KJ Skrevet 7. september 2007 Forfatter Skrevet 7. september 2007 Herregud hva har jeg satt i gang nå. Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Herregud hva har jeg satt i gang nå. "A little knowledge can be a dangerous thing." Engelsk ordtak. Siter
Andrew Thomsen Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Øhhh...egentlig er det ikke religion som er årsak til all smellinga. Det er mangel på respekt for hverandre; uansett trosretning som er problemet. Spiller vel ingen rolle hvordan vi alle leser en bok som *egentlig* stort sett går ut på det sammme?? I teorien hadde det nok gått bra. Men i alle grener og trosretninger finnes det alltid ekstremister. De finnes i vest og i øst. Uansett om det heter kirke elller moske. Den dagen vi slutter å sette ekstremistene på førstesiden i alle aviser (det er jo akkurat det de vil ha...) så blir det kanskje ikke så interessant? Men fremfor alt; på den annen side må jo visse *naive* nasjoner snart slutte å tro at de kan valse inn både her og der og sette opp en hamburgersjappe :wink: Det første man gjør når man kommer inn i et nytt land, er å vise respekt. Og godta landets "policy". Det lærte jeg nemlig i SørKorea. Aksepter at du er på besøk...og tro ikke at du skal forandre hele landet etter din egen målestokk. Kjører du det løpet...så går det deg svært godt. Siter
Tom Knudsen Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Jeg har FAN meg aldri rettferdiggjort dette her! Jeg er TOTALT imot alle krigene, det som skjedde 11. september og all form for terror. Slike utsagn støtter jeg med hele hjerte.. Good on ya Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 ... slettet ... Men, ærlig talt, vi har delte meninger, vi trenger ikke å lage en giga-krangel for det. Jeg sa nok en og annen dum ting, så unnskyld for det! Siter
Bernt Sulebust Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Vel, jeg ble blodig fornærmet når muslimene brente det norske flagg og ødela ambasadene våre på grunn av en tegning jeg ikke har noe å gjøre med. Jeg gikk ikke bananas av den grunn... men selvfølgelig, det norske folk må jo akseptere at andre fornærmer oss (og vi må unnskylde i tillegg og helst gi de litt av oljeformuen vår) og gjøre vårt aller aller ytterste for at vi ikke skal si det minste uheldige om kjerlighets- og freds-religionen Islam. Forøvrig, for litt mer nyansert lesing (som enhver her på forumet kunne ha godt av) så kan dere jo titte innom disse sidene her: http://www.thereligionofpeace.com/ http://www.jihadwatch.org/ http://rto73.0catch.com/index.htm Slik jeg oppfatter det er det ekstreme forskjeller mellom de fleste religioner og Islam. Siter
Abdur Rahman Jalil Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Helt rett Vidar. Det er et vers i koranen, som sier at selvmord er strengt forbudt. Siter
Tom Knudsen Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Og man kan tolke i koranen at det er greit å ha sex med sine husdyr også, de har jo tross alt høyere status i livet en kona di i følge koranen. Så jeg vet ikke jeg, et eller annet sted så har det vært et svakt punkt. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Forøvrig' date=' for litt mer nyansert lesing (som enhver her på forumet kunne ha godt av) så kan dere jo titte innom disse sidene her: http://www.thereligionofpeace.com/ http://www.jihadwatch.org/ http://rto73.0catch.com/index.htm Slik jeg oppfatter det er det ekstreme forskjeller mellom de fleste religioner og Islam. Ja, dette var jo virkelig upartisk og nyansert lesning, Bernt... Så Islam er en grusom og voldelig religion som bare går ut på å drepe og undertrykke ikke-troende, mens f.eks Kristendommen bare vil spre kjærlighet og glede? Sist jeg sjekket så hadde også Kristendommen rimelig blodige hender...men det er jo sant...alle kristene som dreper i Kristendommens navn, er jo ikke virkelige kristene, ikke sant? Mens alle muslimer som dreper for Islam, følger bare religionen sin? Slik jeg oppfatter det er alle teistiske religoner et stort onde... Siter
Abdur Rahman Jalil Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Og man kan tolke i koranen at det er greit å ha sex med sine husdyr også' date=' de har jo tross alt høyere status i livet en kona di i følge koranen. Så jeg vet ikke jeg, et eller annet sted så har det vært et svakt punkt. [/quote'] Det kan jeg dessverre ikke huske å ha lest noe sted i koranen Tom. :whistle: Siter
AMO Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Aleksander? NÅR SA JEG AT JEG BLE PROFESSOR?! Johan ser saken fra en side og sier at folka hadde "et kall fra Allah" for å gjøre det! Slapp av kompis! Jeg bare prøvde å få frem det poenget at om du først skal diskutere en sak, så ikke tro du vet hva andre kan og ikke kan. Du sa selv at Johan ikke vet hva han snakker om, men da vet plutselig ikke du hva du snakker om Ikke at jeg tror Johan er noe ekspert på temaet, ikke at jeg tror noen av oss er det egentlig, men ikke sleng om deg med fakler du kan brenne deg på selv senere! Det er poenget mitt Siter
