Aleksander Skoyen Skrevet 20. juli 2001 Skrevet 20. juli 2001 hallo! Ca kl. 21:45 i Oslo i går kveld (Torsdag 19.07) passerte et fly over meg i nokså lavtgående høyde.Etter mine teorier fløy flyet østover for å "intercepte localizer'n" 01R på Gardermoen. Men, det som var med dette flyet, var at det hadde 4 motorer.Og, i følge mitt syn må ha vært for lite til å ha vært B747 eller A340 eller en av de svære fuglene med 4engines. Så mine tanker spratt automatisk over på Avro RJ 85/100. Jeg vet at Crossair har Avro RJ 85/100 og at de flyr til Oslo, men de er satt opp 22:45. Noen som vet noe mer om dette? [Hvilken flytype? Selskap?] Fortsatt god sommer! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] MVH Aleks [ 20-07-2001: Endret av: Aleksander Skoyen ] Siter
Håkon Aarøen Skrevet 20. juli 2001 Skrevet 20. juli 2001 Kan det ha vært den raringen http://home.no.net/hba/rartfly.jpg" TARGET=_blank>her? Hva i all verden slags flyselskap er dette? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [ 20-07-2001: Endret av: Håkon Aarøen ] Siter
Svein Hansen Skrevet 20. juli 2001 Skrevet 20. juli 2001 Hei! Så vidt jeg har sett,flyr Air Botnia også med en slik firemotors "humle". Hvorvidt de lander i denne tida,vet jeg ikke. Siter
Gjest Skrevet 20. juli 2001 Skrevet 20. juli 2001 quote: Opprinnelig postet av Håkon Aarøen: Kan det ha vært den raringen http://home.no.net/hba/rartfly.jpg" TARGET=_blank>her? Hva i all verden slags flyselskap er dette? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [ 20-07-2001: Endret av: Håkon Aarøen ] Dette flyet du linker bilde til er vel Malmö Aviation. Jan Roar Rød Siter
Aleksander Skoyen Skrevet 20. juli 2001 Forfatter Skrevet 20. juli 2001 Jeg vil også tro det har vært " den firemotors humla ". [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Men, hvilket selskap er jeg usikker på. Air Botnia har vel Avro RJ-85,ja! Kanskje det var Air botnia. Mvh Aleks [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Thomas Jøsvoll Skrevet 20. juli 2001 Skrevet 20. juli 2001 Flyet er Malmø aviation BAe 146-200 på http://www.airliners.net" TARGET=_blank>www.airliners.net er det flere fly av denne typen,når du søker på malmø aviation! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 20. juli 2001 Skrevet 20. juli 2001 quote: Opprinnelig postet av Thomas Jøsvoll: Flyet er Malmø aviation BAe 146-200 ....også kjent som "The aircraft with 5 APU's"... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Da enkelte individer har gitt utrykk for at de ikke skjønte hva jeg mente så skal jeg forklare: BAe 146 har ofte en APU, og så har den 4 motorer som er så små at de kunne vært brukt som APU på større fly.... For de som ikke vet hva en APU er, så er altså det en liten jetmotor som finnes i endel fly som forsyner flyet med strøm, trykkluft til å starte motorene med, o.l. En APU brukes ikke til skyvekraft. APU står forøvrig for Auxilary Power Unit [ 20-07-2001: Endret av: Kenneth G. Sørensen ] Siter
LN-MOW Skrevet 21. juli 2001 Skrevet 21. juli 2001 Potensielt kan det ha vært LH fra Munchen eller sabena fra Brussel med Avro istedet for 737/A320 .. Ellers kan det selvfølgelig ha vært en charter eller frakter. TNT bruker jo 146 innimellom... Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 21. juli 2001 Skrevet 21. juli 2001 quote: Opprinnelig postet av Kenneth G. Sørensen: ....også kjent som "The aircraft with 5 APU's"... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Da enkelte individer har gitt utrykk for at de ikke skjønte hva jeg mente [ 20-07-2001: Endret av: Kenneth G. Sørensen ] jeg innrømmer det gjerne... jeg er en av de individene Kenneth sikter til og jeg er stolt av det [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.