KJ Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 http://www.minerva.as/?vis=artikkel&fid=1171&id=020920071239354939&t=Muhammed%20som%20hund Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 here we go again? Folk burde ha forsått hvilke seriøse konsekvenser dette kan ha og heller prøve å respektere fremmede kulturer istedet for å provosere de. Fullstendig unødvendig spør du meg. Siter
Nicklas Winger Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 here we go again? Folk burde ha forsått hvilke seriøse konsekvenser dette kan ha og heller prøve å respektere fremmede kulturer istedet for å provosere de. Fullstendig unødvendig spør du meg. Helt enig. Ikke rart vesten blir utsatt for terror mener nå jeg. Siter
Paul Thomas Kvam Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Jeg er så enig med Jan Henrik. Slike "kunstnerisk" tåpelige utspill som ikke har annen hensikt enn unødvendig å provosere burde vi vært spart for. Det synest for meg mest som misbruk av ytringsfriheten og mangel på kunnskap og respekt. Siter
Johan Holmseth Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 here we go again? Folk burde ha forsått hvilke seriøse konsekvenser dette kan ha og heller prøve å respektere fremmede kulturer istedet for å provosere de. Fullstendig unødvendig spør du meg. Helt enig. Ikke rart vesten blir utsatt for terror mener nå jeg. Skal vi bli utsatt for terror pga. en tegning? Det er helt sykt! Synes de religiøse fanatikerne der nede burde roe seg minst 10 hakk ned! Å drepe fordi man har tegnet en oppdiktet fyr er helt helt sykt! blir kvalm! :crazy: sånn..fikk ut litt av min frustrasjon.. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 5. september 2007 Skrevet 5. september 2007 Jeg hørte på radioen her om dagen en som utalte at Ikke alle muslimer er terrorister, med de fleste terrorister er muslimer. Jeg vet ikke hva som er riktig, men synes det blir feil og putte alle i en boks, jeg kjenner mange bra muslimer. Siter
Abdur Rahman Jalil Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Vel, kan jo si en del ting her jeg da, siden jeg er muslim. Siden vi fleste er ordentlig troende, så er ikke Muhammed en oppdiktet person for oss. akkurat som de kristne ser på Jesus som Guds sønn, er Muhammed den siste av profetene, og den som er satt høyest. Og vi lager verken bilder av Gud Profetene eller englene, for det blir regnet som avgudsdyrking(eller noe sånt, husker ikke helt hva det heter igjen :whistle: ) Angående hvem som er terrorister og ikke, så lærer vi ikke i Islam å drepe akkurat, i Koranen står det at du kan ta igjen for noe, men det finnes grenser for hvor mye du kan ta igjen med, om noen kapper av meg en hånd, kan jeg kappe av hans hånd, MEN det beste er om jeg tilgir han. Så om man bare går rundt å dreper noen, kan jeg ikke si at de folka kan kalles for muslimer. Blandt mye vi har lært av Muhammed, så er det en ting jeg har tatt til meg veldig godt. "Den sterke er ikke den som vinner i en kamp, men det er den som klarer å kontrolere seg selv når den personen er sint" Jeg kan stå å smile til en som akkurat har oppført seg dårlig mot meg. Men nok om meg. En som ber fem ganger om dagen, og går å stjeler om natta, ville ikke jeg kalt for en god muslim. Håper det var klart Om det er noe mer dere lurer på, så svarer jeg med glede Siter
