Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Høj bølgegang der ja :)

Hvorfor sejle mellem Kristiansand og Arendal?

Skrevet
  • Forfatter

Hallo!

Jeg skal gå i lære som motormann, så senere fagskole til slutt og løse maskinist papirer, grunnen til at vi dro til Arendal var at vi var på et rekruterings tokt lang norske kysten, og Arendal var første stopp før vi gikk til Halden så senere Fredrikshavn, Oslo, Horten, Moss og tilsutt Tønsberg;)

Skrevet

Er selv ferdig med første halvåret som matroslærling på Evi Knutsen, tenkte sterkt å lenge på Sjøkurs før jeg bestemte meg for å gå på Etterstad Vgs litt nærmer hjemme:p Forresten en fra klassen min som går på Sjøkurs nå :)

Kan si at vi også har hatt litt ruskevær:p

n752590656_290576_9053.jpg

Ser gjerne mer bilder fra deg:)

Skrevet
  • Forfatter

ei hei;)

Da har det gått en liten stund siden det sist kom noen bilder fra sørlandet, har skjedd en god del i det siste, så det er først nå det har blitt tid til og legge ut bilder! vet ikke om noen klarer ut i fra bildene og gjette hva som har skjedd, men en ganske synlig ting! vel over til bildene;) sjkurs130.jpg

sjkurs142.jpgsjkurs116.jpgsjkurs118.jpg

Det var alt for denne gang, mulig jeg legger ut noen bilder etter i dag, da vi har vært på dagstur til danmark med M/S Superspeed, noen bilder ble tatt, da vi fikk en full omvisning i maskin og der oppe hos styrepinnene;)

Mvh Lars Petter Hassel

Skrevet
  • Forfatter

Halloen igjen!

Jeg har desverre vært veldig dårlig til og bruke kameratet i det siste, men fikk her får noen dager siden brukt det, tok noen bilder av Kystvakten, når de drev og la til siden av oss.

Jeg har fikset litt på dem, men det kan ikke kalles redigering, fordi det vel, er bare så vidt blitt fikset litt på, men ble iallfall godt fornøyd med dette:

Marvika001.jpg

Marvika005-1.jpg

Så kommer noen bilder fra et stempelsjau, ble ikke mye tid til bilder, mest arbeid

DSCF2397.jpg

DSCF2395.jpg

Ikke så mange bilder denne gangen heller, men noen er det da;)

Håper alle får en fortsatt fin helg, her på Sørlandet er være nydelig:)

Mvh Lars Petter Hassel

(komentarer mottas gjerne)

Skrevet

Er det KV Tor det er bilde av? De avla oss en visitt for noen uker siden... hyggelige folk :)

EDIT: Glem det; 332 er vel Heimdal - når jeg bare sjekker litt nærmere etter... Sikkert hyggelige de også altså :grin:

Skrevet
  • Forfatter

Hallo!

Heimdal stemmer veldig godt, så der traff du jackpot, på 2.forsøk;) jeg er imponert Tore:D

Forøvrig Sindre, så er det ikke jobben min, men skolen jeg går på, Sørlandets Seilende Skoleskib, SSS. Det er en privat videregående skole som har VG1 TIP, og VG2 Maritime fag, jeg går VG2, det er også en liknende skole i Stavanger, der med navn Gann!

Mvh Lars Petter Hassel

Skrevet
  • Forfatter

Hei

Da har jeg fått lærlingsplass

Var i snakk med OSM i går, og de har sendt meg til Deep Sea Sypply, jeg skal har lærlingtiden min ombord på Sea Cougar, en AHTS båt!

Den er i følge rederiets hjemmesider nå i Egypt, og blir værende der i ca 2år!

Noen som har noen erfaring med deep sea supply, er jo noen sjømenn her på forumet så;)

Mvh Lars Petter Hassel

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …