K L Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 siden jeg har kartene som vroute bruker (aip) føler jeg stadig at atc`n sier expect f.eks xxxxx3w men på mine kart har jeg xxxxx2w betyr det at jeg har gammle kart?. PS fmc`n min har jo siste airac data, men jeg liker å ha det på kartplata mi også? Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 www.ippc.no for kart til ENGM må du huske å velge det som heter AIP Sup i menyen. ("NEW REVISITED TERMINAL PROCEDURES..") Siter
Tore Stabell Kuloe Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 er det ikke helt utrolig at de ikke putter de nye SID/STAR for ENGM der de gamle ligger i AIP'en? Når man går på den offisielle kilden ippc.no, den norske AIP'en, finner man SID- og STAR-kart fra 2002. Så må man rote gjennom SUP for å finne helt andre, nye kart. Er det ikke bare å putte de nye kartene inn der de gamle ligger? Det forstår jeg ikke. Jeg har PPL-A og er vant til å lete i AIP etter kart som er oppdatert. Men da leter jeg etter endringer, nye fareområder, etc. Men man forventer jo å finne current kart, med små endringer i SUP. Det koster jo ingenting, så lenge det er pdf-format. Noe annet er jo svære VFR-kart, som ikke kan trykkes opp på nytt for hver endring.. Skulle gjerne hørt begrunnelsen for hvorfor de gamle SID/STAR ligger der de ligger.. Siter
Magnus Eliassen Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Grunnen til at de ikke ligger i den "vanlige" lista er at de ikke ennå er obligatorisk å bruke. Fortsatt er dette kun nye SID/STAR som er anbefalt å bruke (og som nesten alle bruker) og i oktober (husker ikke helt når) blir de også obligatorisk å bruke, og de vil da bli lagt inn i den "vanlige" charts-mappa for ENGM Siter
Tom Knudsen Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 http://www.pooleys.com/prod_list.cfm?product_category_id=27&product_sub_category_id=182&menuHold=15 Siter
K L Skrevet 20. september 2007 Forfatter Skrevet 20. september 2007 Toppa heile driten og kjøpte meg Jeppesen Simchart 4.0 med 1 års "verdenskart" med på kjøpet. Håper den blir bra, var veldig forbøyd med 3.0 versjonen Glimrende å kjøre på ukjente flyplasser med den da den viser hvor flyet er i forhold til kartbladet. link her Jeppesen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.