Skrevet 11. september 2007 17 år Jeg satt og sjekket tv-programmet nå og kom over en dokumentarserie med en interessant problemstilling. Sett at du sitter i et fly, og dere er på final approach. Du oppdager at flyet faktisk nærmer seg landing, men understellet er fortsatt ikke ute. Du vet at nå skulle det vært ute, så hva gjør du? Forbereder du deg på en smell, eller roper du ut en advarsel til besetningen, hva ville du gjort?
Skrevet 11. september 2007 17 år Ja når du sit på sete 12F i ein SAS Fokker 50 nyttar det å dra i stikka og gi gass... Trur nok eg ville ha gitt beskjed til besetninga om det ja. Kan jo vere at dei i cockpit ikkje har fått rett indikasjon på lampane sine, ettersom dei ikkje har gitt beskjed til pax at dei landar utan hjul. (Går ut ifrå at emergency-briefing ikkje er gjennomført av kabinpersonale\\kaptein).
Skrevet 11. september 2007 17 år Ville nok sagt i fra rimelig kjapt. Faktisk hver gang jeg er ute å flyr så følger jeg med. Cabin Crew Cross Check, Om pilotene sjekker at kontrolene fungerer, Gear up, Flaps Up, Flaps Down, Gear Down osv...
Skrevet 12. september 2007 17 år var ikke så lenge siden vi så en dash 8 Q400 landa uten nesehjul....utrolig hvor fint det gikk...
Skrevet 12. september 2007 17 år Ville håpet på det beste og ønsket jeg hadde sluppet denne flighten.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.