Tom Knudsen Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Vel det står vel ikke slik heller, men det er de som tolker det slik etter å ha lest Koranen hvorpå husdyr som geit og gris er mer verdt i livet en kona i forholdet. Det er hvordan ting blir beskrevet og måte det beskrives på i Koranen som gjør at folk missforstår en del, og hvorpå enkelte sjeler har tolket dette som at i følge Koranen er det en hellig sak å ha sex med husdyr da disse såvel er hellige dyr og derfor status helligere en kvinner. Måten den strofen ble fremstilt på husker jeg ikke, men skjønte når jeg leste det akkurat slik jeg mener og at andre igjen kan missforstå, eller om man er gal nok også ta det ut i praksis. Når Muhammed henvender seg til "troende", så er dette menn: "Deres kvinner er en åker for dere, så gå til deres åker slik dere ønsker..." (2:223); "Blant Hans tegn er også at Han skapte for dere hustruer av deres egen sort..." (30:20 m.fl.). Et eksempel på ordleggingen i Koranen. Som igjen har dobbel betydning og forklares slik "Deres kvinner" - "deres hustruer" - Koranen taler altså til menn, og menn har makt og formynderrett over kvinner (4:38). Kvinnene er med andre ord umyndige bruksgjenstander for menn ("åker"), og har til oppgave å gjøre livet bekvemt for dem (7:189). Kvinner har å adlyde. En rettskaffen kvinne er en kvinne som adlyder, sier Muhammed. Så sant hun ikke gjør det, skal hun gis en advarsel, og hjelper ikke dette, skal hun straffes med fysisk vold inntil hun bøyer seg (4:38). Koranen er formulert på en så rar og merkelig måte at for oss som leser og ikke helt er forstått med muslimske skikker og fremstilling kan lett missforstå hvordan ting er fremstilt og ment. Skal se om jeg ikke finner frem til akkurat den som grisen, geiten og kvinnen. Men til de som prøver å rettferdiggjøre muslimsk tro slik den står beskrevet i Koranen bør tenke to ganger om hva de faktisk rettferdiggjør. Bare for å ta noen eksempler på hvor galt denne religionen er og forsetter å bli For det første er det forbudt for muslimske kvinner å gifte seg med ikke-muslimske menn. Muslimske menn kan gifte seg med kristne og jødiske kvinner, men ikke med andre ikke-muslimske kvinner.Da skal de heller gifte seg med muslimske slavinner(!) (2:220, 4:29). For det andre kan menn ha opptil 4 hustruer: "Ta til ekte det som passer dere av kvinner, to, tre eller fire" (4:3); mens kvinner ikke er tilkjent samme rett til 4 ektemenn. I tillegg til de fire hustruer, kan muslimske menn også ha et ubegrenset antall slavinner, som kan tvinges til å bli deres sexpartnere, altså voldtas (vi skal straks komme tilbake til dette). Og er blir det enda værre Moseloven (5. Mosebok 22:20-24) krever at: 1. Kvinner som ikke er jomfruer på bryllupsnatten, skal henrettes ved steining for øynene på sine foreldre. 2. Ved utroskap skal både kvinnen og elskeren henrettes. (Sml. en grusom henrettelse ved steining av en mor og hennes kjæreste i Afghanistan. Morens barn anmeldte henne og deltok selv i henrettelsen(!). Se Aftenposten 7. nov. 1996). 3. Kvinner skal også henrettes ved steining hvis de er forlovet og blir voldtatt uten å rope på hjelp. Mens muslimske menn kan ha fri seksuell omgang med inntil fire muslimske koner og et ubegrenset(!) antall slavinner, må de fire konene bare forholde seg seksuelt til ektemannen. Hvis de skulle innlede et forhold til en, to eller tre andre menn i tillegg til ektefellen, slik menn kan, så er de utro, og det venter dem livsvarig innesperring - eller en grusom død. Siter
Mathias Ganss Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Når du legger ut slike sitater MÅ DU vise til kilde. Man trenger ikke å være lærd for å skjønne at dette er skrevet av noen med negative holdninger til Islam. Du vet selvfølgelig også at mosebøkene inngår både i den kristne tro, såvel som i den mosaiske tro? Dersom du leser litt mer så ser du at i 5 mosebok 27,21 står det "Forbannet være den som har omgang med dyr! Og hele folket skal si: Amen." Det er da ganske tydelig at boken ikke sier at seksuell omgang med dyr er lov? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 huff denne diskusjonen er ikke god, tror det er sårende og støtende for mange, enten man tror på ditt eller datt. Jeg foreslår at dere legger dette vekk, det er slikt som dette som gjør at det går galt avgårde......mener nå jeg. Siter
Tom Knudsen Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Når du legger ut slike sitater MÅ DU vise til kilde. http://ajnorge.0catch.com/Tema/IslamForbrytelse6.htm Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 8. september 2007 Skrevet 8. september 2007 Nok en upartisk og pålitelig kilde ja.. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Tom ikke si meg at du tar slik Vigrid piss seriøst? Siter
Tom Knudsen Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Søkte på google etter info og fant, ante ikke noe om Vigrid nei.. Hvorvidt det er en tåpelig kilde eller ei, vel mest sannsynlig, men likevel en illustrasjon over til de grader hvor ille islam kan tolkes, ikke ulikt kristendommen. Siter
AMO Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 Ikke for å blåse på bålet, men jeg visste dette ville skje, og her ser man hva som blir følgene om man først skal provosere: Al-Qaida gir 150 000 dollar for drap på svensk tegner - VGNett Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.