Gå til innhold

Royal Norwegian Air Force Historical Photo Databas

Featured Replies

Skrevet

Hei alle sammen.

Som dere ser av overskriften, og linken under, så har vi nå kommet godt i gang med denne siden som vil bli et godt tilskudd for de som ønsker bilder og informasjon over hva Flyvåpnet/Luftforsvaret har hatt av fly og materiell.

En del dokumenter vil og bli lagt ut etter som tiden går, og man kan allerede i dag laste ned en bok/hefte som omhandler Spifire i Norge etter krigen.

Det er gratis å registrere seg på siden, og dokumenter kan man laste ned uten å betale noe for dem.

Når det gjelder bilder med høy oppløsning, så har vi satt opp en abonementsordning. Om det er interesse for dette, så er det bare å sende meg en mail, eller legge inn noen ord her, så skal jeg si litt mer om denne ordningen.

Linken er her: http://airforcephotos.luftkrigsskolen.no/

med vennlig hilsen

Per Einar Jansen, editor

Skrevet

Flott arbeide

Skrevet
  • Forfatter

Hei igjen.

Takk for tilbakemeldingene.

Ja serveren ligger på en fin plass den. :)

Tror denne siden kommer til å bli et av de beste referansepunktene når det gjelder Flyvåpnet/Luftforsvaret gjennom tidene. Vi vil også legge inn førkrigshistorie og WWII når vi kommer så langt. Tror at alle vil finne noe de leter etter der inne, og man kan også sende forespørsler/hint om ting man gjerne vil ha med på en side som dette.

mvh Per Einar

Skrevet

Dette ser jo utrolig lovende ut! Det virker som om dere legger lista relativt høyt, så dette skal bli spennende å følge. Bare Spitfire-boka er jo god nok grunn i massevis til å logge seg inn på siden! :)

Jeg fant ingen ting om Orion. Har jeg oversett den, eller er det ting på gang?

Uansett - lykke til!

Skrevet

Jeg ble også svært imponert da jeg fikk logget meg inn og fikk blant annet tilgang på Spifire-boken med masser av flotte opplysninger. I tillegg var her masser av andre interessante opplysninger. Ett flott foretagende. :)

Skrevet
  • Forfatter

Hei igjen.

Tusen takk for gode tilbakemeldinger.

Det vil komme mer om Orion etter hvert, foreløpig er det vel bare 3 bilder av den flytypen på siden vår. Mange flere vil komme til når vi bare får scannet og laget de i rett format.

mvh Per Einar

Skrevet
  • Forfatter

:) Tusen takk for det. Tror det kan bli en interesant side for de som er interesert i det som har vært innom Flyvåpnet/Luftforsvarets inventar opp gjennom årene.

mvh Per Einar

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …