Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Jeg sitter og skal spille inn noe gitarmusikk inn på PC og behandle det i Cubase SX. Jeg spiller av rett fra forsterkeren og har en mikrofon foran forsterkeren, og det blir jo latterlig mye støy og lav lyd på selve audio-tracket, så jeg pratet med Ola Haldor Voll og fikk vite at jeg må ha en pre-amp for å få bukt med problemet. Problemet er at jeg ikke har råd ennå, og jeg trenger det egentlig ganske raskt, så jeg lurte på om det er noen her som kanskje har en pre-amp de vil låne meg i en uke eller tre enten gratis eller mot en liten godtgjørelse eller noe annet verdifullt i "pant"?

Jeg skal selvfølgelig være svært forsiktig, og erstatter alt som eventuelt skulle være defekt ved tilbakelevering slik at dere har en garanti for at dette ikke er noe tull.

Ta kontakt med meg da i hvertfall, så ordner vi noe :)

PS: Om noen sånn tilfeldigvis har et lydstudio de kan låne bort og drifte gratis i noen timer for meg, så tar jeg selvfølgelig i mot tilbudet ;)

Skrevet

kan godt låne min om du klarer å komme deg til høybråten.

Jeg tar opp via gitarforsterker -> studiomikrofon (behringer B-1) -> mikser (eller pre-amp om du vil, en behringer sak) -> lydkort.

Det blir bra lyd, men den fanger jo selvsagt opp alt annet i rommet, men da får du med deg kabinettlyden gitarforsterkeren lager.

Du bør også ha en mikrofon med phantom-matning, har du ikke det, kan du låne den også om du lover å behandle den som om det var din egen baby ;)

Skrevet
  • Forfatter

Jeg låner mer enn gjerne litt utstyr av deg, jeg sitter bare med gitar og forsterker jeg, hehe:p

Vil du kanskje ha noe for det? :)

Skrevet
  • Forfatter

Såpass respons hadde jeg ikke regnet med :)

Er det stort utstyr, eller får man det med seg på kollektivtilbudene?

Skrevet

La meg få presisere at det ganske riktig blir god lyd med en kondensatormikrofon (som ganske riktig krever fantommating for å fungere), men man bruker stort sett profesjonelt dynamiske mikrofoner til opptak av gitar, pga det kratige lydtrykket mikrofonen får når man plasserer den rett foran høyttaleren.

Les forøvrig mer om saken her.

Skrevet
  • Forfatter

Det går veldig bra, har prøvd meg litt frem nå :)

Eneste problemet er at jeg får noe susete støy(usikker på hva det heter) sammenhengende gjennom hele klippet, så det blir litt sånn "old-fashion"-lyd, men ellers er det veldig bra!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …