Stian Lingås Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Blir så forbanna! Alle andre skoler har fri i morgen pga valgdagen, unntatt Ringve videregående skole.. Mange kloke hoder her inne, så jeg lurer på om jeg har rett til fri i morgen? Sto tilogmed i en skoledagbok vi fikk på starten av skoleåret, at det er fri på valgdagen. Nå tenker vell mange at jeg bruker litt mye energi for en liten skoledag, men for en ekstremt skolelei 17 åring, betyr det mye.. Siter
Martin Flikkeshaug Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Alle har fri på valgdagen? Ingen på Stjørdal har fri.. Slutt med det tullet. Du har ikke rett på noe fri på valgdagenl. Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Du er klar over at du _ikke_ er pliktig å gå VGS. Du kan slutte om du er så lei. Siter
Audun Braastad Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Er vel bare de skolene som blir brukt som valglokale som får fri? Hvertfall det jeg hørte. Vi har heller ikke fri i morra. Siter
Johan Holmseth Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Solhaugen VGS. har heller ikke fri Kansje det som står i skoledagboken er stortingsvalg og ikke kommunevalg, kansje det de mener.. Uansett Godt valg Siter
Stian Lingås Skrevet 9. september 2007 Forfatter Skrevet 9. september 2007 Du er klar over at du _ikke_ er pliktig å gå VGS. Du kan slutte om du er så lei. Er det mulig? Etter en lang å god ferie fra forumet, kommer jeg tilbake til det jeg dro fra.. Herregud På fredag spratt det opp 4 valgboder på skolen, så jeg antar at det er et valglokale for de som bor i nærheten. Har snakket med elever fra skoler i omtrent hele Trondheim nå, å de har fri. Siter
Audun Braastad Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 På fredag var det vel noe sånt som "forhåndsstemming for skoleelever" på de videregående skolene tror jeg. Siter
Stian Lingås Skrevet 9. september 2007 Forfatter Skrevet 9. september 2007 Alle har fri på valgdagen? Ingen på Stjørdal har fri.. Slutt med det tullet. Du har ikke rett på noe fri på valgdagenl. Nå er det vell ikke så mange skoler på Stjørdal heller da.. 1? kanskje 2? Siter
Martin Flikkeshaug Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Flere andre skoler i Tr.heim har fri så derfor krever du også fri? Nei faen heller.. Gå på skolen og lev med det i et par år til eller bare slutt.. Jeg er rimelig lei av folk (ikke bare du) som krever å få fri/avspasering for hver eneste lille ting. Skal vi se.. Regner du kun VGS nå? Det er 7 skoler på Stjørdal.. Siter
Stian Lingås Skrevet 9. september 2007 Forfatter Skrevet 9. september 2007 Høres ut som skolen er din beste venn.. Huffda.. Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Du bør ikke akkurat være skolehater om du har tenkt til å bli pilot. Siter
Martin Flikkeshaug Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Absolutt ikke.. Men er det en selvfølge at du skal ha fri bare fordi det er valgdag? Siter
S. L. Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Jeg har fri ihvertfall, og skolen vår brukes IKKE som valglokale! Siter
Stian Lingås Skrevet 9. september 2007 Forfatter Skrevet 9. september 2007 Du bør ikke akkurat være skolehater om du har tenkt til å bli pilot. Why not? To helt forskjellige ting det Olaf. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Ikke fri her heller gitt. Eneste jeg husker av fri i forbindelse med valg er at vi ikke hadde gym da gymsalen på skolen ble brukt som valglokale. Det var da på barneskolen. Og Olaf har helt rett. VGS er ingen plikt. Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Unnskyld meg, men hvis du tror pilotutdannelsen kun er flygning, så er den virkelighetsoppfattelse helt feil. Det er mye teori. Har du tenkt å få deg jobb bør du også ta ATPL, og det er jo ikke akkurat lettlest heller. Siter
Stian Lingås Skrevet 9. september 2007 Forfatter Skrevet 9. september 2007 Hva er det du prater om? Har aldri nevnt noe om at jeg har krav på fri jeg. Det var det jeg spurte om i første innlegg. Vennligst ikke svar på noe du ikke har peiling på. Så slipper vi uroa.. Siter
Thomas Hjelset Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Alle skoler som brukes som valglokale har fri imorgen... Min skole er ikke valglokale, men skal ha planleggingsdag og får derfor fri;) Gjør ikke meg noe... Siter
Stian Lingås Skrevet 9. september 2007 Forfatter Skrevet 9. september 2007 Unnskyld meg' date=' men hvis du tror pilotutdannelsen kun er flygning, så er den virkelighetsoppfattelse helt feil. Det er mye teori. Har du tenkt å få deg jobb bør du også ta ATPL, og det er jo ikke akkurat lettlest heller. [/quote']Det du skriver her er at fly teori er samme som norsk, historie osv. Think again! Siter
Thomas Hjelset Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Det du skriver her er at fly teori er samme som norsk' date=' historie osv.Think again! [/quote'] Slenger meg inn her jeg også. Teori er jo akkurat det samme uansett om det er for fly eller for urgammel historie. Det krever mye energi og konsentrasjon og er ikke noe lette greier. Selv om man er flyinteressert kan det være vanskelig å lese flyteorien... Siter
