Nicklas Winger Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Så filmen Shooter med Mark Wahlberg i går, og ble noe inspirert av settingen. Finnes det et spill der ute, som går ut på dette med skarpskytting? Hvor man kan kamuflere seg og faktisk må ta vær og vind i betraktning? Helst til pc eller xbox 360 Siter
Nicklas Winger Skrevet 6. september 2007 Forfatter Skrevet 6. september 2007 ArmA Assault! Som i armed assault? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Stemmer. Det er lansert under litt forskjellige navn etter hvor i verden du befinner deg... Battlefield 2 med Project Reality mod eller Point of Existence 2 mod, er en rimelig god approach. Der får du mulighet til å fly et arsenal av helikopter/kampfly as well Siter
Nicklas Winger Skrevet 6. september 2007 Forfatter Skrevet 6. september 2007 Okei =) har ikke tilgang til pc enda, men har battlefield 2 modern combat til 360 her på jobb. Kan dette være en grei start? Siter
Svein _ Nilssen Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 battlefield 2 til 360. synes jeg for min del var litt ute og kjøre vil heller ha anbefalt Armed assault. Sniper elite er jo også litt bra da http://www.gamershell.com/pc/sniper_elite/screenshots.html. Siter
Nicklas Winger Skrevet 6. september 2007 Forfatter Skrevet 6. september 2007 battlefield 2 til 360. synes jeg for min del var litt ute og kjøre vil heller ha anbefalt Armed assault. Sniper elite er jo også litt bra da http://www.gamershell.com/pc/sniper_elite/screenshots.html. Men, Sniper Elite er vel ww2? Det er ikke dit jeg vil hehe. Siter
Per Johansen Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 På en simmerside som dette så er det vel greit å ta med en sniper simulator? http://www.shooterready.com/lrs.html Se bl.a. litt av opplæringsmodulen om avstandsbedømming her Siter
Karl R Pettersen Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Er Armed Assault særlig realistisk da? Ingen kamuflasje som f.eks stift og klær (annet enn vær og mørke, lys osv). En må riktignok korrigere for kulebane mht gravitasjon, men vind spiller null rolle så vidt jeg har oppdaget i hvertfall. Det er vel heller ingen (normal) måte å få vind avlest på. Kaster du en røykgranat ser fienden rett gjennom røyken, patetisk Skal du ha det må det moddes med MAP_Misc, som jeg forøvrig ikke får til å reagere skikkelig i siste ArmA versjon; kun det største view-block objektet sperrer sikten. En "spotter" gir deg heller ikke targets eller avstandsmåling. Utstyrt med en M107 (12.7mm, .50CAL) klarer jeg fremdeles ikke å ta ut kjøretøy med ett skudd gjennom motorblokka. Høyst "ustabil" editor; ingen av missionene jeg har laget for de tidligere versjonene av ArmA fungerer skikkelig lenger -- alt må kodes om, flightpather rerutes osv... Grøss... Liten forskjell på en machinegunner og en squad gunner annet enn våpenet; machinegunner opererer alene og gir man en annen ekstra ammo (ammo-bærer) får han ikke engang ammo av han uten å scriptes. Men allikevel er det vel det gaimet jeg spiller (el. mekker i) mest for tiden Vet ikke om det er fullt så realistisk som mange vil ha det til, og buglista (setPos z funker enda ikke i multiplayer -- "by design"!!) er jo lang som ett vondt år. Desverre :crazy: Prøvd å få AI til å fly jagerfly? LOL!!! Enda til er jeg så uberavhengig av dette spillet at det nesten gjør vondt. Hele livet mitt dreier seg nå om mission editoren Dette er ett kongespill av dimensjoner. Det er nok mye som ikke går ann, men det er vel ingen spill som overgår Arma når det gjelder muligheter til modding, scripting, og editering. Støtter forresten TrackIR for dem som har det Her en haug med sniping spesifike filmer fra ArmA: http://www.youtube.com/results?search_query=armed+assault+sniper&search=Search Her en av de bedre videoene jeg vet om: QGuUbWspc7c Siter
Martin Meyer Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 A mA er vel det beste alternativet til sniping og alt annet av krigsføring. Er i tillegg et veldig modbart spill. Karl: Du kan begynne med å laste ned Xtrem Arma Mod. Modden bytter ut teksturene på de aller fleste enhetene i spillet og legger til snikskyttere og spottere med ghuille suit. Fysikken er forbedret, bedre AI, nye effekter og lyder. Hvis du liker å leke snikskytter bør du laste ned denne som gjør at du kan stille siktet på våpnet ditt. Jeg har ikke hatt noen problemer med editoren. Har bare hatt et par scripts som må byttes ut. AI flyr jagerfly lett med litt scripting. Her finner du noen bra scripts for heli/fly. Siter
Karl R Pettersen Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Nå er jeg ingen tilhenger av sniping, men har selvfølgelig testet ut både XAM(v1.3) og det realistic ballistic greiene. Nå er ikke det siktestille greiene kompatibelt med XAM da, så en må velge enten eller her. De nye scopene er (selvfølgelig) heller ikke kompatible med nye/oppdaterte våpen som f.eks fra MAP_Misc pakken. Mye kjekt i 6th_sense, men jeg velger den bort og heller kjører standalone versjoner av ting den inneholder (f.eks tracers) da den forcer meg til ting jeg ikke vil ha (veteran_gui eller noe sånt). Fant idag en ny raritet ang flyging. Nå ville plutselig noen få av AI folkene ikke lenger boarde en UH-60, men ble drept under den. Den gikk opp igjen å landa på en alternativ 'H', og da kom resten med. Aldri sett akkurat denne før. Det vanlige er ekstrem tendens til å krasje, samt fly aaaalt for høyt under oppbremsing før offloading. Noe som gjør dem til ett lett bytte for fienden. Litt plagsomt ja. Men fremdeles beste spillet/motoren ever Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.