Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hey

her forleden var eg innom Clas Ohlson og kjøpte meg en rimelig dyr universal remotekontroll i håp om å få slippe unna det evige rote med vor den riktige fjernoktrollen var.

de hadde flere valg, men eg tok den dyreste de hadde som lå på ca 500,- en Phillips, de andre var helt ukjente merker som eg fikk beskjed om at Clas Ohlson fikk laget spesielt til seg.

Men Phillips var jo et kjennt merke, prøvde først å programere DVD spilleren til foreldrene mine ved hjelp av min far, eg leste bruksanvisningen mens han trykket uten hell, gikk så ned på tven deres, en samsung tv, klarte så å få kontakt mellom tven og fjernkontrollen, men ikke med alle funksjoner, de fleste taster funket ikke inkludert volum, men alle tall taster og tekst tv og stand by knappene virket.

Gikk så opp på mine egne utstyr for å programere det, "AOC LCD tv, Sony DVD recorder som var rimelig dyr for noen år siden ca 8000,- den gang eg kjøpte den for ca 2-3 år siden, triax satelitt reseiver, radionette VHS spiller" ingen av disse utstyrene klarte å bli programert verken automatisk eller manuelt til fjernkontrollen.

Det er funksjon for både DVD, satelitt reseiver, CD, tv, VCR osv.. på den, men ingen av de klarer å bli programert.

kodene bak i manualen som står til de forskjellige merkene funker heller ikke, og da har eg brukt kodene som er for tv til tv, og den for DVD til DVD osv.. til riktig modell, og prøvd alle kodene som er til de riktige modelene, og ingen hell.

Satte så opp et 14" samsung tv på gulvet som eg hadde stående og koblet til og prøvde å programere fjernkontrollen, og dermed ble fjernkontrolen atter programert til enda et samsung tv.

Det er jo ganske så latterlig med universal remotekontrol når man har 4 utstyr og det ikke klarer å programere noen av de selv om alle merkene står i kode listen bakerst i manualen.

Dette er en Phillips Universal SBC RU 7060

Så denne kommer Clas Ohlson til å få tilbake over helgen

Skrevet

Naboen min har testet en del kontrollere og har kommet frem til at denne er meget bra, den også en del dyrere enn det du har kjøpt. Naboen prøvde først en logitech som var enda dyrere og så helt utrolig kuuul ut, men den var vistnok umulig å bruke. Etter som jeg fortsår på han så styrer han samtlige TVer, DVD, cabel boks, stereo og diverse lamper i huset med den der.

313231.jpg

Skrevet
  • Forfatter

1800,- er for mye enn det eg er villig til å spandere på dette så lenge eg fremdeles har fjernkontroller til samtlige av utstyrene, ville vært annerlededs vis kontrollene hadde godt i stykker, da kunne eg spandert litt penger på en universal en.

Men man kan jo begynne å lure på va de selger når en til 500,- ikke virker på noe som helst av det man har i huset selv ikke på et skjent merke som en dyr Sony DVD opptaker

Skrevet

Tja, klart 1800 er mye, men det ser ut som om det er gjengs at de billige ikke duger i det hele tatt. Og da er valget 5 kontrollere på bordet, en universal som ikke virker men somer billig, eller en dyrere som fungerer. Det finnes sikkert noen som fungerer som er i en pris midt i mellom, men ikke som jeg kjenner til.

Jeg ønsker meg også en, så om/når du finner en som virker så si ifra!

Jeg glemte å si, at man kan programere sekvenser p den, slik at når man feks skrur på TVen så setter cabel boxen automatisk på og kanalen til TVen settes til å ta imot signal fra cabelboksen, eller at når man setter på CD spilleren så starter forsterkeren opp og endrer til CD spiller. Egentlig veldig kult og man sparer masse tastetrykk. hmmm det alene er jo verdt noen kroner, særlig om ikke-kyndige personer også skal bruke den

Skrevet
  • Forfatter
Tja' date=' klart 1800 er mye, men det ser ut som om det er gjengs at de billige ikke duger i det hele tatt. Og da er valget 5 kontrollere på bordet, en universal som ikke virker men somer billig, eller en dyrere som fungerer. Det finnes sikkert noen som fungerer som er i en pris midt i mellom, men ikke som jeg kjenner til.

Jeg ønsker meg også en, så om/når du finner en som virker så si ifra!

Jeg glemte å si, at man kan programere sekvenser p den, slik at når man feks skrur på TVen så setter cabel boxen automatisk på og kanalen til TVen settes til å ta imot signal fra cabelboksen, eller at når man setter på CD spilleren så starter forsterkeren opp og endrer til CD spiller. Egentlig veldig kult og man sparer masse tastetrykk. hmmm det alene er jo verdt noen kroner, særlig om ikke-kyndige personer også skal bruke den [/quote']

Skal undersøke med komplett va de anbefaler av pris i mellom den og den eg kjøpte, men kjøper muligens denne i butikken som var i komplett tidligere før komplett ble 100% nettbutikk, for der er det en av i bergen, og er lettere å bare gå innom å bytte vis den ikke funker, den ligger litt høyere i pris, men porto så blir det vel suma sumarum aunsett, og de selger noenlunde samme produkter også, , kansje litt lengre leverings tid på enkelt varer siden de ikke har SÅ stort lager i bergen som komplett.no har.

Kristian

Skrevet
  • Forfatter
Lenge leve latskapen :whistle:

LOL ja vi lever i en lat verden uansett :grin:

Her for en tid tilbake, så tok de opp på P4 vor mangen fjernkontroller man egentlig hadde i hjemmet, masse rart man kan lage underholdning av :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …