Gå til innhold

Omregistrering av buss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål.

I forbindelse med at jeg nå står oppført som bussjef på en russbuss som skal brukes i mai 2008, så setter jeg meg inn i avgifter og nødvendige kostnader i forbindelse med kjøp av buss.

Sitter på www.vegvesen.no og www.toll.no og ser litt, og da lurer jeg på følgende problemstilling:

La oss si at vi nå titter på busser som er rundt 10-15 år gamle, og som tidligere har vært russebusser. Vi skal nå kjøpe en buss, og dette vil jo da mest sannsynlig kreve flere avgifter og registreringer. Hvilke avgifter og registreringer er det vi må gjennomgå, og hva vil kostnaden for disse være?

Jeg så på omregistreringsavgift som var på 20 000 kroner, men det var for bussen som er 2007-modell, så jeg ble litt lettet der, kan man si :P

Ønsker meg gjerne litt hjelp her fra andre som kan mye mer om dette enn meg som må sette meg inn i det for første gang :)

På forhånd takk!

Skrevet

For total oversikt for omregistreringsavgift kan du ta en titt her på side 3.

Personbil/buss over 1600 kg har disse satsene ut i fra FØRSTEGANGSREGISTRERING, altså første gang den ble registrert i Norge;

1995 og eldre: 1 447

1996 - 2003: 7 970

2004: 11 675

2005: 15 968

2006 - 2007: 20 681

Håper iallefall det var til litt hjelp! ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...