling til båtavdelingen her inne :)

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg

29.jpg

30.jpg

31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

36.jpg

37.jpg

38.jpg

39.jpg

40.jpg

 

 

Håper det ikke ble for mye.. Takker for titten :)

Skrevet

Herlig herlig Espen! For oss "båt/skips-gale" her inne, er jo

dette bare snacks! Flotte bilder av en mildt sagt variert og

til tider eksotisk blanding!

Skrevet
Og den amerikanske marinebåten så jo litt heftig ut' date=' stealth? [/quote']

 

Ligner lidt de katamaran-færger, der sejler i Danmark:

Molslinien.jpg

Skrevet

Her var det mye fine foto av mange flotte båter og skip. Falt litt for bilde nr 20 jeg da. Hurtigruta lofoten med den røde brygga i bakgrunnen. Det bildet har skikkelig sjarm og overlater helt til fantasien hva som faktisk skjer ved båten :)

 

Likte ikke synet av den amerikanske balja jeg da, Var først litt usikker på om det var et skjær men det var visst desverre en flytende gjenstand :eek: Men bildene var meget gode :)

Skrevet
  • Forfatter

Hehe, Takker for tilbakemeldinger.

 

Skjærret er en US NAVY High Speed Vessel nr2 "Swift" Stealth er den ikke, bare litt lookalike. Men har en toppfart på 50knop som gjør den jo spennede. Alu skrog og av samme type som Kristian viser til , men i litt annen variant.

 

Bildet 35 er hurtigbåten "Salten" tror jeg.

Skrevet

Flotte bilete. Mange fine skattar ifrå kystnoreg dette her. Best likte eg bileta av MS Vingtor og MS Granvin. Har nokre bilete ifrå kystnoreg eg også...men stort sett restar er eg redd.

 

Byrjar med eit bilete av seglskuta "Utror", som me nytta siste året eg jobba på Rauma FHS. Ein replika av ein 1870 modell Møringsbåt.

 

51 fot tomaster. Ved full seilføring hadde me mesansegl, storsegl, forsegl og klyver oppe. Me pressa den på det meste opp i snaue 12 knop. Motoren ombord er ein SABB Diesel 36HK. Vedd normal motorgange går den i ca 6 knop.

Ved full storm motvind går den til tider i -2 knop (bakover) med full motorkraft forover.

1.jpg

 

Dampkjelen på DS Rokta som forliste ved Gallerskjæra under dramatiske omstender, 3. April 1938.

2.jpg

 

Meg i "hover" over ein av livbåtdavitane på styrbord side av vraket.

3.jpg

 

Bilete teke ifrå restane av brua på Rokte.

4.jpg

 

Ein av lastelukene som ligg igjen. Vraket ber preg av mange vinterstormar på havets botn.

5.jpg

Skrevet
  • Forfatter

Takker så mye. Torstein, nydelige bilder du hadde. Også fra under overflaten er jo ikke daglidags for meg i allefall.

 

Vi har en spennende kystlinje helt fra svenskegrensen til russergrensen med variert og fin natur som helt unik. Må jo være den fineste veien å oppleve landet.

 

 

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …