Morten Haughom Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 Har et ikke-flygnings spørsmål av interiør typen. Holder på å pusse opp hjemme og skal henge opp noen bilder etterpå. Mitt spørsmål er enkelt, men kanskje komplisert allikevel: Hvor høyt på veggen skal et bilde henge? Er noen mål? eller noen tommelfinger regler eller noe sånt? Det gyldne snitt kanskje? Selvfølgelig er det flere ting dette avhenger av. Men jeg har normal takhøyde og bildene er ca 40-50x60-80cm. Og hva med vegglamper? Håper på positivt svar fra noen som har nettopp gjort dette. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 Stå oppreist i huset ditt, og heng opp bildene slik at din øyehøyde er 2/3 opp på bildet når det er hengt opp. Kanskje? Siter
Morten Haughom Skrevet 12. september 2007 Forfatter Skrevet 12. september 2007 Aaah! Tusen takk Vidar og Andreas! Jeg tror faktisk jeg skal eksprimentere litt, med bakgrunn i det Vidar sier. Life is good :grin: Siter
Geir Teigo Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 hehe... måtte smile litt nå. Etter 10 år som vaktmester har det blitt iallefall 100 bildeopphenginger på meg, sikkert et par hundre. Det er jo mange ting som spiller inn; rammeform, andre bilder i nærheten, møbler og personlige preferanser. Ikke alle er like høye;) Ikke alle vegger heller. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.