Tom Knudsen Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Jeg hørte på radioen her om dagen en som utalte at Ikke alle muslimer er terrorister, med de fleste terrorister er muslimer. Jeg vet ikke hva som er riktig, men synes det blir feil og putte alle i en boks, jeg kjenner mange bra muslimer. Jepp helt enig, men når vi snakker om muslinger og terrorister og slikt, så glemmer de fleste hvor mange katolske terrorister det fantes eller hvor mange spanske ( Baskere ) eller for å snakke om disse forbaska terroristene som riger til alle døgnet tider og skal selge et eller annet. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Hehe, Tom. Jehovas vitne vil jeg ihvertfall kalle terrorister. Siden vi fleste er ordentlig troende, så er ikke Muhammed en oppdiktet person for oss. akkurat som de kristne ser på Jesus som Guds sønn Jeg tror faktisk det er ganske sannsynlig at hverken Mohammad eller Jesus er oppdiktet, det er de åpenbaringene der Gud kommer inn i bildet jeg ikke er helt med på Når det gjelder blasfemi og ytringsfrihet, så skjønner jeg ikke hvorfor de i det hele tatt gidder. De vet godt at det finnes ekstreme fundamentalistiske muslimer. Det er bare snakk om en liten brøkdel av alle muslimer men når noen få gærninger reagerer, tar det ikke lang tid før mange andre faller etter. Jyllandsposten og "Magazinet", som gjemmer seg bak ytringsfriheten, burde ant at å trykke karikaturene kom til å få konsekvenser. "Magazinet" har jo også anklaget NRK for blasfemi ETTER å selv ha vært i den situasjonen. Ikke rart man ikke har respekt for dem.. Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Totalt unødvendige å drive med slik gudsbespotting, Tom. Det heter muslimer, ikke muslinger. Det er blasfemi. Jeg er ikke muslim, farssiden min er muslimer.Morssiden er kristne. Jeg er vel nøytral, men blasfemi og gudsbespottning er bare smålig. Siter
Tom Knudsen Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Fikk lyst til å svare på den Olaf, men den bedre siden av meg lar være i regi av et godt miljø på flightsim.no Siter
Trond Meier Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Religion er roten til alt vondt. Siter
TOS Skrevet 6. september 2007 Skrevet 6. september 2007 Du sa det Trond....har enno ikkje høyrt om ei konflikt (les: krig) som ikkje har rot i ein eller anna religion (Bortsett ifrå Buddhismen). Siter
Johan Holmseth Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Ja. Hadde ikke religion funnes så ville aldri terroristene under 11 sept. fått ett "kall" fra "Allah" eller noe sånt :crazy: Og de ville aldri gjort det de gjorde.. Siter
Abdur Rahman Jalil Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Ja. Hadde ikke religion funnes så ville aldri terroristene under 11 sept. fått ett "kall" fra "Allah" eller noe sånt :crazy: Og de ville aldri gjort det de gjorde.. Som jeg nevnte tidligere, så får ikke muslimer noe "kall" fra Allah om å drepe. jeg forsvarer ikke folk som dreper andre. og jeg syntes heller ikke at de folka som gjorde det, eller gjør noe liknende, kan kalles for muslimer. jeg kaller dem ikke for muslimer ihvertfall. Siter
Øyvind Grassdal Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Nå må vi ikke glemme at vi kristne også har en stygg fortid, se feks på korstogene. Det kan jo sammenlignes med terrorisme. Skulle ønske alle i verden var Buddister, så hadde vi ikke hatt noen konflikter. Siter
Martin Floor Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Religion er roten til alt vondt. Det er ikke sant, det er MANGEL på religion som skaper problemer. Folk som sier de er kristne, men de følger jo ikke det som står i bibelen i det hele tatt! De følger det lille de selv velger er greit, og resten kaster de vekk fordi "vi lever jo tross alt i 2007". Så fort det er snakk om å oppgi noe av sine egne lyster så vil de ikke ha noe med det å gjøre. Folk som bruker religion for å få seg selv frem i denne verden, og for å dyrke seg selv, det er roten til mye vondt. Men det er ikke religion. Siter
