Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Vet ikke hvor mye som har blitt diskutert her allerede, men det virker som det kommer en del kameraer nå for tiden.

Canon 40D

Canon 1D Mark III(ikke helt ny akkurat da:P)

Nikon D300

Nikon D3 <-- Skremmende... :grin:

Noen som har noe å si om de forskjellige..? syntes 40D så interessant ut. :)

Skrevet

Jeg sjekka priser på diverse fotoutstyr (blitz og softbox bla.. ) og titta like godt på hus.. Ble noen lapper om jeg skulle bestilt - er 40D som så spennende ut for min del, og som lommeboka en gang kan takle - etter førerkortet er i boks naturligvis.

Skrevet

Kjøpte meg 40D + 17-85mm EFs IS USM (tror den heter det..) i Japan for ca. 8500kr.

Jeg er hvert fall utrolig fornøyd med den! En helt annen klasse enn mitt gamle kamera 350D (noe som selvfølgelig ikke er rart..). Noe jeg liker best er 6.5 bilder i sekundet, og de utrolig flotte fargene :)

Skrevet

Nikon sine D3 og D300 ser überkule ut! Man begynner å drømme litt om ditt og datt av det nyeste utstyret, men til slutt er det jo om det er en flink fotograf som er mest avgjørende for hvor bra bildet blir.

Skrevet

EF-optik passer til alle Canon-DSLR.

EF-S passer kun til Canon DSLR med APS-C sensor, altså dem med 1.6x cropfator.

Skrevet

Fra Japan photo:

Bildesensor

* Type sensor: CMOS

* Bildesensorstørrelse: 22.2 x 14.8 mm (APS-C)

* Cropfaktor: 1.6

* Brutto oppløsning: 10.5 Megapiksler

* Oppløsning horisontalt: 3888 piksler

* Oppløsning vertikalt: 2592 piksler

* Effektiv oppløsning: 10 Megapiksler

* Produsent: Canon

* Bildestabilisator på CCD: Nei

Skrevet

40D'en ser ut som en god oppgradering hvis du har for ex en sliten 20D. Men jeg kjøpte 30D for under ett år siden, så jeg gidder nok ikke å satse på noe særlig nytt før 60D kommer om noen år. (skjønt på den tiden har jeg nok gått over til 1D serien).

Jeg kommer til å satse på optikk i stedet, Canon EF 100-400 F4-5.6 IS L USM står høyt på ønskelista til USA turen om en drøy måned.

Skrevet

Takk skal dere ha, Kristian og Gert! :)

Først her i gården står lappen klasse B for tur, og underveis må det bli en iPod touch for togturene frem og tilbake til kjøreskolen.

Og etter noen jobber på nyåret blir det sikkert et nytt hus! *folde hendene* MÅTTE JOBBENE STRØMME PÅ!

Skrevet
  • Forfatter

så om jeg har forstått det riktig, så kan 40D bruke noenlunde alle canon objektiver..?

utenom det, så er det et spørsmål,

burde jeg velge 40D siden jeg akkurat nå sitter med en 3 år gammel 350D, eller burde jeg heller gå for et nytt objektiv. akkurat nå, så har jeg sigma 70-300 F4-5,6 Macro. syntes den har funka fint så langt...:P

Skrevet

Hvis 40D ikke hadde støttet alle Canons objektivfatninger hadde det vært helt på trynet. Et kamera i semiproff sjiktet burde støtte det.

Abdur: Jeg ville si nytt objektiv. Det er mange som tar knallbra bilder med 350D og f.eks en 70-200 F4L eller en 70-200 F2.8L

Skrevet
Hvis 40D ikke hadde støttet alle Canons objektivfatninger hadde det vært helt på trynet. Et kamera i semiproff sjiktet burde støtte det.

Abdur: Jeg ville si nytt objektiv. Det er mange som tar knallbra bilder med 350D og f.eks en 70-200 F4L eller en 70-200 F2.8L

Enig her. 350D er mer enn godt kamera enda. Jeg synest det er lurer å ha et greit hus, men mye god optikk, i steden for et knalldyrt hus med "low-end" optikk.

Jeg har 70-200 f4L og er knakende fornøgd med det. Viss du vil legge mer penger i det, kan jo du kjøpe IS-versjonen eller den med f2.8. Har du virkelig mye penger så kan jo du gå for 100-400 med IS ;)

Skrevet
  • Forfatter

mhm, var canon 70-200 F2.8 jeg hadde tenkt meg aller først pga F en på den, men så ble jeg litt usikker, for ibland har jeg lyst på flere mm på linsa, i tilfelle kjøpe den og en 2x converter..?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …