Gå til innhold

IMG48571.zip - MSN virus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har en veninne som har fått virus. "Hun" prøver kostant å sende en fil som heter "IMG48571.zip", etterfulgt av meldingen "OMG Look & this, This picture is so funny... I'm still laughing.... :grin: :grin: :grin: "

Inne i "IMG48571.zip" finnes det en exe eller bat-fil, utkledd som .jpg (bilde).

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne?

:)

Skrevet

Første punkt er å koble hele maskinen av internett. Da vil viruset kun greie å tukle med den lokale maskinen, og det vil bli mye lettere å fjerne det :)

Skrevet

Da jeg skulle prøve å fikse det i går, endte det med bluescreen. Nå går ikke PCen hennes på i det heletatt! En kammerat og jeg løp før foreldrene kom ivertfall... :grin:

Det er bluescreen under oppstart i "safemode", ved vanlig start ender det bare med at PCen starter på nytt, rett etter valg av "start windows i siste fungerende konfigurasjon" eller "start windows på vanlig måte".

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...