Stian Lingås Skrevet 9. september 2007 Forfatter Skrevet 9. september 2007 Nå har jeg aldri sagt at jeg har skrive å lesevansker. Så jeg skjønner ikke helt hva dere mener. Fly teori og historie er to helt forskjellige tema! Siter
Martin Flikkeshaug Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Hvem har sagt du har lese og skrivevansker? Flyteori og historie er forskjellig tema, ja, men prinsippet er det samme. Det må læres for å nå et mål. På VGS er det studiekompetanse og i pilotutdanningen er det flysertifikatet. Siter
Stian Lingås Skrevet 9. september 2007 Forfatter Skrevet 9. september 2007 Nei gidder ikke bruke energi på å snakke med folk som ikke tenker før de skriver. God natt. Siter
Thomas Hjelset Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Nå har jeg aldri sagt at jeg har skrive å lesevansker. Så jeg skjønner ikke helt hva dere mener. Fly teori og historie er to helt forskjellige tema! Er ikke noe lese å skrive vansker jeg tenker på. Vet selv i 3. året på videregående at man kan bli lei av å lese teoretiske greier, så derfor er det ikke lurt å være skolelei hvis man skal starte flygerutdanning. Det er mer å gjøre der av teoretiske greier enn på videregående skole og det krever mye energi å lese all teorien. Akkurat som i historiebøkene Hvis du skjønner... Siter
Stian Lingås Skrevet 9. september 2007 Forfatter Skrevet 9. september 2007 Skjønner Men forskjellen er at Fly teori er interessant å morsomt men skole teorien er uinteressant og kjedelig. Siter
Svein T. Henriksen Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Det du skriver her er at fly teori er samme som norsk' date=' historie osv.Think again! [/quote'] Slenger meg inn her jeg også. Teori er jo akkurat det samme uansett om det er for fly eller for urgammel historie. Det krever mye energi og konsentrasjon og er ikke noe lette greier. Selv om man er flyinteressert kan det være vanskelig å lese flyteorien... Ikke helt.. teori i et emne man er glødende interessert i blir noe heeelt annet enn noe man er nødt til å lese om. Det beste utgangspunktet man kan ha for å bli flink i noe er... interesse.I så måte er jo veldig mye av det man lærer på videregående fullstendig bortkastet. Nipugging til en prøve gir ikke mer kunnskap enn 2-3- uker. Jeg har ved en anledning gitt eksamen til foreldre,hvor mange hadde jobber som var krevende både praktisk og teoretisk. Over halvparten fikk ikke bare dårlig karatkterer,men strøyk!! Jeg kan godt skjønne at mange elever har motivasjonsproblemer i ett eller flere fag som er for dem fullstendig uinteressante. Så teori og teori.. er absolutt to helt forskjellige ting. I praksis: Vil vel si det slik at det å lese noe interessant nærmest vil GI deg energi,mens det å lese noe man bare blir pålagt som et onde,vil TAPPE deg for energi. Så for min egen del på videregående så brukte nok jeg 3-4 ganger så lang tid på å komme igjennom et kapittel i historie som en hel bok i engelsk litteratur. Etter det historiekapttelet var jeg sliten og tom for energi,mens etter den boka i engelsk litteratur var jeg bare klar for å lese en bok til! :crazy: Siter
Martin Floor Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Må støtte Svein i uttalelsen, og også Stian som prøver å få sagt noe her men tydeligvis ikke kommer inn i huene til folk. Makan til kverulanter! Selvfølgelig er det forskjell på å lese noe man har interesse for, og noe man overhodet ikke vil ha noe med å gjøre! Jeg leser ATPL nå jeg, og elsker hver dag av det. Er ikke dermed sagt at jeg ville likt, klart eller hatt motivasjon til å lese urhistorie eller norsk. Men temaet og poenget med denne tråden er en annen sak. Siter
Thomas Hjelset Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Skjønner Men forskjellen er at Fly teori er interessant å morsomt men skole teorien er uinteressant og kjedelig. Det er helt sant! Et tema man er interessert i motiverer! Skjønner hva du mener Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Før moderator låser tråden med låsetråd kan jeg jo si at jeg går på en skole i Forsvaret og vi har ikke fri på valgdagen, vi hadde til og med eksamen i dag. Ser ingen grunn til at noen skal ha fri på valgdagen, for lokalene er åpne lenge, ellers kan man jo forhåndsstemme... åpningstiden står på valgkortet. Valgdagen får være en dag man skal velge og ikke primært ha fri. Ellers får man heller si at alle som skal stemme kan få fri, så kan de som ikke skal stemme være på jobb/skole... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 10. september 2007 Skrevet 10. september 2007 Ringve VGS er fortsatt en ivrig skole ser jeg. I fjor var det ved to anledninger hvor jeg pent var nødt til å møte på skolen selv om 98% av de restrerende skolene i Trondheim kommune hadde fri.. Ikke hvert år man kan gjøre rett på valget av skole.. Men det eneste rådet jeg kan gi deg er, deal with it.. Når det gjelder fri på valgdagen ser jeg ikke nødvendigheten for dette. Vi har jo forhåndsvalg for de som ikke har mulighet til å stemme på den gitte valgdagen. Nei, skoleungdommen nå til dags er for bortskjemte med ferier og fri i hytt og pine, best å holde de på skolebenken når det måtte passe lærerne best! :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.