Gå til innhold

maycom 108

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folka [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Jeg har en liten radiomotaker av type Maycom 108 denne har jeg oppgradert med ny "pisk" og jeg har oxo en teleskop antenne,men jeg får ikke inn noe veldig av flyradiosendinger i oslo området, det jeg får inn er veldig skurrete, dette er med begge antennene. jeg var nylig på Torp en tur og der hadde jeg ikke noe problemer med å få inn oslo controll, jeg fikk oxo inn aalborg fra kristiansands området og da jeg var i amsterdam fikk jeg inn helt til hamburg, og dette er da litt lengre avstander en oslo til gardermoen/røyken.

er det noen som har en god forklaring på dette eller hva som skal til?? eler om det er landskapet eller hva det er ??

Skrevet

Hej Sten.

Det er ikke sikker din Maycom AR108 bliver bedre fordi du skifter antenne. Det er utrolig vigtig at den antenne du monterer, er afstemt til flybåndet eller den frekvens du ønsker at lytte på. Selv har jeg 2 stk. Maycom AR108 jeg er ved at teste i øjeblikket, og det er ikke gode erfaringer jeg har med dem. Maycom AR108 er ikke god til at separere frekvenserne, det vil sige at når du har indstillet radioen på en kanal, kan du også høre hvad der bliver talt om på de andre kanaler. Dette vil nogle måske syntes er smart..)) men det skal en god radio alså ikke gøre. På min hjemmeside har jeg for noget tid siden lavet et afsnit hvor der er test af scannere. Det er en test jeg selv foretager, og kun på flyfrekvenserne og til dekodning af Acars. Du vil derfor i løbet af et par uger, kunne læse en test af Maycom AR108 og sammenligne den med andre scannere. Det er meningen at man skulle kunne gå ind på denne side og sammenligne den ene scanner i forhold til den anden. Det varer lidt tid, da der bruges 1 - 2 uger på hver scanner type.

Du kan finde testen på http://www.acars.subnet.dk" TARGET=_blank>www.acars.subnet.dk

Venlig hilsen

Lars Schmidt

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...