Alexander Nilsen Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Grunnverdiene til religionene er bra syns jeg. Men at noen missbruker disse verdiene og skjuler seg bak religionen og verdiene, syns jeg går i mot religionen de sier dem "tilhører", og det er ikke greit i det hele tatt :mad: Bare de som bruker grunnverdiene i sin religion riktig mener jeg kan kalle seg en tilhenger av religionen. Jeg tror at de fleste hellige bøker må fornyes, fordi språk forandrer seg og bøkene må skrives om slik at meningen blir den samme som før men i ny språkdrakt. Det som betydde noe før kan bety noe annet nå. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Jeg tror at de fleste hellige bøker må fornyes' date=' fordi språk forandrer seg og bøkene må skrives om slik at meningen blir den samme som før men i ny språkdrakt. Det som betydde noe før kan bety noe annet nå. [/quote']Hvorfor ikke bare droppet hele tullet? Er religion virkelig noe verden trenger i dag? Klarer ikke folk flest å forstå hva som er rett og hva som er galt uten å måtte sjekke med diverse gamle skrifter? Teistiske religioner har for lengst utspilt sin rolle, for ikke å snakke om hvor diskriminerende endel av dem er (tenker da spesielt på religionene som har sitt opphav i midtøsten). I tillegg er det jo litt betenkelig at det er land som USA (hvor store deler av befolkningen er religiøse) og diverse land i midtøsten (hvor også store deler av befolkningen er religiøse) som skaper bråk i verden...mens land som Sverige og Japan som går for å være blant de minst religiøse landene i verden har holdt seg på matta de siste 60 årene... Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Johan, du snakker om noe du tydeligvis ikke skjønner noe, i hvertfall svært lite av. Jeg leste boken "Mitt liv med Al-Qaida" og den endret hele mitt syn på dette temaet. Jeg kan forstå hvorfor noen kaprer et fly og styrter det inn i WTC, men jeg forsvarer det på INGEN måte! Men, det er ikke bare Al-Qaida og disse som er terrorister, mener jeg. USA og også Israel (Norge og mange andre land har jo støttet dem og bidratt aktivt) som har drept og gjort livet il et helvete for mange i Palestina, Irak og Afghanistan (Vietnam også for den saks skyld) er også terrorister. (Selvfølgelig snakker jeg da ikke om ALLE israelere og amerikanere, men bare de som virkelig står for den politikken og er med på å gjøre disse tingene.) Til slutt, vil jeg bare si at det er fullstendig IDIOTISK å absolutt måtte bruke ytringsfriheten til å fornærme millioner av muslimer. Siter
Magnus Eliassen Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Ja. Hadde ikke religion funnes så ville aldri terroristene under 11 sept. fått ett "kall" fra "Allah" eller noe sånt :crazy: Og de ville aldri gjort det de gjorde.. Herregud, dette viser hvor utrolig lite du forstår... Alt er ikke svart/hvit. Grunnen til terrorangrepene i f.eks 9/11 er ikke at muslimene plutselig fikk det for seg at de skulle gjøre et terrorangrep fordi religionen dems sier at man må det, men det er resultatet av at USA gradvis har ødelagt visse land, og innbyggerne i dette landet sine liv, i midt-østen fullstendig. Så kan man selvfølgelig diskutere om islam har vært en av faktorene som på en veldig rar måte "rettferdiggjorde" terrorangrep, men jeg tror at hvis det ikke hadde vært islam, eller en annen religion, som "hjalp" dem til å begå disse grusomme handlingene, så hadde det vært noe annet. Siter
AMO Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Johan, du snakker om noe du tydeligvis ikke skjønner noe, i hvertfall svært lite av. Og du mener en bok som for det vi vet kanskje er propaganda gjør deg til professor? :whistle: Siter
Johan Holmseth Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Jeg leste boken "Mitt liv med Al-Qaida" og den endret hele mitt syn på dette temaet. Jeg kan forstå hvorfor noen kaprer et fly og styrter det inn i WTC Jeg fatter ikke hvordan du kan fårstå hvorfor noen kaprer 4 fly og styrter de i bygninger for så å drepe enda flere, bare fordi du har lest en bok.. Siter
Jan Henrik Dahl Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Absolutt ingenting kan vel rettferdig-gjøre de handlingene som skjedde den 11. september 2001, hverken en bok, religion eller personer. Man kan selvfølgelig diskutere hva som var motivasjonen for angrepet, men som sagt det vil aldri rettferdiggjøre slike hendelser, hverken i usa eller andre steder i verden. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Jeg fatter ikke hvordan du kan fårstå hvorfor noen kaprer 4 fly og styrter de i bygninger for så å drepe enda flere Tja, det virker jo som du tror du har forstått hvorfor: Hadde ikke religion funnes så ville aldri terroristene under 11 sept. fått ett "kall" fra "Allah" eller noe sånt Og de ville aldri gjort det de gjorde.. Å forstå det betyr som Eirik sier ikke nødvendigvis at man forsvarer det. Ingenting kan forsvare en terrorhandling. Siter
Abdur Rahman Jalil Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Jeg fatter ikke hvordan du kan forstå hvorfor noen kaprer 4 fly og styrter de i bygninger for så å drepe enda flere, bare fordi du har lest en bok.. For å ødelegge livet til millioner av andre mennesker kanskje..? Siter
Tom Knudsen Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Jeg leste boken "Mitt liv med Al-Qaida" og den endret hele mitt syn på dette temaet. Jeg kan forstå hvorfor noen kaprer et fly og styrter det inn i WTC Vel prøve å ikke personfiksere her så jeg sier heller " Duste utsagn " uten å mene noe mer med det, dette tok kaka av dumme utsagn jeg har hørt i mitt liv.... Jeg har lest Koranen jeg også, men føler ikke noe trang til å styrte et fly full av mennesker i en bygning med ex antall ganger flere mennesker. Slike ting kan ikke og bør ikke bagatelliseres eller forstås. I en perfekt verden ville slike utsagn blitt slettet. Siter
T. Paulsen Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 "Mitt liv med Al-Qaida" Jeg har lest Koranen jeg også Strengtalt ikke samme boka det da. :whistle: Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Jeg fatter ikke hvordan du kan fårstå hvorfor noen kaprer 4 fly og styrter de i bygninger for så å drepe enda flere' date=' bare fordi du har lest en bok.. [/quote']Det er stor forskjell på å forstå hvorfor en handling blir begått, og på å forsvare den... Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 7. september 2007 Skrevet 7. september 2007 Jeg leste boken "Mitt liv med Al-Qaida" og den endret hele mitt syn på dette temaet. Jeg kan forstå hvorfor noen kaprer et fly og styrter det inn i WTC Vel prøve å ikke personfiksere her så jeg sier heller " Duste utsagn " uten å mene noe mer med det' date=' dette tok kaka av dumme utsagn jeg har hørt i mitt liv.... Jeg har lest Koranen jeg også, men føler ikke noe trang til å styrte et fly full av mennesker i en bygning med ex antall ganger flere mennesker. Slike ting kan ikke og bør ikke bagatelliseres eller forstås. I en perfekt verden ville slike utsagn blitt slettet. [/quote'] HÆ?! Jeg har sagt: JEG FORSTÅR, ikke at jeg forsvarer det. Jeg håper det var riktig svar på spørsmålet ditt, men det var så uforståelig at jeg ikke vet helt. Tusenvis av muslimer var sjokkerte over det de så 11. september 2001, men de ble også sinte fordi amerikanerne lagde et sinnsykt oppstyr over at amerikanere var drept på amerikansk jord! HALLO! Langt flere irakere, afghanere, palestinere er drept i deres hjemland, TORTURERT! Det ble kanskje et lite oppslag i en avis eller noe sånt, men ikke på langt nær av dimensjoner som 11. september! Aleksander? NÅR SA JEG AT JEG BLE PROFESSOR?! Johan ser saken fra en side og sier at folka hadde "et kall fra Allah" for å gjøre det! OG: Jeg har FAN meg aldri rettferdiggjort dette her! Jeg er TOTALT imot alle krigene, det som skjedde 11. september og all form for terror. Men stort sett ser man dette som "Muslimene sprenger seg i lufta for å bli helter og komme til Allah", det er nok veldig mye mer enn det som ligger bak! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.