Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei!

Er det ok å bruke ørepropper (lyd fra mobilen) når man er i badekaret eller er det stor fare for elektrisk støt i øra? Ps: Det er boblebad og mobil ligger utenfor badekaret.

Skrevet

Nei. Eg har nytta øyreproppar under DYKKING (så langt ned som 35 meter) og det funka heilt fint. Det er ikkje nok straum som går igjennom dei til at det vil vere noko skadeleg. Men det kan vere lurt å bruke nokre billige øyrepropar for dei går i stykker etter ei stund om du får vatn på dei (kjedlig å øydeleggje prppar til rundt 1000 spenn).

Skrevet
  • Forfatter

Ok. Da tar jeg sjansen. Tenkte å ha hodet over vann hele tiden. Det er noen billige øretelefoner som fulgte med mobilen. Takk for svar! Hvis noen andre er sterkt uenige så må de si noe fort, før jeg gjør noe dumt. :S

Skrevet

Berre for all del pass på at mobilen\\discman'en\\ipod'en og liknande ikkje tar eit svalestup nedi til deg medan du har ladaren kopla i veggjen. Då kan det i verste fall verta litt ubehageleg ombord og det kan lukte litt svidd.

Skrevet

Ikkje berre ei stund, men dei øyreproppane eg nytta, haldt i tre dykk på ca ein time kvar med maksdybde ned til 35 meter.

Skrevet
  • Forfatter

Det gikk fint, og er egentlig ikke noe mer å si om den saken. For å være på den sikre siden. Hold så mye som mulig unna vannet, tilfelle feil eller hull i ledninger, osv.

Skrevet
Du verden! :D

hvordan er lydkvaliteten å betrakte? Dette må prøves!

Hva gjorde du for å holde evt. mp3- spiller fri for vann?

Discman'en var montert inn i ein Tuppervareboks som eg hadde borra hull i til ledningen, brukt sikaflex på holet rundt ledningen og så gaffatape rundt. Deretter stappa eg den nedi tørrdrakta og lot lednignane gå opp igjennom halstetninga på drakta og inn i øyro. Måtte gjere det på sommaren då eg fekk problem med at hetta øydela litt.

Lydkvaliteten var "grei nok". Nytta pluggar som du stappa godt inn i øyro med isolasjon rundt.

Skrevet
Mythbusters ;)

Hvor mye Ampere var det dem sa var dødlig :confused:

Med alle de saltgreiene oppi vannet så fikk dem brødristeren til å avgi en strøm-mengde på 1 Ampere og det var langt over dødlig :o

Skrevet
Mythbusters ;)

Hvor mye Ampere var det dem sa var dødlig :confused:

Med alle de saltgreiene oppi vannet så fikk dem brødristeren til å avgi en strøm-mengde på 1 Ampere og det var langt over dødlig :o

Størrelsen på strømmen bestemmes av spenning.

Vekselspenning, AC, over 50V er livsfarlig for mennesker(25V for dyr).

Likespenning, DC, over 120V er livsfarlig for mennesker(60V for dyr).

Vekselstrøm med frekvens på 50Hz er farligere enn likestrøm, fordi det kan føre til hjerteflimmer.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …