Skrevet 20. september 2007 17 år Apollo´s "gamla" A330 ser bra ut i Air India´s nya färger. Någon som känner till historiken till detta plan nu? Eller generellt med Apollo´s flotta. Kuwait fick väl någon kärra, men så fick Novair tillbaka den. Air Madrid hade oxå ett flyg, men de gick i konkurs så frågan är vad som händer med planen då, om dom kommer tillbaka till Novair ? Diskuteras i den här tråden, men kanske intressant för någon här att sätta sig in i också.
Skrevet 20. september 2007 17 år Ser du skriver "Apollo's SE-RBF" nå er jo riktignok Apollo reiseselskapet, mens det er Novair som er flyselskapet, men ang. Novair sine A332: synes uansett det er et trist syn, at en del av min tidl. arbeidsplass forsvinner for godt. Er bl.a. mange CC på Arlanda som blir overtallige pga. at Kuoni i Sveits (Apollo sitt moderbolag) bestemte at man ikke lenger skulle ha noen A330-200 i flåten. Så framover er det kun de tre stk. A321-200 maskinene som permanent skal være i NVR sin flåte (SE-RDN / SE-RDO / SE-RDP), så får man håpe det evt. kommer inn mer A321-materiell etterhvert. Har hørt at både SE-RBF og SE-RBF begge skal til Air India, dog gjenstår det å se om dette blir det endelige. Ellers skal vel Novair kun lease en A332-maskin fra Iberworld for vintersesongene framover, i tillegg til at alle de tre A321-200 maskinene er ETOPS-sertifisert - dermed skal også A321-maskinene brukes til bl.a. India og Brasil (med fuel-stop underveis).
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.