Andreas Grindvoll Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Hør nå, på Ivar, som "akkurat" er ferdig på VGS? Siter
Roy A. Helgesen Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Min flinkhet Jeg har gjort så mye. Jeg har vært så flink. Jeg har vært så satans flink. Jeg var flink i barnehagen. jeg var flnk på barneskolen. Jeg var flink på ungdomsskolen. På gymnaset var jeg avskyelig flink, ikke bare faglig, men også sosialt. Jeg var flink uten å være fagidiot, uten bare å lese pensumet, jeg var til dels opprørsk og frekk og behandlet lærerne mine på kanten av det tillatte og allikevel likte de meg bedre enn de andre. Og for å klare det, må man være flink på en omtrent grenseløs frastøtende måte, slår det meg i dag... Etterpå har jeg giftet meg på en flink måte, og fått en superflink kjæreste som jeg har giftet meg med. Jeg har også fått en flink jobb som er så flink at den viser fingeren til andre flinke jobber... Siter
Martin Svarstad Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Snakk om å gå off topic i snackbaren'a Eller var det bare jeg som ikke skjønte helt sammenhengen mellom siste post og resten av tråden?!? Siter
Jon Berg Jørgensen Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Sjønner ikke helt hvorfor, men vi hadde fri i dag, så jeg satt hele dagen på Værnes og ventet på finværet som aldri kom... Siter
Geir G Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Min flinkhet Jeg har gjort så mye. Jeg har vært så flink. Jeg har vært så satans flink. Jeg var flink i barnehagen. jeg var flnk på barneskolen. Jeg var flink på ungdomsskolen. På gymnaset var jeg avskyelig flink' date=' ikke bare faglig, men også sosialt. Jeg var flink uten å være [i']fagidiot[/i], uten bare å lese pensumet, jeg var til dels opprørsk og frekk og behandlet lærerne mine på kanten av det tillatte og allikevel likte de meg bedre enn de andre. Og for å klare det, må man være flink på en omtrent grenseløs frastøtende måte, slår det meg i dag... Etterpå har jeg giftet meg på en flink måte, og fått en superflink kjæreste som jeg har giftet meg med. Jeg har også fått en flink jobb som er så flink at den viser fingeren til andre flinke jobber... Er den sitert fra Doppler av Erling Loe? :grin: Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Naiv Super av samme forfatter? inneholdt også en del lister... Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Ser ikke noen som helst grunn til at folk skal få fri på valgdagen. Er 17 år selv, og vi har ikke fri på VGS her i Larvik hvertfall. Har ikke hørt om noen andre skoler i fylket som får det heller... Klart det hadde vært fint med fri, men valgdag er bare ikke grunn nok Siter
Roy A. Helgesen Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Det er bra det finnes andre her som ikke tar alt så bokstavelig. Teksten stammer som du nevner fra boken Doppler av forfatter Erlend Loe. Da jeg leste hvor skuffet denne stakkarslige poststarteren var, over at han ikke skulle få fri på "selve" valgdagen, skjøt assosiasjonene direkte mot denne opprørske "Andreas Doppler". Men, fra koseprat til "alvor". Stian, først vil jeg si at du faktisk bør sette pris på alle de ekstra timene og dagene lærerne er villig til å bruke på deg, og dine medelever. Du bør se på skolen som et støtteapparat og ikke et pes som du helst vil slippe. Da må det jo være mye bedre å gå opp som privaist i alle fagene, så kan du jo selv se hvor mange eksamener du stryker i? Til slutt vil jeg si at, dersom du virkelig føler deg snytt for en dag av ditt forhåpentligvis lange liv, så bør du nok revurdere dine valg og verdier. Husk, det finnes enklere måter å skaffe seg kompetanse til å uttøve et yrke på... Siter
David Gabrielsen Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 jeg må si jeg liker Roy Helgesen utrolig godt etter bare 6 poster Siter
AMO Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Det var i hvertfall vise ord fra vårt nye medlem Selv de eldste kan lære av de ordene! Siter
Stian Lingås Skrevet 10. september 2007 Forfatter Skrevet 10. september 2007 Det du skriver her er at fly teori er samme som norsk' date=' historie osv.Think again! [/quote'] Slenger meg inn her jeg også. Teori er jo akkurat det samme uansett om det er for fly eller for urgammel historie. Det krever mye energi og konsentrasjon og er ikke noe lette greier. Selv om man er flyinteressert kan det være vanskelig å lese flyteorien... Ikke helt.. teori i et emne man er glødende interessert i blir noe heeelt annet enn noe man er nødt til å lese om. Det beste utgangspunktet man kan ha for å bli flink i noe er... interesse.I så måte er jo veldig mye av det man lærer på videregående fullstendig bortkastet. Nipugging til en prøve gir ikke mer kunnskap enn 2-3- uker. Jeg har ved en anledning gitt eksamen til foreldre,hvor mange hadde jobber som var krevende både praktisk og teoretisk. Over halvparten fikk ikke bare dårlig karatkterer,men strøyk!! Jeg kan godt skjønne at mange elever har motivasjonsproblemer i ett eller flere fag som er for dem fullstendig uinteressante. Så teori og teori.. er absolutt to helt forskjellige ting. I praksis: Vil vel si det slik at det å lese noe interessant nærmest vil GI deg energi,mens det å lese noe man bare blir pålagt som et onde,vil TAPPE deg for energi. Så for min egen del på videregående så brukte nok jeg 3-4 ganger så lang tid på å komme igjennom et kapittel i historie som en hel bok i engelsk litteratur. Etter det historiekapttelet var jeg sliten og tom for energi,mens etter den boka i engelsk litteratur var jeg bare klar for å lese en bok til! :crazy: Takk for at du forstår! Så holder vi oss til saken' date=' folkens! Munnkløveri kan tas på kammeret pr. tørre never. Fri på valgdagen? Hvorfor det? Det får ikke vi som er i arbeidslivet, så hvorfor skal man få fri fra skolen? Det er ingen gyldig grunn for det. Stå på med leksene, din latsabb! :D [/quote'] Nei skjønner ikke selv hvorfor det er nødvendig med avspasering på valgdagen, men sier ikke nei takk. Som sagt, omtrent alle skoler i Trondheim hadde fri, unntatt Ringve. Da er det ikke rart jeg reagerer.. Latsabb? Neida! Oppegående 17 åring som liker å lese ([color:#FFFFFF]kun flyteori[/color]) Siter
