Skrevet 19. september 2007 17 år Regner med at det er endel her fra forumet som har søkt/søker jobb på Værnes?
Skrevet 19. september 2007 17 år Genialt... Yrke: simulatorpilot. Dette må jo være midt i blinken for mange her inne, og siden det er deltid så er det sikkert mange som vil søke og ha dette som ekstrajobb. Vi "flyr" jo døgnet rundt snart og det må jo være en ønskesituasjon å få betalt for å "leke" pilot. Stillingsannonsen burde ha vært lagt direkte inn på forumet :cool: . Finnes vel knapt bedre kvalifiserte kandidater i Norge enn de som besøker forumet vil jeg tro.
Skrevet 19. september 2007 17 år Genialt Clamer! Hjertlig takk for tipset, hadde du ikke postet dette hadde jeg nok aldri kommet over denne stillingen! Søknad sendt!
Skrevet 19. september 2007 17 år 15 stilinger :confused: Tror jeg ska slenge ine en søknad her faktisk...
Skrevet 19. september 2007 17 år Hm. Mulig at dette er bare den samme tastatur-simmen jeg dreiv med når jeg var der en gang. Det gikk ut på at jeg "valgte fly" fra en liste over aktive fly, og tasta kommandoer, fks. (husker ikke helt hvordan det var) .r 360.. Mulig det er noe nytt nå da Har også testa approach-simulatoren(altså, jeg "satt" approach)
Skrevet 19. september 2007 17 år Noen som vil ha meg boendes hos seg selv en stund? Jeg kan da ikke ta toget hver dag til trondheim for denne jobben ... Jeg vil ha denne jobben
Skrevet 19. september 2007 17 år Sendte nettopp mail til frank.norbeck@manpower.no om å få en nærmere beskrivelse om hva denne jobben handler om. Ser veldig bra ut! Kan sikkert ikke forvente seg PCer med PMDG osv men.. :whistle: Virker veldig aktuelt!
Skrevet 19. september 2007 17 år Tror nok at de ikke akkurat ansetter folk under en viss alder / erfaringsnivå, selv om det ikke er nevnt. Skal ringe på den til uka. Det kreves endel for å kunne være en del av ett team som driver med opplæring av flygeledere... Been airborne since FS 95 all throug to FSX and still hanging on tight. :grin:
Skrevet 19. september 2007 17 år Det kreves endel for å kunne være en del av ett team som driver med opplæring av flygeledere... Jepp. Men er ganske sikker på at enkelte her inne som er veldig unge, kan gjøre en bedre jobb der, enn en 25 åring som kommer rett fra NTNU (Sikter ikke til noen her, bare så det er sagt). Faktisk.
Skrevet 19. september 2007 17 år Hvis dette er det samme som de har på BGO, så er det styring av fly via kommandoer på en skjerm med tekst, ingen 3d-simulator med andre ord..
Skrevet 19. september 2007 17 år Var iallefall slik tekstbasert greie sist jeg var utpå der å leika meg med det...
Skrevet 19. september 2007 17 år Det kreves endel for å kunne være en del av ett team som driver med opplæring av flygeledere... Jepp. Men er ganske sikker på at enkelte her inne som er veldig unge' date=' kan gjøre en bedre jobb der, enn en 25 åring som kommer rett fra NTNU (Sikter ikke til noen her, bare så det er sagt). Faktisk. [/quote'] Det er greit, men hva mener du med "unge" kan bedre enn folk som er 25 år? Mener du at f.eks. 26 er gammelt?
Skrevet 19. september 2007 17 år Hvis dette er det samme som de har på BGO' date=' så er det styring av fly via kommandoer på en skjerm med tekst, ingen 3d-simulator med andre ord.. [/quote'] Det er nok eksakt det samme som er på Flesland, nemlig en NATCON-simulator. Jobben vil trolig være å ha ansvar for noen fly og når FLL gir en instruks svarer du med mic'en og taster inn i softwaren hva flyet skal gjøre .
Skrevet 20. september 2007 17 år Det er nok bare å taste inn komandoer på et tastatur. evnt. bruke mus. Jobben er å trene opp flygeledere på NATCON systemet.
Skrevet 20. september 2007 17 år "Engasjement" betyr vel at vi ikke får betalt for jobben, gjør det ikke?
Skrevet 20. september 2007 17 år Engasjement betyr tidsavgrenset ansettelsesforhold, altså ikke fast tilsetting. Selvsagt får du betalt for dette, men etter å ha lest litt mer om dette hørtes det ikke så veldig fristende ut likevel. Jeg trodde man skulle FLY og ikke bare knotte inn kommandoer på PC-en .
Skrevet 20. september 2007 17 år Ok, godt vi fikk klarhet i det. Hvis 15 stk. fra dette forumet blir valgt må vi jo kunne komme igjennom med ett forslag om at simulatoren deres kan kobles opp mot Microsoft Flightsimulator. :grin:
Skrevet 20. september 2007 17 år Bare til opplysning. Av sikkerhetsmessige grunner krever de nok en over 18, for de er nemlig strafferettslig ansvarlig for det de gjør.
Skrevet 20. september 2007 17 år [..] Men er ganske sikker på at enkelte her inne som er veldig unge' date=' kan gjøre en bedre jobb der, enn en 25 åring som kommer rett fra NTNU [..'] Nå vet du riktig nok ennå ikke hva denne jobben faktisk innebærer... Tror det er mange som vil bli skuffet om de forventer en FSX-ish flysimulator med mer eye-candy enn midtsidepikene i FHM :grin: .
Skrevet 20. september 2007 17 år Man sitter ved en stasjon der man har ett radarbilde og en skjerm med software som styrer flyene flygelederene skal kontrollere i sim. I tillegg har man en comsentral der man snakker på frekvensen OG simulerer nabosektorer til den flygeledersektoren man simulerer. Man vil ha 2 til 3 pilotposisjoner pr flygeleder. Noen ganger vil en av disse ha hovedvekt på å agere nabosektorer, mens den andre fokuserer på å være pilot. Andre ganger er det likt delt. Ett eksempel på hvordan vår sim fungerer når vi simulerer en stk approach posisjon på en øvelse der fokus er på sekvensiering av innkommende trafikk. 2 pilotposisjoner, en kontrollerer 80 % av ankommende trafikk og ingen telefoner. Den andre kontrollerer alle avganger, agerer alle nabosektorer (ENTC APP, ENEV TWR, ENAN TWR, ENBD Sektor Øst, ENBD Sektor N, CRC Sørreisa/Mågerø samt TWR), samt opererer stille koordinering via videolink fra TWR. Denne kontrollerer også 20% av ankomster da mesteparten av koordinering på disse er gjort på telefon. I våre øvelser er det også denne som tar seg av de flightene som skal gjøre noe spesielt. (Les: Få emmergency, rote seg bort etc.) Det er ingen lett jobb, spesielt på simulatorer som en eller annen IT geek har laget så nesten alle inputs må gjøres med musa. De eldre der man kan bruke kun tastatur er mye raskere, dog verre å lære seg. Det er ikke en glamorøs jobb, og jævelig kjedelig i lengden! Jeg har noen hundre timer som pilot på skolen og på jobb. Men for en periode på ett par år, så er det vel greit.
Skrevet 20. september 2007 17 år Til deres opplysning : Den strafferettslige lavalder innenfor Norsk jurisdiksjon er 15. Videre vedrørende alder ; jeg ville aldri ansatt noen under 18, med unntak av svært "enkle" jobber. Avisbud, klippe-plen, sommerjobber etc.
Skrevet 20. september 2007 17 år jeg ville aldri ansatt noen under 18' date=' med unntak av svært "enkle" jobber. Avisbud, klippe-plen, sommerjobber etc. [/quote'] Neivel.. jeg er 17 og er skiftleder der jeg jobber. Dvs. ansvar for å åpne og stenge butikken, holde regnskap samt opplæring av nye medarbeidere. Hvorfor ville du ikke ha ansatt meg, hvis jeg hadde passet til jobben?
Skrevet 20. september 2007 17 år Fordi dersom de gjør noe kriminelt i jobben kan de ikke straffes på samme måte som om de hadde vært 18+.
Skrevet 20. september 2007 17 år Kan du utdype det litt mere? Telle alle penger som er igjen etter hvert skift, balansere med bankterminaler, sjekke opp mot hvor mye varer vi har solgt, justere og rapportere eventuelle unøyakigheter i dagens regnskap. Videre derfra tar selvfølgelig daglig leder seg av.
Skrevet 20. september 2007 17 år jeg ville aldri ansatt noen under 18' date=' med unntak av svært "enkle" jobber. Avisbud, klippe-plen, sommerjobber etc. [/quote'] Neivel.. jeg er 17 og er skiftleder der jeg jobber. Dvs. ansvar for å åpne og stenge stedet, holde regnskap samt opplæring av nye medarbeidere. Hvorfor ville du ikke ha ansatt meg, hvis jeg hadde passet til jobben? la meg gjette... du jobber på mcdonalds eller noe sånt?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.