Skrevet 23. september 2007 17 år Hei, nå har det vært noen veldig bra innlegg fra noen andre her inne med diverse Color Line turer, derfor tenkte jeg at jeg som bor på en båt også kan jo legge ut noen bilder, det er skikkelig billig kompakt kamera kvalitet over dette, men ser dere nøye etter så skal dere se hva det meste er! Det er bare bilder fra vi ligger til havn i Kongshavn i Kristiansand da jeg ikke har tatt meg tid til og ta det fram når vi har vært ute på tur, men skal i dokk på/i Karmøy nå etter høstferien, da blir det nok kansje noen bilder, får se om flyfolket liker båter eller om fly er det store:) etter dokk skal vi videre til østlandet, på rekruterings tokt! Vel, skal ikke skrive en hel bok her, så nå kommer det noen bilder her! Kos dere:)Tekst er over bildene i dag:D På første bildet her så har vi M/S Skøkurs liggende til kai! Denne båten er et gammelt hurtigrute skip som seilte under navnet M/S Ragnvald Jarl før, mener den er bygd i 1956 uten at jeg er 100% sikker på dette, de siste årene før den kom til skolen vår, var den Gann sin, en skole som ligger i Stavanger! Her har vi da Broen på denne båten! litt dårlig kvalitet! Jeg regner med at de fleste ser hva dette er for noe! hehe! Helt akter her, dette kaller vi Flaggdekk, og vis ikke er helt flinke til og møte opp om morgenen så må alle elevene stå der ute og vente til siste elev er på plass, litt kaldt, men det tåler vi:D Her har vi min utkikk fra lugaren min når vi ligger i Kristiansand! Vel en liten, men alikevel stor del av mitt lille krypinn etter skoleslutt! lugaren min er en relativt liten men koselig lugar, grunn til at den er litt liten er at jeg har eget bad med dusj! Det er det ikke alle som har, og da må de benytte fellesdusjer! Her har vi et siste overblikk over båten! Da gjenstår det bare får meg takke får at dere tok dere bryet! Så skal jeg fortsette min vei til en jobb i maskinen! Mvh Lars Petter Hassel
Skrevet 23. september 2007 17 år Fine bilder av ett flott skip fra en svunnen tid. Bildet fra brua trekker frem minner fra den tid utkikken stod på bruvingen og hutret og frøs, når det blåste og var surt og kaldt. Dengang kaffen og røyken smakte så godt når vi kunne smette inn på brua en liten tur for å få litt varme i oss igjen. Ser gjerne litt mer bilder.
Skrevet 23. september 2007 17 år Forfatter altså det du forteller om og hutre og fryse på bruvingen, er noe jeg kjenner alt for godt til! Sto 2 timer der på tur fra København til Kristiansand, mitt på natta, det var kaldt, og fysj så god kaffen var! hehe
Skrevet 23. september 2007 17 år Skal jaggu si det kan være en kald opplevelse å være sjømann ja En kald vinterdag i februar stod jeg på baugen av M/S Rognes og passa på trossa til slepebåten. Det var 17 minusgrader og stod på dekk fra kråkerøy og oppover Glomma til Borregaard fabrikker. Var like stiv som en statue. Nesten helt umulig å røre seg. Men når vi nærmet oss Sannesund-broen så måtte jeg opp på taket av broa og sveive ned masta da den ville tørnet i broen. Da skal jeg love deg at varmen kom fort igjen. Den hadde ikke vært sveiva ned på en stund og rust i gjenger kan være utrivelig. Måtte ta i alt jeg hadde i ca 10 minutter for å få ned masta. Var godt trent og i meget god fyfisk form på den tiden men først over en time som frostpinne og deretter 10 min vannvittig fysisk arbeid, så ble jeg jaggu sjuk og var ute for telling i flere dager :sick: Kom gjerne med flere bilder av gamle hurtigruta Lars Petter. Noen fra maskinen kanskje?
Skrevet 23. september 2007 17 år Forfatter Hei Ivar, morro og høre om dine erfaringer, da jeg er jo kjent i området du forteller om! hehe, ja bilder av maskinen skal jeg fikse, vente til litt ut uka, da den skal males nå en gang i uka, så da må dere jo absolutt se den nymalt! det er jo en skjønnhet!
Skrevet 23. september 2007 17 år Flott skute dette her. Har vore mannskap på M\\S Harald Jarl ein tur Begen-Kirkenes-Bergen for nokre år sidan. Ein utruleg flott opplevingi ein båt som er så og sei lik denne her. Gler meg til å sjå bileta av maskinen.
Skrevet 24. september 2007 17 år Forfatter Vel vel, her kommer da et par bilder fra maskinen, tar ikke så mange nå da det ser ikke veldig bra ut! Den skal først males så blir det flere bilder, lysforhold for et relativt dårlig kompakt kamera er helt råttent, men som jeg skrev i går så ser dere sikker hva det er! Her har vi Boy Leslie, en skikkelig fin seiler! husker ikke helt års modell, vis man kan kalle den det, men har vel sett noe om 1911 eller noe! iallefall så er den gammel, den ligger her en stund da den akkurat har vært med på et reggata i Danmark! Håper dere syns der var vert og titte på! God kveld! Mvh Lars Petter Hassel
Skrevet 24. september 2007 17 år Kjempeflott båt. Og veldig bra at det er så mange "båtfolk" her på forumet. Dro kjensel på "Sjøkurs" å måtte derretter se igjennom arkivet mitt, å der var den da den het "Gann" på tur inn i Trollfjorden sommeren 2006.
Skrevet 24. september 2007 17 år Det var 3 flotte bilder av ei flott skute Espen Ingen som har bilder av Rognes da? Jebsens. Den eksisterer ikke lenger.
Skrevet 25. september 2007 17 år Masse flotte bilder her ja, stemningen kommer virkelig godt frem i flere av bildene. Høres ut som en veldig anderledes og spennende hverdag..
Skrevet 25. september 2007 17 år Forfatter Skikkelig fine og stemningsfulle bilder Espen, av ei skikkeli fin dame;)
Skrevet 14. oktober 2007 17 år Forfatter Heisann igjen, ja i morgen drar vi til Stavanger, da blir det vel til og ta en masse bilder og kansje etter en stund legge ut noe her på forumet, vi skal etter en snarvisitt innom Stavanger til Skudenes og i tørr dokk, etter dette så er det rekrutering tokt, da er Moss og tønsverg blant annet på programmet;) En liten oppdatering fra M/S Sjøkurs Mvh Lars Petter Hassel
Skrevet 14. oktober 2007 17 år Jeg skal si dette vekker minner! har selv gått VK2 og avlagt matros fagprøven på denne båten. Nydelige bilder
Skrevet 14. oktober 2007 17 år http://www.faktaomfartyg.se/ For de spesielt intereserte så er det en del historikk og hente på denne linken. MVH Kai
Skrevet 8. november 2007 17 år Forfatter Vel da har vi vært på en liten tur med båten våres igjen, denne gang til Karmøy ,og skudeneshavn, der lå vi i tørr dokk i ca 2 og en halv uke! Fin by men det var skikkelig deilig og komme hjem igjen! ' Ikke så mange bilder, men noen ble det! de som jobba var ikke så gira når elevene gikk nede i dokka så det var bare innimellom vi fikk lov til det! Etterhvert nå i Desember, så er planen at vi skal på jule tokt til Lubeck og på julemarkedet der! Bilder blir nok tatt! Ha en fortsatt fin kveld, mvh Lars Petter Hassel
Skrevet 18. desember 2007 17 år Forfatter Da har Sørlandets Seilende Skoleskib, vært ute på et avsluttnings tokt får dette første halvåret! Turen gikk til Lubeck i tyskland og det så vidt jeg vet et gangske kjent julemarked med tilhørende marsipan som vistnok skal være kjent innen dette miljøet! bildene er ikke all verden men ha en fortreffelig jul og et godt nyttår:) Mvh Lars Petter Hassel
Skrevet 18. desember 2007 17 år Artig å se hva dere driver med der borte Lars Petter. Sånne ting som det du viser her må da lyse opp hverdagen litt En riktig god jul, og et godt nyttår til deg også.
Skrevet 19. desember 2007 17 år Forfatter Ja det gjør det vettu Andreas, er morro og ha noen lengre turer og, mye vakter og lite søvn får vel heller gå da;)
Skrevet 21. desember 2007 17 år Forfatter ja dette er absaolutt en aller tiders skole. vi lærer veldig mye når v går sjøvakter på bro og i maskin! er også et veldig godt miljø ombord
Skrevet 2. januar 2008 17 år Forfatter lite med oppdateringer nå om dagen, grunnen er juleferie, og jeg er da noen mil vekk ifra båten, starter opp igjen på mandag, og vel en uke senere så starter rekruteringstoktet våres, dette vil gå oppover Oslofjorden og ta ombord skole klasser til omvisning og slikt som må til skal den maritime næringen få folk! Steder som er kjent får meg som vi skal innom er Halden, Moss, Arendal, mange andre steder og som avsluttning går vi til Fredrikshavn, der tilbringer vi en hel helg:) Ellers så skal vi i gang med noe vedlikehold etter toktet, bl.a stempelsjau;) dette kommer til og bli veldig lærerikt, men også en god del jobb! Vis ikke så ser flesteparten av elevene ombord frem til sommeren, og at vi på vg2 skal ut i lære, jeg tenker på color line, men dette har jeg ikke bestemt meg får enda! Det har også blitt sagt at som avsluttnings tur til sommeren så skal vi nedover mot den engelske kanal, og innom Frankrike og hele den pakka! Ellers så vil jeg ønske alle et godt nyttår:D Mvh Lars Petter Hassel
Skrevet 8. februar 2008 16 år Forfatter ja da var det meg igjen her, har bare et lite bilde denne gangen, men syns faktisk det var litt kult, er en i klassen som tok det, dette er da på vei fra Kristiansand til Arendal Ha en fortsatt fin helg alle sammens:D
Skrevet 8. februar 2008 16 år Trivelig med bildene dine Lars. Nå fikk jeg lyst på skikkelig stormsuppe. :grin:
Skrevet 8. februar 2008 16 år Knallbra bilde Lars Petter. Nesten så jeg skulle ønske jeg får oppleve noe sånt selv.
Skrevet 8. februar 2008 16 år Forfatter Hehe, takk får kommentarer, ja det er skikkelig morro når det bølger litt;) utrolig deilig og sove i den gjyngingen!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.