Johan Clausen Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Her i Danmakr har vi ikke hørt om noget valg i Norge. Hvad er det for et valg I har haft? Siter
AMO Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Kommunevalg og fylkestingvalg Det vil si at vi velger hvilke partier som skal representere staten i hver sin kommune, det vil si bittesmå regioner(rundt 400 i Norge). Siter
Johan Clausen Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Arh. Tak. Læste om det på dansk Tekst-TV i dag. Men viste det ikke før i går aftes, da TV2 Norge viste Valgnats-udsendelse. Vi har også Kommunevalg her i Danmark. Vi har nu "kun" 98 kommuner. Da klokken var 23.59 31. decemebr 2006 havde vi 298 kommuner. Dengang havde vi også amter (et politisk regionsområde). Nu har vi bare 5 5egioner, som dækker hele Danmark. Siter
Elias Lundereng Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Herregud da. Selvom man skal/vil bli Pilot, så betyr ikke det at man ikke verdsetter en god fridag! Vi hadde fri på Mandag, og det var godt å ha en pause fra all skolearbeidet og heller jobbe litt hjemme og gjøre ting jeg liker å gjøre. Uansett så kan ikke Pilot-teori og vanlig skoleteori sammenlignes! Fag man liker, motiverer en mye mer! Selv er jeg middels glad i skole, men uansett hvor godt man liker skole, så er det alltid godt med fridager! Siter
Anders johansen Skrevet 11. september 2007 Skrevet 11. september 2007 Du er klar over at du _ikke_ er pliktig å gå VGS. Du kan slutte om du er så lei. Er det mulig? Etter en lang å god ferie fra forumet' date=' kommer jeg tilbake til det jeg dro fra.. Herregud[/quote'] Ser ikke noe feil i det Olaf skriver. Du har ingenting å hisse deg opp for. Vi hadde heller ikke fri på valgdagen.. Bodin VGS (Bodø kommune). Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 12. september 2007 Skrevet 12. september 2007 Uansett, alle skoler i Norge skal ha 190 skoledager. Så om dere ikke fikk fri nå, kan det hendre Ringve har prioritert at dere får et par dagers lengre jueleferie, e.l. Siter
Frode Skibrek Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Flere andre skoler i Tr.heim har fri så derfor krever du også fri? Nei faen heller.. Gå på skolen og lev med det i et par år til eller bare slutt.. Jeg er rimelig lei av folk (ikke bare du) som krever å få fri/avspasering for hver eneste lille ting. Skal vi se.. Regner du kun VGS nå? Det er 7 skoler på Stjørdal.. Kaller du det å bestemme hvem som skal ha den kommunale makta de neste 4 år for en liten ting? la meg gjette? ikke ferdig på videregående? Akkurat ja. Da gir man jo som regel faen i slikt..... Pluss at valgdager er LOVPÅLAGTE FRIDAGER....eller er det slik nå at man kun har krav på en time fri fra jobb for å dra å stemme? PS GFrunnen til lav valgdeltakelse på valgdagen var at de fleste forhåndsstemte, og de teller kun mottatte stemmer på valgdagen når de teller opp oppslutning på valgdagen. Siter
Frode Skibrek Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Men' date=' fra koseprat til "alvor". Stian, først vil jeg si at du faktisk bør sette pris på alle de ekstra timene og dagene lærerne er villig til å bruke på deg, og dine medelever. [/quote'] Sånn som skolen er nå tildags burde heller lærerene være glad for at elevene har helse til å møte opp på skolene, siden skolebygg omtrent mugner vekk over hele landet. Og all den streikingen burde lærerene virkelig kutte ut. Alle de pengene som de klarer å karre til seg i hver streik kunne heller gått til renovering av norske skolebygninger. For noen øre til utgjør faktisk en god del penger på landsbasis...ikke glem det... TAKK for at jeg endelig ble ferdig med skole for mange år siden, for jeg utviklet nesten astma pga dårlige klasserom og vaskehjelpere som kun brukte tørrmopp i klasserommet "for ikke å skade linoleumen" (Quote fra ISS Renhold) Vi i elevrådet fikk etter masseprotester på rektors kontor heldigvis etterhvert sparket ut ISS og annsatt ett lite lokalt rengjøringsfirma som til dags dato,( jeg gikk ut i 1999) , jobber på skolen. Gi elevene mer innflytelse over sin egen hverdag, og kast ut de gamle lærerene, og kutt ut unyttige fag. Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 19. september 2007 Skrevet 19. september 2007 Riktignok kunne mye vært gjort bedre med tanke på renhold og sånn, men vi har det ærlig talt ikke ¨å sinnsykt dårlig. Jeg hører mange klage på dårlig renhold og feil tempratur, men den norske skolen burde nå snart begynne å fokusere på å få gode resultater! For resultatene er ikke akkurat noe å skryte av nå for tiden. Mange lærere på skolen vår kan jo omtrent ikke skrive! (Nja ... ganske overdrevet, men ...) Orddeling osv. Kremt ... :whistle: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.