Skrevet 9. september 2007 17 år Selv er jeg Russ'08, og sitter og er bussjef for min russebuss som skal rulle i russetiden til våren. Ettersom mange jeg kjenner skal være russ, så lurer jeg på om det er flere her inne og eventuelt hvem som er russ i år? Skal dere ha van, buss eller ingenting?
Skrevet 9. september 2007 17 år Jeg er Russ 08.. En svart sådan. Kommer ikke til å bruke mange tusen kroner på bil,buss og alt det tullet. Har satt av 5000,- hvor 2000,- går til Klær.
Skrevet 9. september 2007 17 år Rødruss i mai, satser på å å bruke 299kr på klær. Har en gammel VW Caravelle sammen med noen kamerater, blir bra å kjøre bil til skolen så jeg slipper NSB-tullet. Føler at jeg kommer til å bruke veldig lite penger i forhold til "alle" andre. Når folk bruker 1000kr på billetten til Kongeparken og 1400kr på billetten til Tryvann blir jeg litt satt ut
Skrevet 9. september 2007 17 år Jeg er rød-08. Jeg er vel ikke en av dem som skal svi av en betydelig sum på dette her. Det står en Fiesta i riktig farge utenfor huset som jeg forhåpentligvis kan benytte til og fra skolen
Skrevet 9. september 2007 17 år Forfatter Å ha en buss eller van eller bil er jo ikke ensbetydende med å bruke masse penger på tull I tillegg får du tilbake det du har lagt ut etter russetiden. Det kommer jo helt an på hva man gjør det til, uten at jeg skal gå noe mer inn på det. Skal dere på noen treff, og isåfall hvilke? Selv skal jeg på Tryvann-treffene, kanskje Stavanger i tillegg til Russefeber. Det gjelder å benytte sjansen man har til å oppleve det alle før deg har snakket om
Skrevet 9. september 2007 17 år Skal i hvertfall prøve å få til Stavanger. Bortsett fra det er vel målet på skolen min å vanne så mange førsteklassinger som over hodet mulig. Russen i fjor hos oss var skikkelig tam, det største som skjedde der i fjor var at vi (VK1 da) tok dem :grin:
Skrevet 9. september 2007 17 år Russ 08 (rød) jeg også... Blir ikke noe russebil/buss på meg, men regner med det blir svidd av noen lapper på klær da;) Er jo masse fett russeservice har å komme med!
Skrevet 9. september 2007 17 år Er også Russ 08, blå eller rød, etter eget valg. Vi er 9 stykker som har skaffet oss en pen liten van, som vi skal kjøre til Tryvann natt til 1.mai, og til kongeparken 2-4 mai. Blir en nok en morsom langhelg!
Skrevet 9. september 2007 17 år Skal dere på noen treff, og isåfall hvilke? \\:\\)Skal på Tusenfryd ihvertfall
Skrevet 9. september 2007 17 år Her i gården blir det buss. Stavanger + alle Tryvann. :cool: Har ikke brukt spesielt mye penger, og noe av det kommer jeg nok til å få igjen, Men det meste går vel kanskje bort. Og jeg kommer til å ta ev. eksamener i russetida på alvor, det er liksom ikke verdt å måtte ta opp fag etter videregående.
Skrevet 9. september 2007 17 år Forfatter Helt enig med deg, Henrik! De som sitter i russens hovedstyre her i Oslo ender så godt som alltid opp med å måtte gå siste året om igjen fordi det er så mye jobb at de stryker i fagene! Ikke ser jeg fornuften, for det er ikke noe fornuft i det, så alle eksamener og lignende skal tas alvorlig Vi er russ, men vi er da også skolelever uansett! Har du noe kjøretøy for året da, eller velger du å droppe det?
Skrevet 10. september 2007 17 år Buss på meg, som det står i første linje i forrige innlegg 1972 DAF, for å være helt nøyaktig. Veteranbuss, så det er graits omregistrering. Den er i tipp topp stand. Og du?
Skrevet 10. september 2007 17 år Hva med en egen FlightSim russeknute da? Den som klarer å fly 24 timer i strekk får et boardingkort i lua
Skrevet 10. september 2007 17 år Forfatter Buss på meg' date=' som det står i første linje i forrige innlegg 1972 DAF, for å være helt nøyaktig. Veteranbuss, så det er graits omregistrering. Den er i tipp topp stand. Og du? [/quote'] My bad, leste russ første gangen, hehe :blush: Så bra at dere får gratis omregistrering, dere får vel kanskje ganske lave utgifter generelt sett? Vi har ikke kjøpt buss ennå, vi har ventet til nå(nå ligger de fleste på rundt 100 000 til 150 000 fordi de ikke har fått solgt bussene sine ennå), så vi må vel bestemme oss snart Du gleder deg til russetiden, regner jeg med?
Skrevet 10. september 2007 17 år Rødruss på meg også... Har ingen planer om å bruke noe særlig penger på det, det lille går nok til klær. Ingen bil heller...
Skrevet 10. september 2007 17 år Har ingen planer om å bruke noe særlig penger på det' date=' det lille går nok til klær. Ingen bil heller... [/quote'] Da er vi to
Skrevet 10. september 2007 17 år Rødruss her og.. Har ikke noen spesielle planer om å svi av store summer på russebil
Skrevet 12. september 2007 17 år brukte heller penga på safepro 3 sertifikat jeg....aldri skjønt det styret med å være russ egentlig...men for all del...kos dere...velfortjent:-D
Skrevet 9. mars 2008 16 år Siden denne tråden alt finnes, bruker jeg denne fremfor å lage en ny. Har dere tenkt noe på hvilke knuter dere skal ta? noen som har noen litt spesielle? Jeg og min søster tenkte vi skulle ta denne: §76 – BIT AV DEN ANDRES TIMEPLAN For tvillinger/look-a-likes: Bytte skoledag. Den ene går på den andres skole/den andres timer og utgir seg for å være den andre' date=' og vice versa. [/quote'] Som dere sikkert skjønte, ja vi er tvillinger. Den der kan bli artig :grin:
Skrevet 9. mars 2008 16 år Hva med en egen FlightSim russeknute da? Den som klarer å fly 24 timer i strekk får et boardingkort i lua Hehe, non AP, VFR selfølgelig
Skrevet 9. mars 2008 16 år Jeg skjønner hva du mener Henrik, men man må da kunne overkomme slike små hinder. Ja en FS.no knute hadde vært skikkelig stilig.
Skrevet 10. mars 2008 16 år Forslag til FS.no-krav: Drikke ei heilflaske whiskey på vei til Lukla og lande uten å styrte. Knute: Nepalsk flagg i miniatyr, dynka i whiskey. Fly 20 ganger rundt tryvanntårnet i en B737. Knute: Remove before flight-nøkkelring fra nettbutikken. Vinne en dogfight mellom to spitfires online i IL2 etter en sekser kentish ale. Knute: Spitfire-ølkork.
Skrevet 10. mars 2008 16 år Kos dere mye, og del gjerne bilder med oss andre. Russetiden var vel høydepunktet av tenårene, og jeg har mange veldig gode minner fra den tiden. Veldig artig å ta mange knuter og gjøre "spesielle" ting, men de aller beste minnene jeg har fra knutene var faktisk de jeg tok i edru tilstand. Det er mye gøy man kan finne på, og når man går i russedrakten er man ofte "unnskyldt" for å gjøre tåpelige ting (snakker ikke om å ødelegge for andre).
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.