Geir G Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Heisann! Har en veninne som har fått virus. "Hun" prøver kostant å sende en fil som heter "IMG48571.zip", etterfulgt av meldingen "OMG Look & this, This picture is so funny... I'm still laughing.... :grin: :grin: :grin: " Inne i "IMG48571.zip" finnes det en exe eller bat-fil, utkledd som .jpg (bilde). Noen som vet hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne? Siter
AMO Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Første punkt er å koble hele maskinen av internett. Da vil viruset kun greie å tukle med den lokale maskinen, og det vil bli mye lettere å fjerne det Siter
Elias Lundereng Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 Motorsag er en sikker vinner! Siter
Ishtiaq Khushi Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 Last opp exe-filen hit for å først sjekke hva slags virus det er snakk om: http://www.virustotal.com/ Siter
Geir G Skrevet 12. september 2007 Forfatter Skrevet 12. september 2007 Da jeg skulle prøve å fikse det i går, endte det med bluescreen. Nå går ikke PCen hennes på i det heletatt! En kammerat og jeg løp før foreldrene kom ivertfall... :grin: Det er bluescreen under oppstart i "safemode", ved vanlig start ender det bare med at PCen starter på nytt, rett etter valg av "start windows i siste fungerende konfigurasjon" eller "start windows på vanlig måte". Siter
Roy Halvorsen Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 En kammerat og jeg løp før foreldrene kom ivertfall... :grin: Hehehe :grin: Siter
Steinar Grindstein Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 Høres ut som at formatering og reinstal er løsningen her ja. Siter
Geir G Skrevet 12. september 2007 Forfatter Skrevet 12. september 2007 Indeed, yes, men vi går aldri tilbake dit. :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.