Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått beskjed på at jeg ikke får klasse 1 legeattest (i alle fall ikke før om noen år). Dermed kan jeg jo ikke bli trafikkflyger som planlagt. Siden jeg kommer til å trenge en jobb (ferdig på vg om 3 år) lurer jeg på om det er noen som har noe forslag til hva man kan gjøre. Det må være interessant og man må tjene såpass på det at man kan fly en del (kanskje kjøpe eget fly).

Takknemlig for alle forslag :)

Gjest Børge Litangen
Skrevet
Siden jeg kommer til å trenge en jobb (ferdig på vg om 3 år) [...] må tjene såpass på det at man kan fly en del (kanskje kjøpe eget fly).

Forventer du å tjene nok til å kjøpe eget fly, i en jobb som 16- til 19-åring?

Skrevet
Siden jeg kommer til å trenge en jobb (ferdig på vg om 3 år) [...] må tjene såpass på det at man kan fly en del (kanskje kjøpe eget fly).

Forventer du å tjene nok til å kjøpe eget fly' date=' i en jobb som 16- til 19-åring? [/quote']Nei, da missforstod du nok litt :) Snakker om jobb etter videregående her ;)

Skrevet

Hvis du kan få legeattest klasse 1 om noen år så er det vel bare å utsette planene om å bli flyger noen år? Hvis du enda har tre år igjen på vgs. så trenger du jo ikke akkurat skyndte deg med å finne noe annet å drive med...men det er jo andre jobber enn pilot hvor du får jobbe med fly, hva med flytekniker? Ellers har du vel noen andre interesser enn fly?

Gjest Børge Litangen
Skrevet
Nei' date=' da missforstod du nok litt :) Snakker om jobb [i']etter[/i] videregående her ;)

Aah, da så ;) . Begynte å lure litt :grin: .

Skrevet

Nå som jeg er på siste året på VGS har jeg faktisk vurdert å ta et friår fra skole neste år, og heller prøve lykken på Rygge SL før videre studier.

Ser jo også at sannsynligheten for at jeg kommer inn på luftkrigsskolen er veldig liten, men jeg blir bare mer og mer gira på stillinger som ground chief assistent og lignende.

Så en jobb med fly kan nok være like spennende som en jobb inni ;)

Skrevet

Ellers har du vel noen andre interesser enn fly?
Nei er du gal? :crazy: :crazy: :grin:

Faktisk har jeg ikke så mange andre interesser nei; musikk, reise og ehh, fly :whistle:

Var meget opptatt av dinosaurer for noen år siden, men det forsvannt stort sett når flyinteressen kom, det samme gjorde mye av interessen for mekking (dog ikke allt).

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...